AGENCJE REKLAMOWE
Pracownik agencji reklamowej to twórca
treści reklamowych szeroko pojętych: sloganów, tekstów, obrazów,
koncepcji wykorzystywanych w reklamie zarówno prasowej, radiowej jak
i telewizyjnej i internetowej, materiałów promocyjnych – foldery,
broszury strony www. Czyli jak widać potencjalny kandydat na
pracownika agencji reklamowej to zarówno kreatywny absolwent
filologii polskiej, grafik, dziennikarz – można byłoby z całą
pewnością wymienić jeszcze kilka specjalności.
Biorąc pod uwagę
fakt, że owocem tego co wypuszczają agencje reklamowe jest wspólna
praca twórców treści reklamowych, aspektów graficznych, osób
które tworzą scenariusze filmów reklamowych, copywriterów,
dyrektorów artystycznych i kreatywnych, można śmiało stwierdzić,
że dobry dziennikarz zatrudnienie mógłby niechybnie znaleźć w
jednej z wielu takich agencji, tym bardziej, że ciągle powstają
nowe.
Dziennikarze całkiem dobrze potrafią odnaleźć się w agencjach reklamowych, zapewne przez wzgląd na to, że już podczas studiów mają jako - taką styczność z reklamą i PR-em. Sukcesywnie w programie studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna pojawia się coraz więcej przedmiotów związanych właśnie z tą działką. Jak widać całkiem słusznie z powodu tendencji do migrowania osób z wykształceniem stricte dziennikarskim do innych zawodów, mniej lub bardziej pokrewnych.
Rodzaje agencji reklamowych:
Agencje ATL - strategia opiera się na
działaniach marketingowych bezpośrednio rozpoznawalnych,
prowadzonych w mediach tradycyjnych, adresowana do szerokiej gamy
odbiorców.
Agencje BTL – zajmują się przede wszystkim gadżetami reklamowymi, nadrukami i produkcją materiałów reklamowych, odbiorca bardziej skonkretyzowany
Agencje interaktywne – skupiają się
na reklamie internetowej, czyli banerach, stronach internetowych,
kampaniach odsłonowych)
Agencje in-house – działają przy
dużych firmach, jako spółki, które realizują kampanie na
potrzeby tejże właśnie, konkretnej firmy, mocno ukierunkowane
Agencje sieciowe – posiadają agencje
w wielu krajach, które są niejako filiami i spółkami – córkami,
najczęściej obsługują międzynarodowe koncerny, dostosowując
rodzaj usług do charakteru zlecenia
Agencje full service - zajmują się obsługą kompleksową, czyli wszystkiego po trochę, w zależności od zlecenia i klienta, duże firmy zatrudniające pracowników różnych specjalności
Zarobki w agencjach reklamowych, mediana - na podstawie danych pracuj.pl
- strateg - 4500 zł
- project manager - 5000 zł
- media planner - 5300 zł
- dyrektor kreatywny - 9500 zł
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz