Marketing
mobilny może
odnosić się do dwóch form komunikacji marketingowej. Pierwszy najbardziej
nowoczesny i bardziej istotny to marketing wykonywany za pośrednictwem
urządzenia mobilnego np. telefonu komórkowego. Drugi bardziej tradycyjny
to marketing za pomocą przekazów ruchomych, na przykład
jeżdżące billboardy, pokazy drogowe.
źródło: pl.wikipedia.org/
Cechy Marketingu Mobilnego:
- osobisty i spersonalizowany przekaz
- dokładne i bezzwłoczne dotarcie do odbiorcy
- łatwa, dynamiczna i elastyczna interakcja z odbiorcą
- wysoka efektywność
- oznaka niebanalności i nowoczesności firmy
- precyzyjne monitorowanie kampanii, budowa bazy
- osobisty i spersonalizowany przekaz
- dokładne i bezzwłoczne dotarcie do odbiorcy
- łatwa, dynamiczna i elastyczna interakcja z odbiorcą
- wysoka efektywność
- oznaka niebanalności i nowoczesności firmy
- precyzyjne monitorowanie kampanii, budowa bazy
Przykładowa kampania reklamowa w urządzeniu mobilnym
Foch.pl
Realizacja: Gazeta.pl
Czas trwania: maj i czerwiec 2013 r.
Realizacja: Gazeta.pl
Czas trwania: maj i czerwiec 2013 r.
CELE:
- Wizerunkowa promocja
nowego serwisu lifestylowego Foch.pl
- Zwiększenie liczby odwiedzin w serwisie Foch.pl
- Zwiększenie liczby odwiedzin w serwisie Foch.pl
OPIS:
Foch.pl to nowy serwis lifestylowy skierowany do kobiet w grupie wiekowej 30+. W ramach kampanii promocyjnej serwisu rysowniczce Magdzie Danaj zlecone zostały kreacje przedstawiające w humorystyczny sposób realia życia trzydziestolatek. Na poczet kreacji rich mediowej Swipe Mobile Rectangle, powstał krótki, złożony z trzech slajdów komiks, z zabawną puentą. Nieinwazyjne osadzenie produktu oraz ciekawy i intrygujący pomysł spowodował bardzo wysokie zaangażowanie mobilnych internautów.
Foch.pl to nowy serwis lifestylowy skierowany do kobiet w grupie wiekowej 30+. W ramach kampanii promocyjnej serwisu rysowniczce Magdzie Danaj zlecone zostały kreacje przedstawiające w humorystyczny sposób realia życia trzydziestolatek. Na poczet kreacji rich mediowej Swipe Mobile Rectangle, powstał krótki, złożony z trzech slajdów komiks, z zabawną puentą. Nieinwazyjne osadzenie produktu oraz ciekawy i intrygujący pomysł spowodował bardzo wysokie zaangażowanie mobilnych internautów.
EFEKTY:
Liczba odsłon reklamy Rich Media: ponad 750 000
Łączna liczba interakcji w ramach reklamy: 41 255
Interaction rate: 7,39%
Bardzo wysoki wskaźnik CTR: 2,15%
Łączna liczba kliknięć w kreacje: 16 233
Liczba odsłon reklamy Rich Media: ponad 750 000
Łączna liczba interakcji w ramach reklamy: 41 255
Interaction rate: 7,39%
Bardzo wysoki wskaźnik CTR: 2,15%
Łączna liczba kliknięć w kreacje: 16 233
źródło: http://iab.org.pl/
Marketing Mobilny w Polsce
Jak wynika z raportu
Moniki Mikowskiej (współwłaścicielka agencji marketingu mobilnego mobee dick, która skupia się na
projektach mobile web oraz commerce) rok 2013. był najlepszym rokiem w kręgu
rozwiązań mobilnych, nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Użytkownicy
stali się bardziej świadomi treści oraz jej konsumpcji w kanałach mobilnych.
Autorka raportu skupiła się na polskich aplikacjach mobilnych, które w ciągu
ubiegłego roku zarejestrowały wzrost popularności w stosunku do wszystkich
łącznie uzbieranych wyników z poprzednich lat funkcjonowania. Pod uwagę wzięła
poważne aplikacje, które celowo skupiają się na rozwoju.
Przykładowe wyniki
topowych polskich aplikacji mobilnych
(porównanie danych z początku stycznia i końca grudnia 2013 roku):
Przepisy.pl
Liczba pobrań: 340 tysięcy vs. 870 tysięcy (+156%)
Liczba pobrań: 340 tysięcy vs. 870 tysięcy (+156%)
Yanosik
Liczba pobrań: 442 tysiące vs. 1,3 miliona (+194%)
Liczba użytkowników korzystających z aplikacji jednocześnie: 30 tys. vs. 60 tys (+100%)
Liczba pobrań: 442 tysiące vs. 1,3 miliona (+194%)
Liczba użytkowników korzystających z aplikacji jednocześnie: 30 tys. vs. 60 tys (+100%)
JakDojade.pl
Liczba pobrań: 500 tysięcy vs. 900 tysięcy (+80%)
Liczba pobrań: 500 tysięcy vs. 900 tysięcy (+80%)
źródło: http://jestem.mobi/ Nowy raport ,,Marketing mobilny w Polsce 2013/2014
W 2013 roku aplikacjom
mobilnym, w przeciwieństwie do poprzednich lat, nagrywano spoty reklamowe.
Przykładem tego jest kampania reklamowa ING Banku Śląskiego. Najpierw została
opublikowana odsłona kampanii w telewizji “Życie lubi zaskakiwać, ale nie mobilnych
w ING Banku Śląskim” prezentowała konteksty użycia aplikacji bankowości
mobilnej poprzez scenki sytuacyjne, grane przez aktorów. Kolejne odsłony były
poświęcone działaniu aplikacji mobilnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz