niedziela, 25 maja 2014

Fenomen selfie cz.II Narzędzie w rękach reklamodawców

Potencjał zdjęcia z ręki został dostrzeżony i wykorzystany również w branży reklamowej. Z kampanią dobrze poradziły sobie tureckie linie lotnicze - Turkish Airline. Bohaterami reklamy są jedni z najbardziej znanych sportowców na świecie - gwiazda koszykówki, Kobe Bryant i  piłki nożnej, Lionel Messi. Spot reklamowy „The Selfie Shootout” przedstawia rywalizację pomiędzy sportowcami o najlepszą selfie. Podróżując po całym świecie, przesyłają sobie selfie zrobione w najbardziej wymyślnej scenerii.


.


Do kampanii  wykorzystujących selfie należy też zdjęcie wykonane przez czołowe gwiazdy Hollywood oraz prowadzącą tegoroczną galę Oscarów, Ellen DeGeneres. Jak się okazało  wcale nie o gwiazdy chodziło. Głównym bohaterem zdjęcia był telefon, którym wykonano fotkę. Wyglądało na spontaniczną zabawę, okazało się jednak, że jest to przemyślana akcja marketingowa producenta smartfonów, marki Samsung. Do zrobienia fotografii wykorzystano model Samsung Galaxy Note 3. Zdjęcie obiegło cały świat, bijąc rekord udostępnień na Twitterze.




W najnowszej kampanii Dove również wykorzystuje właśnie tę formę popularnych fotografii. Na potrzeby kampanii stworzono stronę dovebeautyis.com, gdzie można publikować swoje zdjęcia. Celem kampanii jest aktywizacja młodych kobiet, które zachęcą do wspólnych sesji selfie swoje mamy. Jak przy poprzednich kampaniach Dove, głównym celem jest dzielenie się doświadczeniami związanymi z postrzeganiem własnego wizerunku i walka z kompleksami.


.


Warty uwagi jest też projekt sieci siłowni Friskis & Svettis. Wybranym członkom klubu wręczano t-shirty z hasłami reklamowymi zapisanymi tak, aby po zrobieniu selfie w lustrze były czytelne. Ci zaś zamieszczali je w mediach społecznościowych,  opatrując odpowiednim hashtagiem.




Nietypowa  jest reklama darmowych toalet w Galerii Krakowskiej. Rezygnacja przez Galerię Katowicką z opłat za korzystanie z nich, to krok w dobrą stronę - nie tylko dla klientów, ale również dla wszystkich odwiedzających centrum miasta. Jednak reklamuje je dzinym spotem. Galeria Katowicka informując o zmianach posłużyła się filmem, w którym promuje robienie "selfie" w toalecie.


.

Publikowanie selfie stało się istotnym elementem działania internautów, wkraczając na stałe do codzienności. W ostatnim czasie selfie jest często wykorzystywanym narzędziem w nowoczesnym marketingu.Spodziewam się, że coraz częściej będzie elementem kampanii reklamowych. Czy fotka z ręki wskoczy na jeszcze wyższy poziom? Zobaczymy...

Brak komentarzy: