Analiza SWOT to oceny mocnych i słabych
stron, szans i zagrożeń w działalności gospodarczej. Analiza SWOT
w branży reklamowej rozwiązałaby te cztery kryteria, i zapewniła
zarządzanie agencjami reklamowymi i lepszego zrozumienia swojej
branży, zarówno w odniesieniu do braków i obszarów doskonałości.
Chociaż analiza SWOT może być oddana do branży reklamowej jako
całości, to może być również zlecona do oceny przez jedną
agencję reklamową, jedną kampanię marketingową, a nawet linię
reklam w kampanii.
Mocne strony
Składnik
mocnej analizy powinien identyfikować; branżę reklamową i jej
wewnętrzne atuty, gdzie przemysł góruje w porównaniu do innych
branż. Na przykład, w tej sekcji mogą wymienić niską rotację
pracowników, wysokie morale pracowników, niskie obciążenie,
wysokie marże, wiele strumieni dochodów, produktu i dywersyfikacji
usług i trwałego modelu biznesowego.
Słabe
strony
Komponent
należy zidentyfikować, słabości branży reklamy; wewnętrzne
słabości, takie jak zasoby fizyczne i ludzkie i jak je
zmaksymalizować i ulepszyć. Na przykład, może to być mała
satysfakcja klienta, wysokie koszty produkcji czy niski zwrot z
inwestycji. Przykłady te mogą nie mieć zastosowania do wszystkich
agencji reklamowych, ale dla analizy SWOT te przykłady byłyby
uogólnieniem przemysłu.
Możliwości
Składnik
możliwości, który mówi o tym jak powinien zmienić się przemysł
może wzrosnąć. Pozycje wymienione są zwykłymi czynniki
środowiskowymi, które mogą zostać wykorzystane przez wcześniej
wymienione atuty. Na przykład, możliwości mogą obejmować rosnące
budżety marketingowe, duże bazy klientów, gospodarki, coraz
większą liczbę mediów, niższe stawki reklamowe lub nowe media
reklamowe. Ważne jest, aby pamiętać, że te przykłady są
wymienione jako możliwości, ale niektóre z nich mogą być również
wymienione jako zagrożenia, w zależności od okoliczności każdej
indywidualnej agencji.
Zagrożenia
Zagrożenia
wymienione w analizie SWOT, należy wymienić jako elementy
zewnętrzne branży reklamowej, gdzie przemysł mógłby potencjalnie
doznać uszczerbku. Funkcje opisane poniżej powinny być obszarem w
branży, w której siły zewnętrzne mogłyby zaszkodzić aktualnemu
wzrostu lub nawet zaszkodzić statusowi quo. Na przykład, wymienione
zagrożenia mogą zawierać mniej zapotrzebowania na usługi
marketingowe, wyższe koszty opieki zdrowotnej lub zmiany przepisów
podatkowych
źródło: www. treco.pl
Analiza SWOT służy przede wszystkim
do oceny aktualnej pozycji Twojej firmy w celu ustalenia strategii
zarządzania na przyszłość. Należy również spojrzeć na to, jak
można to zrobić, patrząc uważnie na swoje słabości i
zagrożenia, które zostały zidentyfikowane. Może być stosowana do
dalszego analizowania firmy ( w zależności od jego wielkości ) na
poziomie globalnym, lokalnym, krajowym itp . Odbywa się to poprzez
dzielenie się mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń z firmy
do odpowiedniej kategorii. Nie można podkreślić, że analiza
została przeprowadzona rzetelnie i dokładnie. Analiza SWOT może
wpłynąć na możliwości biznesu. Mogą one być traktowane jako
cele do osiągnięcia i wykorzystywane w przyszłości.
1 komentarz:
Świetnie napisany artykuł.
Prześlij komentarz