Batalia dwóch największych
producentów flagowych smartfonów i tabletów trwa w najlepsze. Od 2011 roku
toczy się zażarty spór między Samsungiem, a firmą Apple. Procesy sądowe, które
od 4 lat nieustannie zostają zakończone na korzyść jednej z firm, to nie jedyna
forma walki. Wojna, która rozpętała się o rozwiązania technologiczne,
przeniosła się na płaszczyznę medialną. Z pewnością wielu z nas odblokowując
telefon, przesuwa palcem po ekranie w lewo bądź prawo. Tzw. „slide to unlock”,
to patent, który rzekomo został skradziony firmie Apple przez Samsunga.
Koreański koncern, jako producent telefonów ze znanej serii „S”, w 2011
rozpoczął kampanię reklamową, w której jawnie ośmieszał Apple. Wszystko działo
się przy okazji premiery nowego Apple S4. Na tym jednak Samsung nie zakończył
swych działań. Analogiczna sytuacja miała miejsce przy premierze kolejnego Samsunga
z serii „S”, tym razem trzeciej generacji. Reklama ukazuje kolejkę, w której
ustawieni są ludzie czekający przed punktem Apple na premierę nowego
urządzenia. Obok nich przechodzą ludzie z tajemniczym smartfonem w dłoni. Okazuje
się, żę to nowa „S trójka”. Podczas scen towarzyszą nam osobliwe dialogi. Fani
urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka zachwycają się nowym umiejscowieniem
wejścia słuchawkowego, za to właściciele telefonów Samsunga na oczach tych pierwszych
wykorzystują nową technologię NFC do wysłania pliku z jednego, do drugiego
telefonu Samsung. W sieci rozpętała się
dyskusja, czy reklamy Samsunga nie są zwyczajnie tanią zagrywką, próbą
dorównania sławie Apple.
Samsung jednak nie zamierzał przestać. W październiku zeszłego roku w sieci pojawił się spot reklamowy nowego urządzenia od Apple- iPad Air. W tym roku, około 3 miesiące temu, w serwisie YouTube, na oficjalnym kanale Samsunga znalazła się reklama nowego tabletu Galaxy Tab Pro 10.1, której ewidentnym celem było ukazanie lepszych parametrów od konkurencji. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że reklama zaczyna się w podobny sposób, co reklama Apple. Ciężko pomylić ją z jakąkolwiek inną. Ponadto wyraźnie pokazana jest kwestia gabarytów koreańskiego urządzenia, które dzięki mniejszym wymiarom jest jeszcze cieńsze od urządzenia Apple.
Zobaczcie sami :
Samsung jednak nie zamierzał przestać. W październiku zeszłego roku w sieci pojawił się spot reklamowy nowego urządzenia od Apple- iPad Air. W tym roku, około 3 miesiące temu, w serwisie YouTube, na oficjalnym kanale Samsunga znalazła się reklama nowego tabletu Galaxy Tab Pro 10.1, której ewidentnym celem było ukazanie lepszych parametrów od konkurencji. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że reklama zaczyna się w podobny sposób, co reklama Apple. Ciężko pomylić ją z jakąkolwiek inną. Ponadto wyraźnie pokazana jest kwestia gabarytów koreańskiego urządzenia, które dzięki mniejszym wymiarom jest jeszcze cieńsze od urządzenia Apple.
Zobaczcie sami :
źródło : https://www.youtube.com/watch?v=fThtsb-Yj0w
Kolejna tegoroczna reklama Samsunga ośmieszająca brak wielozadaniowości urządzeń Apple :
Kolejna tegoroczna reklama Samsunga ośmieszająca brak wielozadaniowości urządzeń Apple :
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=6nFe_SWcq4Q
Jak się okazało, Samsung to nie jedyny koncern, który prowadzi bezpośrednią kampanię reklamową przeciw Apple. Otóż w 2013 Nokia stworzyła również antyreklamę dla Apple, w której bezpośrednio porównała swój flagowy smartfon Lumia 925, do iPhone 5. Ponadto była to parodia reklamy iPhone, w której myślą przewodnią było robienie codziennie większej ilości zdjęć, niż jakimkolwiek innym telefonem. Na filmie widzimy bezpośrednie porównanie możliwości fotograficznych dwóch urządzeń. Po lewej stronie telefon od Nokii, natomiast po prawej stronie urządzenie Apple.
Jak się okazało, Samsung to nie jedyny koncern, który prowadzi bezpośrednią kampanię reklamową przeciw Apple. Otóż w 2013 Nokia stworzyła również antyreklamę dla Apple, w której bezpośrednio porównała swój flagowy smartfon Lumia 925, do iPhone 5. Ponadto była to parodia reklamy iPhone, w której myślą przewodnią było robienie codziennie większej ilości zdjęć, niż jakimkolwiek innym telefonem. Na filmie widzimy bezpośrednie porównanie możliwości fotograficznych dwóch urządzeń. Po lewej stronie telefon od Nokii, natomiast po prawej stronie urządzenie Apple.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz