E-mail marketing –
forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako
narzędzie komunikacji. Obejmuje ona analizowanie, planowanie, realizację i
kontrolę takich procesów jak:
- tworzenie
i rozbudowa baz adresów e-mail
- zarządzanie
bazami adresów e-mail
- przygotowywanie
treści oraz kreacji wiadomości e-mail
- wysyłka
wiadomości e-mail
- obsługa
informacji zwrotnych
- tworzenie
schematów komunikacji wykorzystującej pocztę elektroniczną.
źródło:
http://pl.wikipedia.org
Na drugim miejscu,
zaraz po banerach, znajduje się reklama przesyłana
pocztą elektroniczną, która cieszy się dużą popularnością. Istnieje kilka jej
odmian, najpopularniejsza jest reklama graficzna. Mailing są to listy poczty
elektronicznej w formie plików tekstowych, html bądź flash, kierowane do internautów.
E-mail marketing jest najtańszym oraz najbardziej efektywnym kanałem
marketingowym
Newsletter jest typem
reklamy, której subskrypcji użytkownik dokonuje świadomie. Reklama w tym
wypadku nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej typu display, i znacznie
różni się od zwyczajnej reklamy mailowej. Użytkownik decydując się na
subskrypcję, wybiera takie informacje spośród tysiąca innych, które są dla
niego interesujące. Jednak liczba użytkowników preferująca tę metodę jest
mniejsza i tym samym zasięg reklamy jest mniejszy. Można więc przypuszczać, że
skoro użytkownik sam dokonał takiego wyboru, regularnie zapoznaje się z treścią
otrzymywanych wiadomości. Reklama w newsletterach jest tym bardziej
skuteczniejsza, ponieważ staje się bardziej zauważalna od innych form
przekazywania informacji reklamowych. Na niekorzyść dla tego typu reklamy
działa fakt, iż skrzynka pocztowa często kojarzy ją jako spam. Wbrew temu
zjawisku reklama wykorzystująca e-mail wciąż stanowi 10% wszystkich wydatków
na reklamę w Internecie.
Dla potencjalnego
konsumenta reklama znajdująca się w skrzynce mailowej staje się o tyle
ciekawsza, jeżeli ów mail posiada interesujący tytuł. Uwagę przykuwają
nagłówki typu: darmowy, tanio, zniżki, gratis, wtedy to, jest większe
prawdopodobieństwo, że użytkownik zaznajomi się z reklamą. Ważne jest jak tekst
wygląda, dopiero później jego treść, czyli istotą dobrej reklamy mailowej jest
krótki tekst, najlepiej akapitowy, istotna jest grafika oraz odpowiednio
pogrubiony i wypunktowany tekst. Ogrom treści jest już na początku dorzucany,
przez co długie i jednostajne teksty nie będą miały ,,siły przebicia”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz