Idąc
do agencji reklamowej nie tylko korzystamy z jej usług, ale każdy
klient musi także zrobić coś dla niej. Agencja reklamowa bez
przygotowanych wcześniej przez klienta wiadomości na temat swojej
marki, produktu czy firmy, nie przygotuje dobrej strategii.
Mianowicie mowa o tak zwanym Briefie. Jest to dokument dostarczający
informacji na temat oczekiwań związanych z kampanią reklamową,
więc obie strony wiedzą czego się od nich oczekuje . Klient
rozumie jakie usługi sąwłączone, ma informacje o terminie, a
firma reklamowa wie, ile pieniędzy otrzyma na kampanię i co będzie
trzeba zrobić w celu realizacji umowy. Staje się to ważnym
elementem klienta, jako punktu odniesienia dla obu stron, aby
rozwijać kampanię reklamową. Zawiera w sobie spis danych, które
są niezbędne do stworzenia i określenia potrzeb klienta, obrania
dobrego planu działania i zaproponowania konkretnych już kroków do
kampanii reklamowej. Warto żeby był przygotowany starannie i
dokładnie opisywał potrzeby.
źródło: www.nipo.pl
Dobrze
napisany brief prowadzi w skrócie do twórczych i kreatywnych
reklam, dlatego już na samym początku trzeba być pewnym czego się
chce i dokąd chce się iść, a wtedy współpraca będzie z
obopólną korzyścią. Określa, jaki rodzaj reklamy jest
przygotowywany, jaka seria spotów radiowych, reklamy prasowych,
telewizyjnych itp. Opisuje cele reklamy i grupę docelową, aby
stworzyć jak najbardziej skuteczną kampanię. Podstawowym zadaniem
briefu jest zawsze cel reklamy, jak również profil grupy docelowej,
do której reklama jest skierowana. Jej celem jest rozpoznanie
reakcji odbiorców, ich odczucia, zachowanie i ewentualne zmiany.
Może
również obejmować badania reakcji i inne środki, aby zobaczyć,
jak społeczeństwo reaguje na reklamy i czy spełnia oczekiwania.
Może
zawierać ograniczenia kampanii, co do jej wyglądu czy zasięgu.
Powinien omówić ogólny wizerunek firmy i jakiego rodzaju komunikat
firma chce wystawać z reklamą. Może to zapobiec sytuacjom, w
których firmy reklamowe nie rozumieją swoich klientów i tworzą
reklamy niezgodne z ich wizją.
Omawiane
są także koszty, między innymi informacje o tym, ile pieniędzy
jest przeznaczonych na kampanię. Firmy reklamowe zazwyczaj wymagają
depozytu do podjęcia pracy i mogą otrzymać pozostałą część po
zakończonym projekcie, lub w różnych punktach w trakcie realizacji
planu rozwoju, w zależności od złożoności reklamy.
Dokument
ten może również omawiać gdzie zostaną umieszczone reklamy i jak
firma reklamowa zabezpieczy powierzchnię reklamową w odpowiednich
miejscach. Może też uwzględnić alternatywne miejsca w przypadku,
gdy umieszczenie nie jest możliwe, w przypadku gdy miejsce
pierwszego wyboru nie jest możliwe do zrealizowania. Brief może
zawierać również informacje kontaktowe dla głównych graczy po
obu stronach, wówczas każdy wie, z kim się skontaktować w ciągu
rozwoju kampanii, i jak rozwiązać różne problemy, które mogą
się pojawić na drodze tworzenia.
Istotne
jest nie tylko spisanie wszystkich informacji, ale także ich twórcze
przedstawienie, ponieważ jest to główny sposób w etapie
pozycjonowania marki. Chodzi o zapewnienie, że ostateczna koncepcja
jest zakorzeniona w myśleniu odbiorcy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz