sobota, 24 maja 2014

Produkty reklamowane w teledyskach (część 3)



Rihanna jest przeciw a nawet za...

Rihanna  podkreśla, że product placement, który pojawia się w jej teledyskach nigdy nie zależał od jej woli, a ona sama jest mu przeciwna i najchętniej by z niego zrezygnowała. Bez względu na to, czy Rihanna mówi prawdę, czy nie, w jej teledyskach możemy podziwiać wiele różnych produktów. W „Rude boy” są to okulary przeciwsłoneczne luksusowej marki Carrera. Na ręce piosenkarki znajduje się również kreatywna bransoletka zbudowana z zegarków Cashio G-Shock. W „Russian roulette”, podobnie jak w teledysku „Bad Romace” Lady Gagi, znajdziemy głośniki hi-fi stereo  Parrot Zikmu by Phillipe Starck. Klip do utworu w klimatach reggae „Man down”, opowiadającego o zemście zgwałconej dziewczyny, nakręcono na Jamajce. Kilkukrotnie możemy zobaczyć, jak Rihanna pije przez słomkę kokosowy napój Vita Coco. W teledysku znajdują się również plakaty promujące ten napój. Gas Products Ltd -  jamajski dystrybutor i sprzedawca m.in. płynnego gazu również został zareklamowany w tym klipie. W teledyskach Rihanna promuje również telefony, ot choćby Nokii 3250 w teledysku do piosenki„SOS”. 

 

 Pop lubi product placement

Fergie, gwiazda zespołu The Black Eyed Peas postanowiła rozwinąć  solową karierę, nagrywają własną płytę. W teledysku do piosenki „Clumsy” Fergie maluje się kosmetykami MAC. W tle, na którym tańczy piosenkarka, możemy zauważyć napis Dsquared, czyli marki odzieży wykreowanej przez braci bliźniaków Deana i Dana Catenów. Kolejny reklamowany produkt to telefon Motorola.

  

W teledysku do utworu „Not myself tonight” Christina Aguilera występuje w okularach przeciwsłonecznych Carrera,  reklamuje perfumy sygnowane jej imieniem i nazwiskiem oraz telefon Nokia. W klipie „Candyman” reklamuje mediolański alkohol Campari.

 


Plenty of Fish to portal, który często pojawia się w teledyskach. Kesha w klipie do piosenki „We R Who We R” również chętnie go reklamuje. W jednej ze scen zauważymy również butelkę alkoholu Tequila Revolucion oraz zegarek Baby G. W „Die Young” reklamuje telefon Nokia Lumia 920.Ponieważ teledysk spowodował falę krytyki Nokia postanowiła zrezygnować z możliwości promowania swojego produktu w ten sposób. Powstała nowa wersja teledysku, w której wyeliminowano scenę, podczas której przez ok. 10 sekund Kesha zajmowała się telefonem.

W teledysku  „Give Me All Your Luvin’ ” królowej popu Madonny również mamy do czynienia ze zjawiskiem product placement. Cheerleaderki mają na sobie ubrania z logiem marki Adidas, natomiast w scenie kręconej w klubie można zauważyć na barze butelki najsławniejszej wódki na świecie Smirnoff.

Latynoska gwiazda Jennifer Lopez oraz Pitbull również nie kryją się z product placement. W „On the floor” reklamują BMW, biżuterię Svarovskiego oraz kanadyjską whisky Crown Royal.  Para również nagrała utwór „Live it up”. Niestety teledysk jest tak przesiąknięty reklamą, co na pewno psuje ogólny obraz klipu. W teledysku do „Live it up” zobaczymy takie produkty jak Nokia Lumia 920, okulary Svarovskiego, zegarek Ice-Watch oraz rosyjską wódkę Beluga.


 

Brak komentarzy: