Anti
Advertising Agency
AAA
została założona przez Steve'a Lambert'a w 2004 roku i działa
jako agencja antyreklamowa. Jej celem jest zmienienie roli, jaką
odegrały do tej pory reklamy w naszym życiu. Nieunikniony stał się
fakt, że poprzez długotrwałe nasycenie handlu reklamą, stało
się to niedogodnością, jaką możemy zaobserwować. Reklama
otrzymała prawo do zajmowania i kontrolowania każdego centymetra
wolnego miejsca. Praca agencji antyreklamowych polega na cofaniu
efektów reklam w przestrzeni publicznej. Korzystanie z narzędzi
przemysłu agencji reklamowych i public relations, stwarza
konstruktywną parodię dzisiejszego marketingu. Zakres prac AAA
rozpoczyna się od bardziej konwencjonalnych form artystycznych.
Reklama
zewnętrzna stała się nieunikniona. Tradycyjne billboardy i schrony
tranzytowe nie otworzyły drogi do metod bardziej powszechnych,
takich jak pojazdy, strony budynków, tablice elektroniczne, kioski,
taksówki, plakaty, boki autobusów i inne. W obszarach miejskich
treści komercyjne znajdują się w zasięgu naszych oczu i trafiają
do naszej świadomości w każdej chwili, gdy jesteśmy w przestrzeni
publicznej. Z biegiem czasu, ta dominacja otoczenia stała się
"naturalnym" stanem.
Agencje antyreklamowe zaczęły posługiwać się narzędziami i
strukturami, które są wykorzystywane przez przemysł reklamowy i
agencje PR. Zaczęło narastać społeczne oburzenie, które
poddawało pod wątpliwość cel i efekty reklamy w przestrzeni
publicznej. Dzięki konstruktywnej parodii i delikatnego humoru,
kampanie agencji anty-reklamowych zaczęły pytać przechodniów jak
rozwiązać problem i role kampanii reklamowych i również jaką
stworzyć alternatywę dla przestrzeni publicznej. Ich celem jest
zwiększenie świadomości społeczeństwa i władz na temat ochrony
środowiska. Również chcą doprowadzić do wprowadzania bardziej
tradycyjnych form reklamowych typu: znaki, plakaty, pocztówki czy
naklejki lub: performance'ów, książek czy wystąpienia artystów.
źródło: www.visitsteve.com
Ponieważ
jesteśmy narażeni na tak dużą liczbę reklam, ważne jest,
żebyśmy byli świadomi wszystkich ich skutków, z których niektóre
są szkodliwe. Głównym celem reklamy jest przyspieszenie modelu
obiegu produkcji i konsumpcji. Dlatego agencje reklamowe starają się
kształtować pomysły konsumenta o to, czego potrzebują i chcą.
Tworzą w ten sposób rynek, dla danego produktu przez oszukiwanie
konsumenta i skłaniania do myślenia, że absolutnie musi mieć ten
element, ponieważ w innym wypadku spowoduje to, że nie będzie
akceptowany.
Reklamowe
i marketingowe praktyki obejmują różnorodność trendów i metod
stosowanych do sprzedaży lub promowania produktów lub usług, w
tym: druku, TV, radia, internetu, billboard'ów, marek, promocji i
sponsorowania imprez kulturalnych lub produktów.
Jeden
z podstawowych problemów odnosi się do wpływu praktyk reklamowych
i marketingowych. Mogą mieć one silny wpływ na różnorodność
kulturową i prawo ludzi do wyboru ich sposób życia.
Modyfikacja
naszych krajobrazów kulturowych i symbolicznych poprzez billboardy
lub ekrany, zwiększają wkraczanie reklamy w naszą przestrzeń
publiczną i umożliwiają wtargnięcie reklamy nawet do szkół i
uniwersytetów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz