niedziela, 25 maja 2014

Każda reklama ma swoją porę



PODZIAŁ ZE WZGLĘDU NA ŚWIĘTA
Czy święta poza Kevinem samym w domu nie kojarzą Wam się z reklamą Coca-Coli i z melodią "coraz bliżej święta, coraz bliżej święta"? Zakładam, że tak, ponieważ ja odczuwam klimat świąt Bożego Narodzenia wraz z momentem obejrzenia pierwszy raz w telewizji tej wszystkim znanej reklamy z nadjeżdżającymi tirami z Coca-Colą. Chcę przez to powiedzieć, że każda reklama ma swoją  porę. Znana ze smaku i marki wszystkim Coca-Cola jest reklamowana praktycznie przez 365 dni w ciągu roku, jednak reklamy te różnią się od siebie ze względu na porę roku czy też na zbliżające się święta.

                                                Jedna ze świątecznych reklam Coca-Coli

A tak wygląda reklama tego samego produktu emitowana z czasie poza świątecznym





Niektóre produkty z Biedronki także” polecają się” na święta w specjalnych przed świątecznych reklamach.



W przypadku świąt Wielkanocnych występuje wiele reklam poświęconych produktom typowo świątecznym. Jajka, farbki do malowania pisanek czy koszyczki w specjalnej cenie. Np. barszcz biały, który cieszy się szczególnym zainteresowaniem właśnie w czasie Świąt Wielkanocnych.

PODZIAŁ ZE WZGLĘDU NA PORĘ ROKU


Są też takie produkty, które reklamuje się ze względu na porę roku. Oglądając telewizję zwróciłam uwagę na to, że lody są reklamowane szczególne w okresie letnim, wakacyjnym. Podobnie jest z namiotami, strojami kąpielowymi i wszystkimi innymi akcesoriami czy strojami, które przydadzą nam się w okresie letnim. Latem kiedy jest nam gorąco i kiedy myślimy o tym, żeby napić się czegoś orzeźwiającego koncerny piwne oferują nam szeroką ofertę napoi piwnych z dodatkiem soku cytrynowego jak np. Warka Radler czy Lech Shendy. Zimą natomiast proponowane są nam grzańce. Napoje alkoholowe są skierowane do grona ludzi po osiemnastym roku życia. Co z młodszymi widzami? O nich twórcy reklam oczywiście nie zapomnieli. Wiadomo, że dzieci są szczególnie podatne na reklamę, dlatego wszystkie te skierowane w ich stronę są emitowane w godzinach porannych. Wtedy, kiedy maluchy się budzą i lecą ze schowanym przed rodzicami słoiczkiem Nutelli przed odbiornik telewizora, albo te nieco starsze szykują się do szkoły czy przedszkola oglądając w biegu co ciekawego jest w telewizji. Właśnie wtedy producenci zabawek mają swoje przysłowiowe pięć minut. Jednak czasem żniw jest dla nich okres przed dniem dziecka czy też właśnie wspomniany już wcześniej okres przedświąteczny. Rodzice słyszą wtedy co chwilę błagalne „ Mamo! Kupisz mi to?!” Rodzice dostają białej gorączki a dzieci się cieszą, a razem z nimi producenci reklam i zabawek.
  też i takie zabawki, które przeznaczone są dla starszych dzieci. Mam na myśli fajerwerki. Czy są one reklamowane w innym czasie niż tuż przez nowym rokiem ? Wiadome jest, że Sylwester bez fajerwerków będzie nudny. Gdyby się dłużej zastanowić i przeanalizować to, jak istotnym i znaczącym elementem dla zabawy i rozpoczęcia nowego roku są fajerwerki doszlibyśmy do wniosku, że nie są potrzebne wcale. Jednak sąsiedzi kupili, więc my nie możemy być gorsi. W ten sposób idziemy do Lidla czy Polo, bo w telewizji były reklamowane za super cenę i kupujemy.


Wszystko za sprawą reklamy. W ten oto sposób ludzie wyrzucają pieniądze, które dosłownie idą z dymem.


 





Brak komentarzy: