sobota, 24 maja 2014

Ile zarabia się w dziennikarstwie, marketingu i reklamie? + to i owo w dzisiejszych realiach w zawodzie CZ II


AGENCJE REKLAMOWE

Pracownik agencji reklamowej to twórca treści reklamowych szeroko pojętych: sloganów, tekstów, obrazów, koncepcji wykorzystywanych w reklamie zarówno prasowej, radiowej jak i telewizyjnej i internetowej, materiałów promocyjnych – foldery, broszury strony www. Czyli jak widać potencjalny kandydat na pracownika agencji reklamowej to zarówno kreatywny absolwent filologii polskiej, grafik, dziennikarz – można byłoby z całą pewnością wymienić jeszcze kilka specjalności. 

Biorąc pod uwagę fakt, że owocem tego co wypuszczają agencje reklamowe jest wspólna praca twórców treści reklamowych, aspektów graficznych, osób które tworzą scenariusze filmów reklamowych, copywriterów, dyrektorów artystycznych i kreatywnych, można śmiało stwierdzić, że dobry dziennikarz zatrudnienie mógłby niechybnie znaleźć w jednej z wielu takich agencji, tym bardziej, że ciągle powstają nowe.

Dziennikarze całkiem dobrze potrafią odnaleźć się w agencjach reklamowych, zapewne przez wzgląd na to, że już podczas studiów mają jako - taką styczność z reklamą i PR-em. Sukcesywnie w programie studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna pojawia się coraz więcej przedmiotów związanych właśnie z tą działką. Jak widać całkiem słusznie z powodu tendencji do migrowania osób z wykształceniem stricte dziennikarskim do innych zawodów, mniej lub bardziej pokrewnych.

Rodzaje agencji reklamowych:

Agencje ATL - strategia opiera się na działaniach marketingowych bezpośrednio rozpoznawalnych, prowadzonych w mediach tradycyjnych, adresowana do szerokiej gamy odbiorców.



Agencje BTL – zajmują się przede wszystkim gadżetami reklamowymi, nadrukami i produkcją materiałów reklamowych, odbiorca bardziej skonkretyzowany
Agencje interaktywne – skupiają się na reklamie internetowej, czyli banerach, stronach internetowych, kampaniach odsłonowych)

Agencje in-house – działają przy dużych firmach, jako spółki, które realizują kampanie na potrzeby tejże właśnie, konkretnej firmy, mocno ukierunkowane

Agencje sieciowe – posiadają agencje w wielu krajach, które są niejako filiami i spółkami – córkami, najczęściej obsługują międzynarodowe koncerny, dostosowując rodzaj usług do charakteru zlecenia



Agencje full service - zajmują się obsługą kompleksową, czyli wszystkiego po trochę, w zależności od zlecenia i klienta, duże firmy zatrudniające pracowników różnych specjalności


Zarobki w agencjach reklamowych, mediana - na podstawie danych pracuj.pl
- strateg - 4500 zł
- project manager - 5000 zł
- media planner - 5300 zł
- dyrektor kreatywny - 9500 zł


Brak komentarzy: