Mówi się, że nawet w dobie internetu to wyjątkowo
skuteczna i operatywna forma oddziaływania reklamowego, promocyjnego
a także marketingowego. Występuje powszechnie jako wsparcie i
element akcji wizerunkowych i sprzedażowych. Pojawia się na ulicach
w każdym większym mieście i każdy przynajmniej raz w życiu miał
okazję ją zobaczyć i usłyszeć. Wielu jej nienawidzi i mają
ku temu całkiem solidne podstawy bo przemieszcza się w ślamazarnym
tempie nierzadko zakłócając przy tym ciszę i spokój. O czym
mowa? O reklamie mobilnej.
Zwyczajowym rozwiązaniem jest jeden mobil reklamowy
na którego konstrukcji eksponowane są dwa bilbordy o średnich
wymiarach 500 cm na 250 cm, który z niewielką prędkością porusza
się po głównych ciągach komunikacyjnych (doprowadzając kierowców
do szału) rzucając się w oczy potencjalnym nabywcom czy odbiorcom
promowanych przez niego treści, jest (jeśli wierzyć twórcom tej
reklamy) równoważny około czterdziestu typowym, stacjonarnym,
wysoko umiejscowionym bilbordom. Oznacza to, że reklama mobilna
wykorzystująca przyczepy reklamowe jest zdecydowanie bardziej
wydajna kiedy chodzi o stosunek ponoszonych nakładów do
uzyskiwanych efektów. Najlepiej sprawdzać mają w tego typu
reklamie konwoje trzech aut lub graficzna reklama zewnętrzna
przygotowana tak by mogła być podzielona pomiędzy kolejnymi
powierzchniami na samochodach, budząc tym samym jeszcze większe
zainteresowanie. Niezależnie od subiektywnych odczuć, zapamiętanie
przez odbiorcę wystosowanego przez nas przekazu to już ponad połowa
sukcesu.
Każda forma zwiększenia skuteczności wizualnego oddziaływania
reklamy zwielokrotnia jej efektywność. Dlatego oprócz ruchu
obiektu, który w naturalny sposób przyciąga uwagę i powodując
pobudzenie zainteresowania u każdego potencjalnego odbiorcy wzbogaca
się tę formę dźwiękiem. Większość przyczep reklamowych
wyposażonych jest w „wydajne systemy reklamy akustycznej” (to
całkiem przyjemny eufemizm którym jej twórcy określają głośniki)
i mogą emitować nagrane komunikaty lub treści promocyjne. Co
ciekawe coraz więcej wspomnianych „systemów akustycznych” jest
obecnie dla lepszego efektu ukrywane by swoją ekspozycją nie
budziły wśród odbiorców nieprzyjemnych propagandowych skojarzeń
chociażby z orwellowskimi obrazkami albo agitacją charakterystyczną
choćby dla czerwonoarmistów.
Mobile reklamowe jako nośniki mogą służyć również eksponowaniu form innych niż bilbordy jak chociażby, banery, neony i cała masa form mieszanych jak platformy, modele czy inne obiekty przestrzenne. Wszystko zależy od inwencji osoby lub firmy zlecających taką reklamę choć współcześnie większość twórców reklamy mobilnej oprócz samej jej realizacji oferuje klientom także usługę ich zaprojektowania i wykonania.
Reklama mobilna posiada jeszcze inne pożądane z punktu widzenia reklamodawcy cechy. Główna z nich to wysoka szybkość realizacji i zwiększona odporność na działania wandali czy oponentów. Jeżdżąca przyczepa reklamowa pozostaje pod opieką czy też dozorem realizatora, jest obiektem trudnym do zniszczenia czy uszkodzenia co bywa ważne przy kampaniach społecznych lub politycznych gdzie chętnych do niszczenia na pewno by nie zabrakło. Czasami nawet trudno jest im się dziwić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz