Marketingowe komunikacje - sposoby i formy przekazania
informacji o towarach i usługach docelowego audytorium, czyli pewnej grupie
ludzi, które mają możliwość reagować na tę informację.
Marketingowe komunikacje są przeznaczone dla doniesienia informacji o produktach kompanii i warunku ich sprzedaży potencjalnym konsumentom, a także przeświadczenie konsumentów kupować właśnie ten towar albo zaopatrzyć się w towar w pewnych sklepach. Oprócz tego, marketingowe komunikacje pozwalają zarządzać uwagą nabywców, interesując ich konkretnym towarem, i pobudzają konsumenta tracić swoje środki właśnie na proponowane towary.
Marketingowe komunikacje są przeznaczone dla doniesienia informacji o produktach kompanii i warunku ich sprzedaży potencjalnym konsumentom, a także przeświadczenie konsumentów kupować właśnie ten towar albo zaopatrzyć się w towar w pewnych sklepach. Oprócz tego, marketingowe komunikacje pozwalają zarządzać uwagą nabywców, interesując ich konkretnym towarem, i pobudzają konsumenta tracić swoje środki właśnie na proponowane towary.
Marketingowe
komunikacje bywają kilku rodzajów. Najrozpowszechnionym rodzajem marketingowych
komunikacji była i zostaje reklama. Reklama może rozmieszczać się na банерах, tarczach, elektronowych tablicach
świetlnych, w środkach masowego przekazu - słowem, wszędzie, gdzie istnieje
możliwość przyciągnąć uwagę potencjalnego konsumenta.
Następny
rodzaj marketingowych komunikacji - stymulacja zbytu, co polega na
przeprowadzeniu akcji, loterii, nadaniu sezonowych rabatów, bonusów i nagród za
okazane opakowywania pewnego towaru. Inne rodzaje marketingowych komunikacji -
public relations (związki z społeczeństwem), prosty marketing (pocztowe
rozsyłania, zamówienia po katalogach), osobiste sprzedaży (bezpośredni kontakt
z potencjalnym nabywcą: na przykład, telefoniczne dzwonki, sprzedaż w domu) ,stymulacja
popytu (wewnętrzne kupony w sklepach),
opakowywanie (możliwość rozmieszczenia
marketingowych zwróceń), firmowe pamiątki (bezpłatne prezenty z symboliką
kompanii), sponsorstwo (dobroczynność, wsparcie sportowych współzawodnictw),
serwisowa obsługa i nadanie licencji na użycie towaru kompanii albo jej
symboli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz