środa, 21 maja 2014

AAA

Anti Advertising Agency


AAA została założona przez Steve'a Lambert'a w 2004 roku i działa jako agencja antyreklamowa. Jej celem jest zmienienie roli, jaką odegrały do tej pory reklamy w naszym życiu. Nieunikniony stał się fakt, że poprzez długotrwałe nasycenie handlu reklamą, stało się to niedogodnością, jaką możemy zaobserwować. Reklama otrzymała prawo do zajmowania i kontrolowania każdego centymetra wolnego miejsca. Praca agencji antyreklamowych polega na cofaniu efektów reklam w przestrzeni publicznej. Korzystanie z narzędzi przemysłu agencji reklamowych i public relations, stwarza konstruktywną parodię dzisiejszego marketingu. Zakres prac AAA rozpoczyna się od bardziej konwencjonalnych form artystycznych.
Reklama zewnętrzna stała się nieunikniona. Tradycyjne billboardy i schrony tranzytowe nie otworzyły drogi do metod bardziej powszechnych, takich jak pojazdy, strony budynków, tablice elektroniczne, kioski, taksówki, plakaty, boki autobusów i inne. W obszarach miejskich treści komercyjne znajdują się w zasięgu naszych oczu i trafiają do naszej świadomości w każdej chwili, gdy jesteśmy w przestrzeni publicznej. Z biegiem czasu, ta dominacja otoczenia stała się "naturalnym" stanem.
Agencje antyreklamowe zaczęły posługiwać się narzędziami i strukturami, które są wykorzystywane przez przemysł reklamowy i agencje PR. Zaczęło narastać społeczne oburzenie, które poddawało pod wątpliwość cel i efekty reklamy w przestrzeni publicznej. Dzięki konstruktywnej parodii i delikatnego humoru, kampanie agencji anty-reklamowych zaczęły pytać przechodniów jak rozwiązać problem i role kampanii reklamowych i również jaką stworzyć alternatywę dla przestrzeni publicznej. Ich celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa i władz na temat ochrony środowiska. Również chcą doprowadzić do wprowadzania bardziej tradycyjnych form reklamowych typu: znaki, plakaty, pocztówki czy naklejki lub: performance'ów, książek czy wystąpienia artystów.
źródło: www.visitsteve.com

Ponieważ jesteśmy narażeni na tak dużą liczbę reklam, ważne jest, żebyśmy byli świadomi wszystkich ich skutków, z których niektóre są szkodliwe. Głównym celem reklamy jest przyspieszenie modelu obiegu produkcji i konsumpcji. Dlatego agencje reklamowe starają się kształtować pomysły konsumenta o to, czego potrzebują i chcą. Tworzą w ten sposób rynek, dla danego produktu przez oszukiwanie konsumenta i skłaniania do myślenia, że absolutnie musi mieć ten element, ponieważ w innym wypadku spowoduje to, że nie będzie akceptowany.

Reklamowe i marketingowe praktyki obejmują różnorodność trendów i metod stosowanych do sprzedaży lub promowania produktów lub usług, w tym: druku, TV, radia, internetu, billboard'ów, marek, promocji i sponsorowania imprez kulturalnych lub produktów.
Jeden z podstawowych problemów odnosi się do wpływu praktyk reklamowych i marketingowych. Mogą mieć one silny wpływ na różnorodność kulturową i prawo ludzi do wyboru ich sposób życia.
Modyfikacja naszych krajobrazów kulturowych i symbolicznych poprzez billboardy lub ekrany, zwiększają wkraczanie reklamy w naszą przestrzeń publiczną i umożliwiają wtargnięcie reklamy nawet do szkół i uniwersytetów.


Brak komentarzy: