niedziela, 25 maja 2014

Facebook zostaje liderem wśród socjalnych sieci, nie zważając na lokalne analogi niby "VKontakcie"

Przed tym jak wybierac soc.siec jak miejsce dla reklamy trzeba zrozumiec jaki rynek chcesz zawojowac. Porownania w krajach SNG: Socjalna sieć Facebooknie zważając na obecność w wielukrajach świata swojego analogujak wcześniej zostajeglobalnym liderem.


Podczas gdy ilość użytkowników lokalnych soc.sieci skracasięfrekwencja Facebook zwiększa sięEksperci związują toz tamtymże użytkownicy pragną zawieść międzynarodowełączniki i gadac z ludźmico żyje we wszystkichzakątkach planetyZałożyciel Facebook Mark Cukerberg wzeszłym roku oświadczyłże do najbliższych kilku lat liczbaużytkowników największej w świecie soc.sieci dosięgniemiliardaSama kompania ocenia się w $68 mldprzypominaSharesPost Inc.
Próby Facebook zabronić lokalne "kopie" zakończały się pechowo.W 2008 roku soc.siec pozwała do sądu na niemiecką StudiVZ. Sama StudiVZ wszystkie oskarżenia zaprzeczała. Niemiecki sąd w powództwie odmówił.
Przedstawiciel analogu Facebook w Rosji strony internetowej "VK"- zasób zostaje "liderem z punktu widzenia ruchliwości, technologii i designe". "Nie ważnie, kto zrobił pierwsze krzesło. Ważnie, czyje krzesło lepsze".
W Rosji Facebook - trzecia za popularnością socjalna sieć. Korzystają jej 9,3 mln osób, podczas gdy "VK" nalicza 34,3 mln użytkowników, a "Odnoklassniki" z klasy - 27 mln. 
Jednak ilość użytkowników Facebook rośnie znacznie szybciej, aniżeli jej analogów. Z września 2010 roku liczba użytkowników Facebook wzrosła o 67"VK" - na 13"Odnoklasniki" - na 44.

Według słów analityka Gartner Inc., "na takich rynkach, jak rosyjski, wiele tych, kto gadaja tylko z innymi Rosjanami". Toż dla wielu przechodzić na Facebook nie ma konieczności, uważa analityk.

1 komentarz:

Anna Barańska pisze...

Ja również jestem zdania, ze Facebook jest zdecydowanym liderem jeśli chodzi o reklamę w social mediach. Poznałam to w sumie na własnej skórze, gdyż dzięki firmie http://tearsofjoy.pl/ całkowicie udało mi się zrealizować efektywną kampanię reklamową. Nawet nie wiedziałam, że w social mediach drzemie taki potencjał.