Reklama sieci komórkowej Era została okrzyknięta jedną z
najlepszych Polskich reklam wyemitowanych w telewizji. Łatwo dostrzec w niej
sprzężenie treści mówionej z obrazem. Pomysłodawca spotu trafnie dociera do
każdego odbiorcy, bez względu na jego wiek, płeć czy pozycję społeczną. A
dzieje się tak dzięki zaproszeniu do udziału w reklamie wielu ludzi,
reprezentujących każdą z tych grup. Na przemian pokazywane są młode i starsze
osoby biorące udział w reklamie, a każda z nich udziela ponadczasowych rad odpowiednich
do swojego wieku, czy osobowości.
Dzięki temu każdy z nas może utożsamiać się z jakąś sytuacją
przedstawioną w reklamie, co dodatkowo podkreślają uniwersalne zwroty m.in.:
-na zasadzie kontrastu: „miej zasady/ łam zasady”
-paradoks: „oglądaj mniej reklam”
-ekspresja: „szukaj w ludziach dobra”, nigdy nie zrywaj
kontaktu ze swoimi dziećmi”, „uwierz w miłość od pierwszego wejrzenia”
-puenta: „jest tyle do powiedzenia” – zwrot ten kończy
reklamę i jest jednocześnie sloganem sieci komórkowej Era.
Duże nagromadzenie obrazów sprawia, że reklama staje się
dynamiczna i z zaciekawieniem ogląda się ją do samego końca. Dodatkowo reklama
ta wywołuje w nas pozytywne emocje, zmusza nas do refleksji, a czasem nawet i
wzrusza. Autorzy tej reklamy stworzyli naprawdę dobre dzieło i pomimo tego, iż
od jej premiery minęło już 12 lat, to wciąż cieszy ona oczy i uszy odbiorców,
ponieważ jest chętnie oglądana m.in. na kanałach YouTube.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz