niedziela, 25 maja 2014

Szokująca reklama
Szokująca reklama-to reklama, która zmusza zapomnieć o wszystkim i przełączyć się, nawet przeciwko własnej woli, na postrzeganie założonej informacji. Oczewiście efekt szokująca reklama ma wysoki, bo szok buduje "białą listę" w świadomości i tą samą białą listę jest lekko uzupełnić potrzebną informacją reklamową.
Szokująca reklama działa głęboko-ona służy dla tego, żeby potrącać wszystkie utajone i zabronione uczucia. Podstawą szokującej reklamy jest łamanie zasad.
Szokująca reklama troche się różni od reklamy skandalnej. Skandal-to łamanie wspólnych zasad społeczeństwa, norm morału i zachowania w społeczeństwie. Szokująca reklama używa emocjonalne przeżycia człowieka. Ona przeraża i zdejmuje jego psychologiczną broń. Szokująca reklama często używa się w sferze socjalnej.
Pierwszym, kto użył dany metod szokującej reklamy to firma ubrań Benetton i Sisley. Do tej pory, jak plakaty Benetton ubrali twarzy młodych ludzi różnych grup etnicznych, firma ubrań umieszczała na swoich plakatach obrazy ludzkich organów, całujących się mnicha i mniszkę, i nawet krwawe sceny walk wojennych. Tym czasem szokujaca reklama podwyżyła sprzedaż Benetton do nieba. Na szokującą firmę reklamową wszyscy narzekali. Dzięki czemu firma ubrań pokazała się  we wszystkich mediach. Jednym slowem, szokująca reklama otrzymała się głośna, ona przyniosła firmie znaczący dochód.
Siła działania szokującej reklamy:
"bezlitosny szok"-szokująca reklama, wyzywająca silne emocje. Taka reklama nakierowana jest przede wszystkim na to, żeby "zaczepić" obiekt, zwrucić jego uwagę, zmusić zapamiętać.
Szok bez szoku czyli "litosny szok"-szokująca reklama, nie mająca jawnych i żorstkich elementów szoku. Zawoalowany szok, dla uświadomienia którego subiektu działania należy dołożyć wysiłki umysłowe, czyli zwrucić baczną uwagę na szokującą reklamę, wygliądającą za pierwszym razem nie szokującą.

Instrukcje po obniżeniu ryzyka szokującej reklamy:
nie opuszczyć znak firmowy;
nie skrzywdzić konsumenta(społeczeństwo);
nie zablokować konsumpcję towaru;
nie stwarzać niepożądanych asocjacji;
nie pokłócić kompanię z władzami publicznymi.
Po za tym, szokującą reklamę trzeba używać bardzo ostrożnie, bo w Polsce życie ludzi i tak jest wystarczające stresowne. Szokująca reklama pracuje, ryzykując przekroczyć granicę. Jeżeli nieprawidłowo użyć potencjał szokującej reklamy, firma może stać się bardzo znaną, ale objętość sprzedażu po szokującej reklamie może się poniżyć.

Brak komentarzy: