sobota, 24 maja 2014

Facebook'owa reklama

Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.

Jak wiadomo głównym zadaniem reklamy jest zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów. Internet jest dziś jednym z najpopularniejszych środków przekazu. Większość z nas korzysta z internetu przez kilkanaście godzin dziennie. Ciągle coś sprawdzamy, szukamy czegoś, "zwiedzamy" portale społecznościowe, oglądamy filmy itd. Internet daje nam setki możliwości i przede wszystkim ułatwia nam życie - po co iść do biblioteki po książkę jak można ją od razu znaleźć w internecie? Poświęcając swój czas na "serfowanie" po stronach internetowych widzimy setki reklam. Niemal na każdej stronie spotkamy chociaż jedną i choćbyśmy bardzo nie chcieli, i tak zwrócimy na nią uwagę.

Facebook to podstawa
Nie powinno nikogo dziwić twierdzenie,  że jeśli jakakolwiek firma chce dzisiaj zaistnieć, musi aktywnie działać na Facebook'u. Z wspomnianego portalu społecznościowego korzystają miliony ludzi na całym świecie. Setki marek czy firm posiada tam stronę i regularnie informuje o swoich działaniach, nowościach czy promocjach. Pieluszki dla dzieci, marka samochodów, ulubione jogurty, piwo, wódka... itd. itd. itd. Wszystko to znajdziemy na Facebooku.


Każda sieć komórkowa również posiada swoją stronę na Facebook'u. Plus reklamowania się tam? Kiedy mamy mały problem - potrzebujemy krótkiej informacji- nie musimy od razu udać się do salonu,  wystarczy tylko zadać pytanie w poście na stronie i administrator, bądź inni użytkownicy od razu udzielą nam odpowiedzi. Większość z nas "jest online" na Facebooku przez większość dnia, możemy korzystać z niego nie tylko przez komputera ale też dzięki telefonom komórkowym czy iPod'om. Dlatego warto zamieszczać reklamę tam, gdzie większość ludzi spędza większość swojego czasu. 

Popularne stało się również reklamowanie zespołów, osób, które biorą udział w Talnet Show. Na Facebook'u powstają ich fanpage, które nakłaniają do głosowania na swoich idoli. Im większa reklama, tym więcej głosów w kolejnych eliminacjach.  

Warto reklamować się w internecie przede wszystkim dlatego, że tak jak w przypadku strony na Facebooku, jest to reklama darmowa. Pisząc posty, udostępniając wydarzenia, nie ponosimy żadnych kosztów, a jak już wcześniej wspomniałam, Facebook jest miejscem z którego korzystają miliony ludzi na całym święcie przez większość swojego czasu w ciągu dnia.  Twórzmy wydarzenia na temat jakiś eventów (koncertów, wydarzeń sportowych), wysyłajmy na nie zaproszenia znajomym, znajomi wyślą swoim znajomym i w ten sposób dane wydarzenie zyska na  frekwencji. 

SPAM SPAM SPAM
Spam to niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne. Najbardziej rozpowszechniony jest spam za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w Usenecie. Część użytkowników doświadcza spamu w komunikatorach (np. ICQ czy Gadu-Gadu), a także w SMS. Zwykle (choć nie zawsze) jest wysyłany masowo.
 

Media społecznościowe bardzo dobrze spisują się przy zbieraniu bazy adresowej. Dzieje się tak przez fakt, że każda osoba korzystająca z portali społecznościowych udostępnia swojego maila. Maile te wykorzystywane są potem przez media np. do rozsyłania na nie tzw spamu z reklamą. Jest to trochę trwalszy sposób reklamy niż facebook'owe posty. Post można bardzo szybko przysłonić nowym postem, a wiadomość w skrzynce będzie sobie leżała aż ją przeczytamy. 

Każda droga reklamy jest dobra, zwłaszcza ta za którą nie musimy płacić, bądź płacimy bardzo mało, a trafia do największej liczby potencjalnych klientów. 







Brak komentarzy: