niedziela, 25 maja 2014

Zakazane reklamy



Oglądając reklamę powinniśmy mieć uśmiech na twarzy i w tym samym momencie wytwarzać w sobie energię, żeby szybko wybiec z domu i lecieć do sklepu kupić produkt z reklamy. Są jednak takie reklamy, które wywołałyby u nas reakcję zupełnie odwrotną, czyli wbiłyby nas w fotel. Są to właśnie reklamy zakazane. Czyli takie reklamy, które reklamują, jednak nie spełniają wszystkich funkcji jakie powinna spełniać wzorowa reklama.
Naprzykład reklamy aut, które mają za zadanie przedstawić nam niezawodność danego modelu. Te emitowane w telewizji są miłe i przyjemne, usłyszymy w nich, że mają świetną przyczepność podczas wjeżdżania w zakręty oraz niezawodne poduszki powietrzne. Istnieją też troszkę inne reklamy, które pokazują nam to wszystko bardzo dokładnie, tyle, że wywołują przy tym nutkę strachu. 


W sieci krąży też masa reklam, które są parodiami tych, z którymi mamy doczynienia w telewizji. Często ze względu na ich niedozwoloną treść




Zakazane też jest reklamowanie gier w karty, gier w kości, gier cylindrycznych (np. ruletki), wideoloterii, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach (zakaz ten nie obejmuje reklamy i informacji w ośrodkach gier i punktach przyjmowania zakładów). Również zabronione jest rozpowszechnianie ogłoszeń o odpłatnym nabyciu, zbyciu lub o pośredniczeniu w odpłatnym zbyciu lub nabyciu komórki ludzkiej, tkanki ludzkiej lub narządu ludzkiego w celu ich przeszczepienia. Zakazane jest również reklamowanie i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu, a w szczególności w telewizji, radiu, kinach, zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, w prasie, na plakatach, w tym plakatach wielkoformatowych, w środkach usług informatycznych. Firmy tytoniowe nie mogą też sponsorować działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej. Niedozwolone jest także reklamowanie i promocja napojów alkoholowych – z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, ale pod pewnymi warunkami. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej - kierowanej do konkretnego odbiorcy za pomocą poczty elektronicznej. Niedozwolone są reklamy przynęta oraz przynęta i zamiana. Są to pojęcia, które wprowadziła obowiązująca od 21 grudnia 2007 r. ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.



Można by stwierdzić, że skoro zakazane to nie ujrzy światła dziennego i nie obejrzy tego szerokie grono odbiorców, tak jak w przypadku reklam oglądanych w telewizji. Jednak wiadomo, że to co zakazane smakuje najlepiej a w tym przypadku ogląda się najlepiej. Samo to, że jest zakazane skłania ludzi do tego, żeby to obejrzeć. Tym oto sposobem filmiki przedstawiające zakazane reklamy na YouTube biją rekordy oglądalności. Z pewnością też oglądamy je z większym zaciekawieniem chociażby z tego powodu, iż sami włączymy sobie taką reklamę a nie jest ona jedynie przerywnikiem podczas filmu, który oglądamy w telewizji i w czasie reklamy emitowanej w przerwie idziemy do toalety czy do kuchni po napój.




2 komentarze:

lanpan pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
lanpan pisze...

Szczerze mówiąc jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i reklamę w internecie to social media moim zdaniem mają największą siłe i warto z tego korzystać. bardzo dobre kampanie reklamowe na facebooku prowadzi na przykład ta agencja reklamowa https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ i jeśli zależy wam na widocznych efektach reklamy, warto wejść z nimi we współpracę