niedziela, 25 maja 2014

Walka gigantów trwa- złośliwość Samsunga



        Batalia dwóch największych producentów flagowych smartfonów i tabletów trwa w najlepsze. Od 2011 roku toczy się zażarty spór między Samsungiem, a firmą Apple. Procesy sądowe, które od 4 lat nieustannie zostają zakończone na korzyść jednej z firm, to nie jedyna forma walki. Wojna, która rozpętała się o rozwiązania technologiczne, przeniosła się na płaszczyznę medialną. Z pewnością wielu z nas odblokowując telefon, przesuwa palcem po ekranie w lewo bądź prawo. Tzw. „slide to unlock”, to patent, który rzekomo został skradziony firmie Apple przez Samsunga. 

         Koreański koncern, jako producent telefonów ze znanej serii „S”, w 2011 rozpoczął kampanię reklamową, w której jawnie ośmieszał Apple. Wszystko działo się przy okazji premiery nowego Apple S4. Na tym jednak Samsung nie zakończył swych działań. Analogiczna sytuacja miała miejsce przy premierze kolejnego Samsunga z serii „S”, tym razem trzeciej generacji. Reklama ukazuje kolejkę, w której ustawieni są ludzie czekający przed punktem Apple na premierę nowego urządzenia. Obok nich przechodzą ludzie z tajemniczym smartfonem w dłoni. Okazuje się, żę to nowa „S trójka”. Podczas scen towarzyszą nam osobliwe dialogi. Fani urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka zachwycają się nowym umiejscowieniem wejścia słuchawkowego, za to właściciele telefonów Samsunga na oczach tych pierwszych wykorzystują nową technologię NFC do wysłania pliku z jednego, do drugiego telefonu Samsung.  W sieci rozpętała się dyskusja, czy reklamy Samsunga nie są zwyczajnie tanią zagrywką, próbą dorównania sławie Apple.
            Samsung jednak nie zamierzał przestać. W   październiku zeszłego roku w sieci pojawił się spot reklamowy nowego urządzenia od Apple- iPad Air. W tym roku, około 3 miesiące temu, w serwisie YouTube, na oficjalnym kanale Samsunga  znalazła się reklama nowego tabletu Galaxy Tab Pro 10.1, której ewidentnym celem było ukazanie lepszych parametrów od konkurencji. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że reklama zaczyna się w podobny sposób, co reklama Apple. Ciężko pomylić ją z jakąkolwiek inną. Ponadto wyraźnie pokazana  jest kwestia gabarytów koreańskiego urządzenia, które dzięki mniejszym wymiarom jest jeszcze cieńsze od urządzenia Apple.
Zobaczcie sami :
                                               źródło : https://www.youtube.com/watch?v=fThtsb-Yj0w

       Kolejna tegoroczna reklama Samsunga ośmieszająca brak wielozadaniowości urządzeń Apple :
                                             źródło: https://www.youtube.com/watch?v=6nFe_SWcq4Q

       Jak się okazało, Samsung to nie jedyny koncern, który prowadzi bezpośrednią kampanię reklamową przeciw Apple. Otóż w 2013 Nokia stworzyła również antyreklamę dla Apple, w której bezpośrednio porównała swój flagowy smartfon Lumia 925, do iPhone 5. Ponadto była to parodia reklamy iPhone, w której myślą przewodnią było robienie codziennie większej ilości zdjęć, niż jakimkolwiek innym telefonem. Na filmie widzimy bezpośrednie porównanie możliwości fotograficznych dwóch urządzeń. Po lewej stronie telefon od Nokii, natomiast po prawej stronie urządzenie Apple.
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=HnnvW8Rvz3U

Brak komentarzy: