Niestandardowa
reklama osiąga coraz większej popularności, gdyż w dzisiejszych
czasach ludzie już się przyzwyczaili do reklamy zwykłej.
Marketingowcy ciągle są zmuszeni wymyślać coś nowego, aby
reklama okazała się skuteczna. Ambient Media, czyli dosłownie
„reklama zewnętrzna”, jest jednym z niestandardowych rozwiązań
promocji produktu, o której ja dalej opowiem.
Ambient
Media najłatwiej scharakteryzować jak reklamę niestandardową, w
której akcent zrobiony na nieoczekiwanym rozmieszczeniu. Tzn. jej
głównym wyróżnieniem jest pojawienie się tam, gdzie wy tego najmniej oczekujecie i
gdzie zwykłe reklamy nigdy się nie pojawiali.
Największej popularności ten rodzaj reklamy osiągnął w Europie. W Stanach
Zjednoczonych ona też się wykorzystuje, ale nie w takim stopniu. Za
czas istnienia AM już się nazbierało niemało udanych przykładów,
o których my teraz pomówimy bardziej szczegółowo.
Ambient-reklama
lakieru dla paznokcie Rimmel Quick Dry została przeprowadzona w
Londynie. Pomimo tego, że ona przyciągała uwagę każdej Pani, ona
potrafiła przekazać główną zaletę tego lakieru: on bardzo
szybko schnie.
Jeszcze
jeden znakomity przykład to reklama filmu Quentina
Tarantino „Kill Bill”. Ze względu przyciągania uwagi ona jest
jeszcze lepsza od poprzedniej. Jedyną
kwestią jest to, jak władza miasta pozwoliła na taką reklamę :)
Ale wygląda niesamowicie.
Mr.
Proper także nie bał się wydawać pieniądze na Ambient-reklamę.
Pomysł jest naprawdę rewelacyjny i nie potrzebuje komentarzu.
Niestandardowa
reklama nie omineła i Chiny. Tam znany szampon Pantene postanowił
wykorzystać eskalator jako miejsce do swojej reklamy. I nieźle im
to wyszło.
Oczywiście,
oprócz widocznych zalet Ambient Media, ona ma swoje niedoskonałości.
Na przykład, jak twierdzą specjaliści, dość trudno obliczyć
skuteczność reklamy takiego rodzaju, dlatego małe firmy, które i
tak mają bardzo ograniczony budżet, nie korzystają z niej za bardzo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz