Współczesna era jest światem reklamy, a w każdym zawodzie ma miejsce olbrzymia konkurencja. To sprawiło, ze reklama stała się jeszcze ważniejsza. Im głośniejsza ona jest, tym bardziej staje się rozpoznawalna. Bez reklamy, mnóstwo ważnych rzeczy staje się niezauważalne. Dlatego też, moim zdaniem, ma wielki wpływ na ludzkie zachowanie.
Na każdym kroku spotykamy się z reklamą. Czy to radio, telewizja, gazeta, nawet czytając pocztę elektroniczną, możemy znaleźć reklamę. Reklama stwarza potrzeby. W momencie gdy widzimy lub słyszymy reklamę, nachodzi nas pragnienie, które każe kupić tę szczególną rzecz. Na przykład, mam telefon, który pracuje należycie, kiedy widzę jednak reklamę innego telefonu komórkowego, z innymi, lepszymi możliwościami, to chcę go kupić jak najszybciej.
Właśnie dlatego, reklamy są najlepszym sposobem by stworzyć potrzeby wśród konsumentów. Można też stwierdzić, że są jakby odbiciem potrzeb społeczeństwa. Agencje reklamowe projektują reklamę zgodnie z cechami społeczeństwa, próbując wpłynąć na zachowania konsumenta zgodnie ze swoimi uczuciami. Na przykład, reklama odzieży próbuje nakierować dziecko jakie nosić ubranie, albo który kolor jest lepszy.
Reklama pomaga by życie stało się lepsze. To motywuje nas by ciężko pracować, aby móc kupować lepsze rzeczy. Mamy wówczas wiedzę o nowych produktach i motywuje nas to do kupowania bardziej wartościowych rzeczy jak wcześniej. Poza pozytywnymi rzeczami, reklama ma także i zły wpływ. Na przykład, mobilizuje się na ukierunkowywaniu nas w stronę materializmu. Chcemy coraz to nowszych rzeczy, co przez cały czas motywuje nas do zarobienia większych pieniędzy. Nie mamy czasu dla siebie. Wolimy robić rzeczy, które pozwalając na zarobienie pieniędzy, zamiast siedzieć z przyjaciółmi albo rodziną. Dlatego też, jesteśmy w stanie zrobić wszystko by nasze życie stało się luksusowe.
Wszystko zależy tak naprawdę od nas. Jeśli potrafimy oddzielić to, co w reklamie jest złe od rzeczy potrzebnych i wartościowych, to na pewno nie zbłądzimy. Ale to zależy od naszej dojrzałości i często przenikliwości, aby w odpowiednim momencie zdać sobie sprawę, że może jednak zmierzamy w złym kierunku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz