piątek, 23 maja 2014

Lokowanie produktów w filmach i serialach.

"Audycja zawiera lokowanie produktu" - to coraz częściej pojawiające się słowa w telewizji. Gdy oglądamy film, bądź serial często możemy zobaczyć ten właśnie napis na ekranach telewizorów.


Product placement, bo tak brzmi to wyrażenie po angielsku, stosowany jest coraz częściej. Wszystko w serialu, czy filmie dzieje się tak, jak wcześniej było zaplanowane, jednak na przykład w dialogach pojawia się ze strony aktorów mniejszy lub większy zachwyt nad jakimś produktem. Występuje też zbliżenie kamery na produkt na kilka sekund, czego celem jest nic innego, jak zwrócenie na to uwagi przez odbiorcę.
Oczywiście reklamowane są różne rzeczy. Są to artykuły spożywcze, telefony, przyprawy, samochody oraz także sieci sklepów.


Po co umieszczać reklamę w serialu, czy filmie, skoro istnieje ona w każdej przerwie między audycjami? Właśnie po to, żeby zwrócić uwagę na dany produkt. Odbiorca zapamięta to na dłuższy, bądź krótszy czas, zapamięta również w jakim serialu lub filmie miało to miejsce.
Bohaterowie programów, które oglądamy reklamują produkty. Zachowują się normalnie, nie afiszując reklamy, bo właśnie najczęstszym sposobem na zareklamowanie czegoś jest po prostu zbliżenie kamery na kilka sekund.

Jak widać reklama jest obecna w całym naszym życiu, w każdym miejscu, w którym się znajdujemy. Na ulicy, w internecie, podczas przerw reklamowych w telewizji, ale także w filmach i serialach, co sprawia, że stała się ona nieodłączną częścią naszego życia i tak już pozostanie.

Brak komentarzy: