piątek, 23 maja 2014

Najlepsze agencje reklamowe w 2013 roku

W listopadzie 2013 roku magazyn Forbes przeprowadził badanie, które pokazało, jakie największe agencje reklamowe świata są najlepiej oceniane. W badaniu brali udział dyrektorzy działów marketingu którzy wybierali swoich faworytów i oceniali długą listę agencji reklamowych.

W 2013 roku najlepiej ocenianą agencją okazał się Wieden+Kennedy. Agencja obsługuje takie marki jak Nike, Coca-Cola, Old Spice, Gap, czy Sony. Jej główna siedziba znajduje się w Portland, ale ma również filie w Nowym Jorku, Sao Paulo, Londynie, Amsterdamie, Delhi, Szanghaju i Tokio. Założona została w 1948 roku przez Dana Wieden'a oraz Davida Kennedy'ego. Poniżej reklamy reklamy autorstwa agencji Wieden+Kennedy:

 



Drugą najlepiej ocenianą agencją jest Droga5, która powstała w 2006 roku na Manhattanie. Jest ona oceniana jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w Nowym Jorku. Swoje siedziby posiada również w Sydney(od 2008 roku) i Londynie(od 2013 roku). Jej klienci to między innymi Spotify, Prudential, Motorola, UNICEF, Coke Zero czy Puma. Wybrane reklamy stworzone przez Droga5:




Trzecią najlepiej ocenianą agencją reklamową jest Grey. 34% respondentów oceniło ją jako najlepszą. Powstała w 1917 roku, posiada ona 432 biura w 96 państwach. Agencja Grey posiada swój oddział w Warszawie, w Polsce odpowiada ona za kampanie mBanku, PKO BP, Play, Tyskie. Poniżej reklamy wybranych firm:



Na czwartym miejscu uplasowała się agencja BBDO z Nowego Jorku, powstała w 1891 roku. Jej klientami są właściciele takich marek jak FedEx, Samsung, M&M's, Mercede-Benz, HP, Snickers. BBDO posiada swój oddział w Warszawie który obsługuje między innymi Raiffeisen Polbank, AIG, Wrigley czy Bayer.



Na miejscach od 5 do 10 znalazły się kolejno agencje takie jak : Ogilvy, The Martin Agency, Leo Brunett, CP+B, Goodbye Silverstein & Partners, Publicis.
Według miesięcznika Forbes, badania wykazały, że respondenci, gdy byli pytani o to co jest najważniejsze przy wyborze danej agencji do współpracy odpowiadali, że jest to zintegrowana komunikacja marketingowa, a nie - jakby się mogło wydawać - "skuteczna reklama". Brak owej integracji jest również głównym czynnikiem dla których firmy rezygnują ze współpracy z agencjami by poszukać nowej, lepszej w tym działaniu. Przed agencjami reklamowymi pojawiają się coraz trudniejsze zadania. Marketing staje się coraz bardziej złożony z powodów pojawiania się coraz to nowszych opcji kanałów komunikacyjnych. Agencja która potrafi integrować działania różnych kanałów okazuje się być na wagę złota. Agencje przedstawione powyżej jak widać radzą sobie z tym problemem.

Brak komentarzy: