środa, 21 maja 2014

Marketing mobilny

Marketing mobilny może odnosić się do dwóch form komunikacji marketingowej. Pierwszy najbardziej nowoczesny i bardziej istotny to marketing wykonywany za pośrednictwem urządzenia mobilnego np. telefonu komórkowego. Drugi bardziej tradycyjny to marketing za pomocą przekazów ruchomych, na przykład jeżdżące billboardy, pokazy drogowe.

źródło:  pl.wikipedia.org/

Cechy Marketingu Mobilnego:
- osobisty i spersonalizowany przekaz
- dokładne i bezzwłoczne dotarcie do odbiorcy
- łatwa, dynamiczna i elastyczna interakcja z odbiorcą
- wysoka efektywność
- oznaka niebanalności i nowoczesności firmy
- precyzyjne monitorowanie kampanii, budowa bazy

Przykładowa kampania reklamowa w urządzeniu mobilnym
Foch.pl
Realizacja: Gazeta.pl
Czas trwania: maj i czerwiec 2013 r.


CELE:
- Wizerunkowa promocja nowego serwisu lifestylowego Foch.pl
- Zwiększenie liczby odwiedzin w serwisie Foch.pl

OPIS:
Foch.pl to nowy serwis lifestylowy skierowany do kobiet w grupie wiekowej 30+. W ramach kampanii promocyjnej serwisu rysowniczce Magdzie Danaj zlecone zostały kreacje przedstawiające w humorystyczny sposób realia życia trzydziestolatek. Na poczet kreacji rich mediowej Swipe Mobile Rectangle, powstał krótki, złożony z trzech slajdów komiks, z zabawną puentą. Nieinwazyjne osadzenie produktu oraz ciekawy i intrygujący pomysł spowodował bardzo wysokie zaangażowanie mobilnych internautów.

EFEKTY:
Liczba odsłon reklamy Rich Media: ponad 750 000
Łączna liczba interakcji w ramach reklamy: 41 255
Interaction rate: 7,39%
Bardzo wysoki wskaźnik CTR: 2,15%
Łączna liczba kliknięć w kreacje: 16 233  

źródło: http://iab.org.pl/

Marketing Mobilny w Polsce



Jak wynika z raportu Moniki Mikowskiej (współwłaścicielka agencji marketingu mobilnego mobee dick, która skupia się na projektach mobile web oraz commerce) rok 2013. był najlepszym rokiem w kręgu rozwiązań mobilnych, nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Użytkownicy stali się bardziej świadomi treści oraz jej konsumpcji w kanałach mobilnych. Autorka raportu skupiła się na polskich aplikacjach mobilnych, które w ciągu ubiegłego roku zarejestrowały wzrost popularności w stosunku do wszystkich łącznie uzbieranych wyników z poprzednich lat funkcjonowania. Pod uwagę wzięła poważne aplikacje, które celowo skupiają się na rozwoju.

Przykładowe wyniki topowych polskich aplikacji mobilnych (porównanie danych z początku stycznia i końca grudnia 2013 roku):

Przepisy.pl
Liczba pobrań: 340 tysięcy vs. 870 tysięcy (+156%)
Yanosik
Liczba pobrań: 442 tysiące vs. 1,3 miliona (+194%)
Liczba użytkowników korzystających z aplikacji jednocześnie: 30 tys. vs. 60 tys (+100%)
JakDojade.pl
Liczba pobrań: 500 tysięcy vs. 900 tysięcy (+80%)

źródło: http://jestem.mobi/ Nowy  raport ,,Marketing mobilny w Polsce 2013/2014

W 2013 roku aplikacjom mobilnym, w przeciwieństwie do poprzednich lat, nagrywano spoty reklamowe. Przykładem tego jest kampania reklamowa ING Banku Śląskiego. Najpierw została opublikowana odsłona kampanii w telewizji “Życie lubi zaskakiwać, ale nie mobilnych w ING Banku Śląskim” prezentowała konteksty użycia aplikacji bankowości mobilnej poprzez scenki sytuacyjne, grane przez aktorów. Kolejne odsłony były poświęcone działaniu aplikacji mobilnej.








Brak komentarzy: