środa, 14 maja 2014

Zmiana władzy, czyli najbardziej wpływowi blogerzy w Polsce i na świecie (część 1)

To nie przypadek, że coraz częściej przydatnej recenzji szukasz na blogu. W zakładkach masz ulubiony blog kulinarny, który nigdy Cię nie zawodzi, proponuje szybkie i sprawdzone rozwiązania, kiedy Ty nie masz pomysłu na obiad. Tuż obok - Twój ulubiony blog o modzie, na który wchodzisz codziennie rano przed wyjściem, bo jak zwykle nie masz się w co ubrać, albo nie wiesz jak skompletować ładny strój ze sterty ciuchów wygrzebanych z szafy. Blogerzy stali się tak opiniotwórczy jak redaktorzy czy styliści najważniejszych magazynów o modzie, ponieważ głównie w tej dziedzinie mamy do czynienia z największą konkurencją. Miesięcznie ich wpisy czytają miliony internautów z całego świata. Dla wielu z autorów blog stał się pracą i sposobem na zarabianie całkiem godziwych pieniędzy. Najpopularniejsi z nich podpisują kontrakty z sieciowymi markami i luksusowymi domami mody. 

Fortuna blogiem się toczy

- Naprawdę nie wiem, kiedy i jak to się stało, ale wczoraj minęło 5 lat (sic!), od kiedy napisałam na blogu pierwszą notkę. (…)W ciągu tych pięciu lat na mojego bloga wpadło ponad pół miliona internautów, którzy łącznie odwiedzili go blisko 900tys. razy i wykonali ponad 2,3mln odsłon. Przy czym podkreślić należy, że na początku odwiedzało mnie ok. 40 osób dziennie, dziś jest to średnio ok. 1000-1500 osób dziennie. - pisze Natalia Hatalska, jedna z najpopularniejszych blogerek w Polsce zajmująca się branżą mediowo-reklamową.



Swoja pracą nad blogiem Natalia Hatalska zdobyła uznanie w środowisku. Doceniają ją też reklamodawcy, dzięki czemu na reklamach emitowanych na stronie może (według spekulacji mediów) zarabiać nawet 70 tys. zł rocznie. Poza tym prowadzi wiele szkoleń i wykładów. 
W październiku 2010 roku wystąpiła jako jedna z twarzy kampanii reklamowej Windows7, rok później natomiast znalazła się na okładce magazynu Wysokie Obcasy. W 2013 roku otrzymała też nagrodę Blog Forum Gdańsk Wpływowy Bloger.

- Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Young Digital Planet, NIVEA Polska (jako menedżer ds. PR) oraz w Wirtualnej Polsce, gdzie w latach 2005-2009 byłam szefem działu komunikacji. Obecnie współpracuję z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer przy projektach z zakresu niestandardowych form komunikacji marketingowej (ambient, mobile, internet). - mówi Natalia, która oprócz tego od 2008 roku zasiada również w jury konkursu Klubu Twórców Reklamy w kategorii Active Advertising, a także jest członkiem Rady Marek w konkursie SuperbrandsCreative Communication Cluster, Rady Ekspertów ThinkTankfelietonistką magazynu Sukces oraz współpracuje z wieloma firmami jako konsultant i niezależny ekspert.

Jednakże, mimo wszystko Natalia Hatalska nie może poszczycić się sławą i rozpoznawalnością na miarę Julii MAFFASHION Kuczyńskiej czy chociażby Kasi Tusk, znanych z prowadzenia blogów o charakterze modowym, które z miesiąca na miesiąc powiększają swój udział w mediach, pojawiają się na wielu eventach, udzielają wywiadów, biorą udział w kampaniach reklamowych czy programach typu talk-show, zasiadając tuż obok największych gwiazd. 
Blogerzy rosną w siłę, mają zdolność manipulacji ludzką decyzją, kreują naszą opinię i udzielają rad. Ich zdanie ma coraz to większą wartość (i cenę), przewyższając powoli prawdziwych ekspertów i krytyków, na których zdaniu staraliśmy się polegać jeszcze do niedawna. 





Brak komentarzy: