Marketing w wyszukiwarkach jest
bezapelacyjnie jedną z najpopularniejszych gałęzi marketingu, w skrócie SEM (z
angielskiego Search Engine Marketing). SEM obejmuje ogół działań promocyjnych,
czyli jest formą dotarcia do klienta przy pomocy mediów interaktywnych, tzn.
telefonu i internetu. Działania te mają na celu uzyskanie jak najlepszych
pozycji serwisu (zarówno naturalnych,
jak i płatnych) w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe
wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Źródło: wikipedia.pl
W Polsce najczęściej wykorzystuje się
dwa narządza SEM, a mianowicie SEO (pozycjonowanie) oraz PPC (reklamy linków
sponsorowanych).
SEO – Search Engine Optimization, to proces poprawiający ilość i jakoś
ruchu przychodzącego do pozycjonowanej witryny z wyników organicznych wyszukiwarek.
SEO jest procesem długofalowym
Angielskia definicja SEO (wikipedia):
- seo to proces,
a nie jednorazowa akcja
- seo
koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości
- seo to
także różne wyszukiwarki: wyszukiwarki obrazków, lokalne czy
wertykalne
PPC – Pay Per Click (płać z kliknięcie) — to model opłat za reklamę w
wyszukiwarkach i sieciach reklamowych. Ponieważ model został spopularyzowany
przez wyszukiwarki, przyjęło się poprzez PPC określać reklamę płatną w
wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne.
Największymi zaletami takiego marketingu
są: niskie koszty takiego promowania marki, szybka realizacja kampanii
reklamowej oraz precyzyjne dotarcie do tzw. targetu (czyli społecznych
szczególnie zainteresowanych danym produktem).
Wzrost popularności SEM w Polsce
argumentuje się m.in. poniższymi argumentami:
- rosnąca
świadomość firm na skuteczność promocji za pomocą SEM wiązać się
będzie z większymi wydatkami
- według
danych lutowego Megapanelu Google jest na
pierwszym miejscu pod względem ilości użytkowników w Polsce — to
pierwszy miesiąc, w którym Onet spadł na drugą pozycje. Przekroczona
została pewna symboliczna granica.
- w USA 40%
wydatków na marketing internetowy przeznaczanych jest na SEM.
Polska nie może pozostawać w tyle
- około 5%
wydatków na reklamę, czyli 12,5 mld USD trafiło w 2005 roku do
internetu. Ten udział będzie zdecydowanie rósł, będzie to też dotyczyć
polskiego rynku.
- Rozwój reklamy
lokalnej i wyszukiwarek lokalnych może mieć duże znaczenie w przejęciu
budżetów
- Wydatki
firm północno-amerykańskich na marketing internetowy w wyszukiwarkach
zostały w 2005 roku oszacowane na 5,75 miliarda dolarów, ze czego aż 83%
to reklama w płatnych wynikach —płatna reklama w wyszukiwarkach
zdecydowanie dominuje.
- Goolge w swoim I kwartale obrachunkowym 2006 roku miało 2,25 mld USD przychodu i wypracowało ponad 592 mln USD zysku netto. Przychody Google w minionym kwartale były o blisko 80% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wyłączając prowizje płacone partnerom bezpośrednie wpływy Google wyniosły 1,53 mln USD.
1 komentarz:
Samo reklamowanie się czy zwiększanie widoczności i zasięgu naszej strony lub sklepu www to rzecz naturalna. W końcu gdy ktoś decyduje się na biznes w internecie i ma być to sklep www https://www.cashbill.pl/blog/ciekawostki/jak-zaczac-biznes-internetowy-wlasny-sklep-internetowy-krok-po-kroku/ to z pewnością będzie musiał zaznajomić się z reklamą.
Prześlij komentarz