W listopadzie 2013 roku magazyn Forbes
przeprowadził badanie, które pokazało, jakie największe agencje
reklamowe świata są najlepiej oceniane. W badaniu brali udział
dyrektorzy działów marketingu którzy wybierali swoich faworytów i
oceniali długą listę agencji reklamowych.
W 2013 roku najlepiej ocenianą agencją okazał się Wieden+Kennedy. Agencja obsługuje takie marki jak Nike, Coca-Cola, Old Spice, Gap, czy Sony. Jej główna siedziba znajduje się w Portland, ale ma również filie w Nowym Jorku, Sao Paulo, Londynie, Amsterdamie, Delhi, Szanghaju i Tokio. Założona została w 1948 roku przez Dana Wieden'a oraz Davida Kennedy'ego. Poniżej reklamy reklamy autorstwa agencji Wieden+Kennedy:
W 2013 roku najlepiej ocenianą agencją okazał się Wieden+Kennedy. Agencja obsługuje takie marki jak Nike, Coca-Cola, Old Spice, Gap, czy Sony. Jej główna siedziba znajduje się w Portland, ale ma również filie w Nowym Jorku, Sao Paulo, Londynie, Amsterdamie, Delhi, Szanghaju i Tokio. Założona została w 1948 roku przez Dana Wieden'a oraz Davida Kennedy'ego. Poniżej reklamy reklamy autorstwa agencji Wieden+Kennedy:
Drugą najlepiej ocenianą
agencją jest Droga5, która powstała w 2006 roku na Manhattanie.
Jest ona oceniana jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w
Nowym Jorku. Swoje siedziby posiada również w Sydney(od 2008 roku)
i Londynie(od 2013 roku). Jej klienci to między innymi Spotify,
Prudential, Motorola, UNICEF, Coke Zero czy Puma. Wybrane reklamy
stworzone przez Droga5:
Trzecią najlepiej ocenianą
agencją reklamową jest Grey. 34% respondentów oceniło ją jako
najlepszą. Powstała w 1917 roku, posiada ona 432 biura w 96
państwach. Agencja Grey posiada swój oddział w Warszawie, w Polsce
odpowiada ona za kampanie mBanku, PKO BP, Play, Tyskie. Poniżej reklamy wybranych firm:
Na czwartym miejscu uplasowała się agencja BBDO z Nowego Jorku, powstała
w 1891 roku. Jej klientami są właściciele takich marek jak FedEx,
Samsung, M&M's, Mercede-Benz, HP, Snickers. BBDO posiada swój
oddział w Warszawie który obsługuje między innymi Raiffeisen Polbank,
AIG, Wrigley czy Bayer.
Na miejscach od 5 do 10 znalazły się kolejno agencje takie jak : Ogilvy, The Martin Agency, Leo Brunett, CP+B, Goodbye Silverstein & Partners, Publicis.
Według miesięcznika Forbes, badania wykazały, że respondenci, gdy byli pytani o to co jest najważniejsze przy wyborze danej agencji do współpracy odpowiadali, że jest to zintegrowana komunikacja marketingowa, a nie - jakby się mogło wydawać - "skuteczna reklama". Brak owej integracji jest również głównym czynnikiem dla których firmy rezygnują ze współpracy z agencjami by poszukać nowej, lepszej w tym działaniu. Przed agencjami reklamowymi pojawiają się coraz trudniejsze zadania. Marketing staje się coraz bardziej złożony z powodów pojawiania się coraz to nowszych opcji kanałów komunikacyjnych. Agencja która potrafi integrować działania różnych kanałów okazuje się być na wagę złota. Agencje przedstawione powyżej jak widać radzą sobie z tym problemem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz