niedziela, 25 maja 2014

Targeted advertising



Podczas tworzenia reklamy, można skierować ją do określonych odbiorców w oparciu o ich branżę, funkcję pracy, staż pracy czy położenie geograficzne. Można tak skonkretyzować przekaz, by nie wysyłać go do użytkowników, którzy nie spełniają określonych kryteriów.

Reklamy kierowane są w taki sposób, aby trafiały do przeznaczonych konsumentów . Reklamy Taki sposób kierowania reklamą uznawany jest za najbardziej efektywny w sposobie dotarcia do potencjalnych klientów. Podstawową zasadą wynikającą z tego typu reklam, jest to, że są bardziej opłacalne, ze względu na dotarcie do osób, które wydają się być najbardziej prawdopodobnymi nabywcami danego produktu lub usługi.


Istnieją dwie główne kategorie ukierunkowanej reklamy: reklama demograficzna i reklama oparta na bazie treści. Reklama demograficzna zaprojektowana jest w celu osiągnięcia pewnej kategorii konsumentów, w oparciu o wspólne cechy, takie jak wiek, klasa społeczna, zawód, pochodzenie etniczne czy płeć. Treść reklamy ukierunkowana jest na ogół bardziej ściśle na konsumentów z konkretnych grup.


                                                                                        źródło: www.onbile.com

Demograficzna reklama w dużej mierze opiera się na założeniu, że pewne grupy osób są bardziej skłonni do kupowania określonych rodzajów produktów. Na przykład, mimo że istnieją kobiety- myśliwi, łowiectwo jest postrzegane przede wszystkim jako hobby mężczyzn. Większy sens ma wówczas kierowanie reklam do mężczyzn, niż poszerzać publiczność.

Zmiany w zachowaniu społeczeństwa jako całości dokonały uwarunkowania demograficzne. Geograficzna przewidywalność zaczyna się kruszyć, ze względu na powszechność i dostępność informacji w internecie. Tradycyjny model żony jako „kury domowej” i męża niedostępnego w pracy między godziną 10 a 18 jest już uznawany za przestarzały. Krótko mówiąc, znalezienie "typowych " członków każdej płci, wieku i grupy geograficznej staje się coraz trudniejsze.


Z pomocą dzisiejszej technologii, ukierunkowanie reklamy staje się coraz bardziej powszechne . Na przykład , Facebook może wyciągnąć informacje ze swojego profilu i wybrać reklamy, które pojawiają się na ekranie. Podobnie internet i jego kryteria wyszukiwania, w jednej chwili może określić następne ogłoszenie widoczne na stronie wyników wyszukiwania lub na konkretnej witrynie Web w sieci reklamowej wyszukiwarki.
Targetowanie behawioralne jest najbardziej rozpowszechnioną metodą kierowania stosowanego w Internecie. Polega ono na anonimowym monitorowaniu i śledzeniu zawartości i miejsc odwiedzanych przez użytkownika lub adresu IP, kiedy to użytkownik surfuje w internecie. Odbywa się to z zachowaniem kodów śledzenia. Odwiedzane strony, treści przeglądane i długość wizyty są przewidywane.



Dla jeszcze prostszych przykładów ukierunkowanej reklamy, które nie mają nic wspólnego z komputerami czy telewizorami, zawsze można korzystać ze starej szkoły i wysyłać przekazy drogą pocztową. sprawdzić skrzynkę pocztową . Jeśli nie zostały jeszcze udało się pozbyć życie śmieci , są szanse, niektóre poczty został wysłany do Ciebie na podstawie przeszłych nawyków zakupowych , demografii kod pocztowy lub innych kryteriów .

Brak komentarzy: