Podczas tworzenia reklamy, można
skierować ją do określonych odbiorców w oparciu o ich branżę,
funkcję pracy, staż pracy czy położenie geograficzne. Można tak
skonkretyzować przekaz, by nie wysyłać go do użytkowników,
którzy nie spełniają określonych kryteriów.
Reklamy kierowane są w taki sposób,
aby trafiały do przeznaczonych konsumentów . Reklamy Taki sposób
kierowania reklamą uznawany jest za najbardziej efektywny w sposobie
dotarcia do potencjalnych klientów. Podstawową zasadą wynikającą
z tego typu reklam, jest to, że są bardziej opłacalne, ze względu
na dotarcie do osób, które wydają się być najbardziej
prawdopodobnymi nabywcami danego produktu lub usługi.
Istnieją dwie główne kategorie
ukierunkowanej reklamy: reklama demograficzna i reklama oparta na
bazie treści. Reklama demograficzna zaprojektowana jest w celu
osiągnięcia pewnej kategorii konsumentów, w oparciu o wspólne
cechy, takie jak wiek, klasa społeczna, zawód, pochodzenie etniczne
czy płeć. Treść reklamy ukierunkowana jest na ogół bardziej
ściśle na konsumentów z konkretnych grup.
źródło: www.onbile.com
Demograficzna reklama w dużej mierze
opiera się na założeniu, że pewne grupy osób są bardziej
skłonni do kupowania określonych rodzajów produktów. Na przykład,
mimo że istnieją kobiety- myśliwi, łowiectwo jest postrzegane
przede wszystkim jako hobby mężczyzn. Większy sens ma wówczas
kierowanie reklam do mężczyzn, niż poszerzać publiczność.
Zmiany w zachowaniu społeczeństwa
jako całości dokonały uwarunkowania demograficzne. Geograficzna
przewidywalność zaczyna się kruszyć, ze względu na powszechność
i dostępność informacji w internecie. Tradycyjny model żony jako
„kury domowej” i męża niedostępnego w pracy między godziną
10 a 18 jest już uznawany za przestarzały. Krótko mówiąc,
znalezienie "typowych " członków każdej płci, wieku i
grupy geograficznej staje się coraz trudniejsze.
Z pomocą dzisiejszej technologii,
ukierunkowanie reklamy staje się coraz bardziej powszechne . Na
przykład , Facebook może wyciągnąć informacje ze swojego profilu
i wybrać reklamy, które pojawiają się na ekranie. Podobnie
internet i jego kryteria wyszukiwania, w jednej chwili może określić
następne ogłoszenie widoczne na stronie wyników wyszukiwania lub
na konkretnej witrynie Web w sieci reklamowej wyszukiwarki.
Targetowanie behawioralne jest
najbardziej rozpowszechnioną metodą kierowania stosowanego w
Internecie. Polega ono na anonimowym monitorowaniu i śledzeniu
zawartości i miejsc odwiedzanych przez użytkownika lub adresu IP,
kiedy to użytkownik surfuje w internecie. Odbywa się to z
zachowaniem kodów śledzenia. Odwiedzane strony, treści przeglądane
i długość wizyty są przewidywane.
Dla jeszcze prostszych przykładów
ukierunkowanej reklamy, które nie mają nic wspólnego z komputerami
czy telewizorami, zawsze można korzystać ze starej szkoły i
wysyłać przekazy drogą pocztową. sprawdzić skrzynkę pocztową .
Jeśli nie zostały jeszcze udało się pozbyć życie śmieci , są
szanse, niektóre poczty został wysłany do Ciebie na podstawie
przeszłych nawyków zakupowych , demografii kod pocztowy lub innych
kryteriów .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz