wtorek, 20 maja 2014

Marketingowe komunikacje



Marketingowe komunikacje - sposoby i formy przekazania informacji o towarach i usługach docelowego audytorium, czyli pewnej grupie ludzi, które mają możliwość reagować na tę informację.
Marketingowe komunikacje są przeznaczone dla doniesienia informacji o produktach kompanii i warunku ich sprzedaży potencjalnym konsumentom, a także przeświadczenie konsumentów kupować właśnie ten towar albo zaopatrzyć się w towar w pewnych sklepach. Oprócz tego, marketingowe komunikacje pozwalają zarządzać uwagą nabywców, interesując ich konkretnym towarem, i pobudzają konsumenta tracić swoje środki właśnie na proponowane towary.



Marketingowe komunikacje bywają kilku rodzajów. Najrozpowszechnionym rodzajem marketingowych komunikacji była i zostaje reklama. Reklama może rozmieszczać się na банерах, tarczach, elektronowych tablicach świetlnych, w środkach masowego przekazu - słowem, wszędzie, gdzie istnieje możliwość przyciągnąć uwagę potencjalnego konsumenta.
Następny rodzaj marketingowych komunikacji - stymulacja zbytu, co polega na przeprowadzeniu akcji, loterii, nadaniu sezonowych rabatów, bonusów i nagród za okazane opakowywania pewnego towaru. Inne rodzaje marketingowych komunikacji - public relations (związki z społeczeństwem), prosty marketing (pocztowe rozsyłania, zamówienia po katalogach), osobiste sprzedaży (bezpośredni kontakt z potencjalnym nabywcą: na przykład, telefoniczne dzwonki, sprzedaż w domu) ,stymulacja popytu (wewnętrzne kupony w sklepach),
opakowywanie (możliwość rozmieszczenia marketingowych zwróceń), firmowe pamiątki (bezpłatne prezenty z symboliką kompanii), sponsorstwo (dobroczynność, wsparcie sportowych współzawodnictw), serwisowa obsługa i nadanie licencji na użycie towaru kompanii albo jej symboli.

Brak komentarzy: