sobota, 24 maja 2014

Disney Channel

 Disney Channel po czterech latach zmienia swoje logo. Zmiana dotyczy Stanów Zjednoczonych oraz pozostałych, 42 międzynarodowych sieci. Nowe logo bazuje głównie na kultowym podpisie Walta Disneya. Dotychczasowe logo z 2010 roku eksponowało uszy Myszki Miki, teraz znacznie zmniejszyły one swój rozmiar. Nowy wygląd jest połączeniem najbardziej rozpoznawalnych i klasycznych znaków, związanych z marką. Minimalistyczne, biało-niebieskie, łatwe do zapamiętania, chociaż i tak, każdy je rozpozna bez problemu. Richar Loomis, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w Disney Channel Worldwide mówi, że nowe logo jest wynikiem współpracy międzynarodowych zespołów.


http://brandingsource.blogspot.com/2013/11/new-logo-disney-channel-germany.html
http://brandingsource.blogspot.com/2013/11/new-logo-disney-channel-germany.html

 Kanał Disney Channel powstał w 1983 roku. Należy do ABC Television Group / The Walt Disney Company. Główna siedziba znajduje się w Burbank (Kalifornia). Portfolio firmy zawiera około stu kanałów przeznaczonych głównie dla dzieci oraz kanały rodzinne. Jest dostępny w ponad 160 krajach, w 30 językach. Na sukces składają się takie platformy jak Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Disney Cinemagic, Hungama TV oraz Radio Disney. Kanał Disney Channel jest uważany za najważniejszy i najlepszy we wprowadzaniu marki Disney do nowych odbiorców.

 Na początku roku 1977, producent wykonawczy Disney'a – Jim Jimirro zaproponował ideę sieci telewizji kablowej. Jego propozycję z początku odrzucono. Jednak w 1983 roku po wielu rozmowach i uzgodnieniach oraz po usamodzielnieniu się Disney'a, oficjalnie ogłoszono rozpoczęcie prorodzinnego kanału kablowego. Disney zapłacił 11 milionów dolarów za dwa transpondery satelitarne oraz 20 milionów dolarów wydał na zakup i rozwój oprogramowania. Wkład się opłacał, kanał utrzymuje się na najwyższej pozycji w swojej kategorii tematycznej.
 Każda zmiana loga jest ogromnym przedsięwzięciem dla firmy, wymagającym od roku do dwóch lat planowania, milionów kosztów, płacenia za badania konsumenckie, zmianę opakowania i znaków, na na przykład siedzibie firmy.
Nowe logo to już ósme w karierze Disney Channel. Drobna, aczkolwiek widoczna i ważna zmiana to świetny sposób na odświeżenie wizerunku. Specjaliści Disney'a dobrze o tym wiedzą i wykorzystują to co najlepsze i najbardziej rozpoznawalne. 

Sama The Walt Disney Company powstała szesnastego października 1923 roku. Założona przez braci, Walta Disney'a oraz Roya Oliviera Disney'a. Obecnie jedną z największych marek na świecie zarządza 63 – letni Bob Iger.


Logo (skr. od logotyp, z gr. logos - słowo, myśl, odcisk, obraz) - termin rozpoznawalny od lat 30. XX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej”.


 W 2013 roku sporo marek zmieniło swoje loga, najbardziej widoczne było to w przypadku na przykład firmy Nivea czy portalu Instagram. Jednak bardzo spektakularnie zmieniło się logo Motoroli, po zakupie jej przez Google za 12.5 miliarda dolarów (teraz część Motoroli posiada Lenovo).

Brak komentarzy: