Kolejnym
przykładem artystów którzy w swoich tekstach promują pewne marki
i styl życia są Gucci Mane oraz Waka Flocka Flame we wspólnym
utworze "Ferrari Boyz" promują drogie samochody oraz
trunki. W wersie "Riding in the 'Rari same color as Bacardi"
który tłumaczymy jako "jeżdze ferrari o takim samym kolorze
jak Bacardi" artyści wskazują, że jeżdżą
czarnymi sportowymi samochodami o kolorze czarnego rumu Bacardi. Są
w tym wszystkim dosyć autentyczni jednak nie można wykluczyć, że
jest to ukryta reklama trunku, jeżeli porównuje się drogie,
ekskluzywne auto do marki rumu, od razu podbija to markę napoju
który jawi się jako alkohol dla "pięknych i bogatych",
tym bardziej, że w kolejnych wersach możemy usłyszeć "my
engine loud as hell ,sh&t my 'Rari cost about 230 bills.."
co tłumaczymy "mój silnik jest piekielnie głośny, moje
Ferrari kosztuje około
230 000 dollarów.". Auto za 200 000 $ w kolorze rumu? Te dwie
rzeczy tutaj zgrywają się w pewną całość jednak nie można
osądzać, że na pewno jest to reklama w końcu z tego z czego
słynie styl "bragga" to przecież przepych i bogactwo.
A$AP
Rocky to kolejny przykład na to jak bardzo rap oraz drogie marki i
przepych są ze sobą powiązane artysta ten w swoich tekstach
wymienia praktycznie wszystkie znane marki. W utworze "Peso"
słyszymy "ou pull up in that 7 Them 6's, them Benzes, I gets
gets the freshest ,Raf Simons, Rick Owens usually what I'm dressed
in" Mamy tutaj Bmw serie 6 i 7, Mercedesy, oraz ubrania od Rafa
Simonsa i Ricka Owensa.
Największy haczyk jest jednak w tym, że
Rocky rzeczywiście ubóstwia drogie ubrania oraz samochody i często
widzimy go na dużych pokazach mody. Pod tym względem nagrał nawet
utwór z wokalistką Rihanną o dzwięcznym tytule "Fashion
Killa" w którym słyszymy : "She got a lotta Prada, that
Dolce & Gabanna I can't forget Escada, and that Balenciaga"
oraz "Her jeans is Helmut Lang, shoes is Alexander Wang, and her
shirt the newest Donna, Karan". Jedne z najdroższych oraz
najbardziej pożądanych
przez kobiety marek na świecie. Tutaj jednak obędzie się bez
podejrzeń, piosenka ta, jest oficjalnym utworem kampanii
reklamowej DKNY ( Donna Karan New York) w której wystąpił sam
artysta. Można więc powiedzieć, że upiekł dwie pieczenie na
jednym ogniu, nagrał utwór na którym dodatkowo zarobił w
kontekście kampanii
reklamowej.
Możemy
więc zauważyć, że przekaz w utworach raperów zza Atlantyku,
nie jest jednoznaczny jedni rapując o drogich markach samochodów
czy ubrań próbując być autentycznymi przedstawicielami stylu
"braggadocio" drudzy zaś wykorzystują owy styl do
podpisywania dużych kontraktów ze znanymi markami budując na tym
swój ogromny kapitał. Dla specjalistów od reklamy jest to świetny
sposób na dotarcie do konsumenta a artystów na promocje swojej
osoby oraz zarobienie na dużych kontraktach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz