sobota, 24 maja 2014

Jedna z najlepszym reklam w Polsce.






Reklama sieci komórkowej Era została okrzyknięta jedną z najlepszych Polskich reklam wyemitowanych w telewizji. Łatwo dostrzec w niej sprzężenie treści mówionej z obrazem. Pomysłodawca spotu trafnie dociera do każdego odbiorcy, bez względu na jego wiek, płeć czy pozycję społeczną. A dzieje się tak dzięki zaproszeniu do udziału w reklamie wielu ludzi, reprezentujących każdą z tych grup. Na przemian pokazywane są młode i starsze osoby biorące udział w reklamie, a każda z nich udziela ponadczasowych rad odpowiednich do swojego wieku, czy osobowości.

Dzięki temu każdy z nas może utożsamiać się z jakąś sytuacją przedstawioną w reklamie, co dodatkowo podkreślają uniwersalne zwroty m.in.:
-na zasadzie kontrastu: „miej zasady/ łam zasady”
-paradoks: „oglądaj mniej reklam”
-ekspresja: „szukaj w ludziach dobra”, nigdy nie zrywaj kontaktu ze swoimi dziećmi”, „uwierz w miłość od pierwszego wejrzenia”
-puenta: „jest tyle do powiedzenia” – zwrot ten kończy reklamę i jest jednocześnie sloganem sieci komórkowej Era.


Duże nagromadzenie obrazów sprawia, że reklama staje się dynamiczna i z zaciekawieniem ogląda się ją do samego końca. Dodatkowo reklama ta wywołuje w nas pozytywne emocje, zmusza nas do refleksji, a czasem nawet i wzrusza. Autorzy tej reklamy stworzyli naprawdę dobre dzieło i pomimo tego, iż od jej premiery minęło już 12 lat, to wciąż cieszy ona oczy i uszy odbiorców, ponieważ jest chętnie oglądana m.in. na kanałach YouTube.  





Brak komentarzy: