wtorek, 20 maja 2014

E-MAIL MARKETING


E-mail marketing – forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Obejmuje ona analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę takich procesów jak:
  • tworzenie i rozbudowa baz adresów e-mail
  • zarządzanie bazami adresów e-mail
  • przygotowywanie treści oraz kreacji wiadomości e-mail
  • wysyłka wiadomości e-mail
  • obsługa informacji zwrotnych
  • tworzenie schematów komunikacji wykorzystującej pocztę elektroniczną.


Na drugim miejscu, zaraz po banerach, znajduje się  reklama przesyłana pocztą elektroniczną, która cieszy się dużą popularnością. Istnieje kilka jej odmian, najpopularniejsza jest reklama graficzna. Mailing są to listy poczty elektronicznej w formie plików tekstowych, html bądź flash, kierowane do internautów. E-mail marketing jest najtańszym oraz najbardziej efektywnym kanałem marketingowym
Newsletter jest typem reklamy, której subskrypcji użytkownik dokonuje świadomie. Reklama w tym wypadku nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej typu display, i znacznie różni się od zwyczajnej reklamy mailowej. Użytkownik decydując się na subskrypcję, wybiera takie informacje spośród tysiąca innych, które są dla niego interesujące. Jednak liczba użytkowników preferująca tę metodę jest mniejsza i tym samym zasięg reklamy jest mniejszy. Można więc przypuszczać, że skoro użytkownik sam dokonał takiego wyboru, regularnie zapoznaje się z treścią otrzymywanych wiadomości. Reklama w newsletterach jest tym bardziej skuteczniejsza, ponieważ staje się bardziej zauważalna od innych form przekazywania informacji reklamowych. Na niekorzyść dla tego typu reklamy działa fakt, iż skrzynka pocztowa często kojarzy ją jako spam. Wbrew temu zjawisku reklama wykorzystująca e-mail wciąż stanowi 10% wszystkich wydatków na reklamę w Internecie.



Dla potencjalnego konsumenta reklama znajdująca się w skrzynce mailowej staje się o tyle ciekawsza, jeżeli ów mail posiada interesujący tytuł. Uwagę przykuwają nagłówki typu: darmowy, tanio, zniżki, gratis, wtedy to, jest większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zaznajomi się z reklamą. Ważne jest jak tekst wygląda, dopiero później jego treść, czyli istotą dobrej reklamy mailowej jest krótki tekst, najlepiej akapitowy, istotna jest grafika oraz odpowiednio pogrubiony i wypunktowany tekst. Ogrom treści jest już na początku dorzucany, przez co długie i jednostajne teksty nie będą miały ,,siły przebicia”.


Brak komentarzy: