piątek, 23 maja 2014

Najgorsze spoty wyborcze. Eurokampania 2014

W najbliższą niedzielę udamy się do urn (bądź też nie). Statystyki wskazują na mniej niż 50 procentową frekwencję.  Z jednej strony pewnie nie jesteśmy zainteresowani tematem Brukseli oraz tego co tam się dzieje, a z drugiej możemy być zniesmaczeni tegoroczną kampanią.

Jadę samochodem. Z monotonii pokonywanej trasy wyrywa mnie dźwięk wydobywający się z głośników mojego radia. To właśnie piosenka którą wtedy usłyszałem zainspirowała mnie do napisania tego wpisu.
„(…) Wybierz, wybierz Karskiego, zagłosuj teraz na niego (… )”.Pierwsze co myślę: to tak naprawdę, czy może jednak ktoś tu się zgrywa?!. Zaczynam przeszukiwać zakamarki Internetu. Jednak nie miałem omamów słuchowych. To tak na serio… Nasi kochani politycy postanowili pójść po najmniejszej linii oporu, zaoszczędzić na spotach (no bo po co konsultować je ze specjalistami?) i efekt tego jest taki, że mamy kampanię jak ta prezydencka rodem z lat 90.

A może jednak się mylę i to wynika z naszego narodowego zamiłowania do muzyki disco polo, którą pominąłem w swych rozważaniach. W końcu jak to mówią: nie ważne jak o nas piszą ważne żeby pisali, to dokonując parafrazy nie ważne jakim sposobem ważne by wygrać. Zresztą najlepiej oceńcie sami.
Na pierwszy ogień pójdzie wspomniany już przeze mnie spot wyborczy komitetu Prawo i Sprawiedliwość


Jak przystało na wojnę między PiS, a PO  koledzy z Platformy nie mogli być gorsi, i też mają swoją wyborczą piosenkę.


Ktoś wytrzymał dłużej niż minutę? Doradcy wojewody Kozłowskiego najwyraźniej zapomnieli o złotej zasadzie, by nie robić spotów dłuższych niż 30 sekund- 1 minuta. No tak ale tu mamy piosenkę! No więc gdzieś trzeba było upchać te zwrotki…
Ostatnio w naszym kraju panuje trend na ludowiznę. Chwaliliśmy się nią nawet podczas finału tegorocznej Eurowizji. Sojusz Lewicy Demokratycznej idą za ciosem chwycił więc akordeon w dłoń, wianek wsunął na głowę i wyprodukował coś takiego:


Ciekaw jestem co o klipie sądzi np. Donatan i Kleo. Albo jeszcze lepiej, proponuję profesor Senyszyn wysłać w przyszłym roku na ten międzynarodowy konkurs piosenki.
Europa Plus Twój Ruch postanowili się trochę wyrwać ze schematu. Im dajmy się pobawić samolocikami i strzykawkami. Do przyszłej kampanii może już dojrzeją.




Brak komentarzy: