Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes (ang. Cannes Lions International Advertising Festival) jest to międzynarodowy siedmiodniowy festiwal, podczas którego ma miejsce rozdanie nagród- „ Lwów”. Odbywa się on corocznie w Palais des Festivals w Cannes we Francji. Festiwal ten kojarzy nam się tylko z filmami, jednak nagrody otrzymują także reklamy.Przedstawię trzy najlepsze reklamy, które w tym roku zgarnęły najwięcej Złotych Lwów. Naprawdę warto je obejrzeć. Zacznijmy od reklamy, która w Cannes zdobyła w tym roku aż pięć nagród Grand Prix w różnych kategoriach. To klip „Dumb ways to die” – przezabawna piosenka z animowanym teledyskiem, opowiadająca, jak sam tytuł sugeruje, o najbardziej absurdalnych sposobach na zejście z tego świata. Została ona przygotowana na zlecenie kierownictwa metra w Melbourn i miała na celu zwrócenie uwagi podróżnych na zagrożenia, jakie mogą na nich czyhać na peronach, w wagonach oraz w różnych innych miejscach. Przebój (bo tak już należy nazywać ten kawałek) zrobił w internecie furorę. W ciągu zaledwie 48 godzin po uwidocznieniu go na Youtube teledysk został wyświetlony 2,7 milionów razy! Dziś licznik dobił już do 50 milionów. Z kolei na liście najczęściej pobieranych hitów na iTunes wyprzedził samą Rihannę i jej „Diamonds”. Generalnie klip bardzo dobrze się ogląda, jest lekki i przyjemny — idealny na środowe przedpołudnie (także w pracy). Wtajemniczeni zapewne już wiedzą co reklamuje dana animacja, ale dla chętnych: warto zobaczyć i całość, by na końcu dowiedzieć się o jaką kampanie chodzi.
Kolejna kampania, która została nagrodzona na festiwalu nosi nazwę „Poznaj nadludzi” (Meet the Superhumans) to kolejna kampania, która została nagrodzona w Cannes. Wyprodukowany dla brytyjskiej telewizji Channel 4, 90-sekundowy spot "Meet the Superhumans", doceniony został za świetne ujęcia, które podkreślał utwór Public Enemy - "Harder Than You Think". Jest już wiele reklam, związanych z niepełnosprawnymi sportowcami, ale ta jest naprawdę wyjątkowa. W połowie, materiał oddala się od torów, siłowni i basenu, przenosząc widza do strefy wojennej, gdzie wybuchają bomby i na autostradę, gdzie zaobserwować można wypadek samochodowy.Ta kampania pokazuje historie sportowców paraolimpijskich, którzy muszą przezwyciężać ból, żeby zaistnieć na wysokim poziomie sportowym. Hasło przewodnie filmu brzmi tak samo jak jego tytuł czyli : "Poznaj nadludzi" .
Meet the superhumans
Ostatnią kampanią, będzie kampania firmy Dove. Bez nagrody nie wyjechali też twórcy tej głośniej kampanii Dove, komentowanej szeroko w sieci przez kilka ostatnich miesięcy. Oto, na jaki pomysł wpadli jej twórcy. Zaprosili do studia kilka bardzo zwykłych kobiet w różnym wieku, a także portrecistę. Panie nie wiedzą jednak, że jest to specjalista FBI ds. portretów pamięciowych. Siedząc za kotarą, będzie rysował ich portrety jedynie na podstawie informacji, których udzielą mu na temat swojego wyglądu same zainteresowane. Następnie sytuacja ulega zmianie. Kobiety zostają poproszone o opisanie wyglądu pozostałych uczestniczek eksperymentu. Dzięki temu każda z nich po chwili może porównać dwa rysunki: jeden, przedstawiający je widziane własnymi oczami, oraz drugi – czyli jak widzą je inni. Różnica jest ogromna! Hasło kampanii brzmiało: „Jesteś ładniejsza, niż ci się wydaje”.
Reklama Dove
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz