niedziela, 25 maja 2014

Dobrze obrana strategia- kluczem do sukcesu

   Agencja reklamowa w komunikacja oznacza często szeroki zakres usług jaki jest oferowany klientom. Dzisiejsze zróżnicowanie staje się wielozadaniowe, by dobrze zakończyć usługę. Pomimo tego warto, aby znalazły się w nich podstawowe zadania, takie jak badania rynku, wgląd klienta do kampanii oraz dobrze obrana strategia czy doradztwo. Oferty agencji reklamowych, często łączą w sobie nie tylko oferty dotyczące reklamy, ale także marketingu oraz public relations. Ważne jednak jest to, aby klient także brał w niej udział.

Jaka powinna ona być? Mamy do wyboru sieciową, niesieciową, dużą, małą. Jaka powinna być w relacjach z klientami? Bardziej partnerska czy może ekspercka? A wcielając się w rolę osoby korzystającej z tego typu usług, lepiej żeby była liderem na rynku, czy może jednak mniej znana? I najważniejsze- jakie warunki powinna spełniać, żeby była po prostu dobra?
                                                         źródło: www.strona.reklamowa.szczecin.pl

W kategoryzacji agencji reklamowych spotykamy w pierwszej kolejności podział według kryterium kapitału – na agencje reklamowe sieciowe i niesieciowe. Do tych pierwszych należą przede wszystkim agencje międzynarodowe o zagranicznym kapitale. Często są to firmy, które uchodzą za markę samą w sobie i z góry, może czasem trochę na wyrost, otrzymują etykietkę lidera rynku. Z racji istnienia międzynarodowych filii sieciowe agencje mają spójną strategię, założenia i choć coraz częściej posiadają dość dużą swobodę działania na rynku lokalnym, to zwykle działają według określonego modelu. Posiadają zazwyczaj duży kapitał zagraniczny, przygotowują i odpowiadają za kampanie dużych firm i spółek tak, aby były to kampanie spójne dla wszystkich krajów, w których obecny jest produkt danego klienta.

Agencja sieciowa to filia firmy, która ma swoje jednostki na całym świecie. Mają spójną, renomowaną markę - a co za tym idzie: strategię, założenia, logotyp. Agencje te zazwyczaj posiadają duży kapitał zagraniczny i prowadzą kampanie koncernów międzynarodowych.W celu stworzenia trwałych więzi, trzeba dowiedzieć się, gdzie i czym kieruje się publiczność .Charakterystyczną cechą agencji niesieciowych jest oczywiście kapitał – tylko krajowy. Ale nie oznacza to, że mniejsze agencje, z mniejszym kapitałem nie radzą sobie równie dobrze. Rozmiar nie ma w tym wypadku znaczenia.

Dobra agencja reklamowa nie musi być duża, a kreatywne pomysły nie zawsze muszą być powalająco innowacyjne. Agencje sieciowe często działają jak fabryki, produkujące “reklamę” na skalę masową. Ważny jest natomiast charakter współpracy, znajomość rynku, przeprowadzone rzetelnie badania.


Jednak o tym, czy agencja jest „dobra” nie świadczy ani rozmiar, ani budżety, ani tym bardziej nagrody. Naprawdę „dobra agencja” musi przede wszystkim rozumieć rynek, a ta wiedza niekoniecznie wiąże się z kreacją reklam „spektakularnych”. Czasem dobre „rzemiosło” odnosi lepszy efekt marketingowy niż najbardziej pomysłowa kreacja. To wiedza marketingowa i kreatywni ludzie, doświadczeni pracownicy są siłą, jakiej w pierwszej kolejności potrzeba agencji, by stała się naprawdę dobra.

Brak komentarzy: