PODZIAŁ ZE WZGLĘDU NA ŚWIĘTA
Czy święta poza Kevinem samym w domu nie kojarzą Wam się z
reklamą Coca-Coli i z melodią "coraz bliżej święta, coraz bliżej
święta"? Zakładam, że tak, ponieważ ja odczuwam klimat świąt Bożego
Narodzenia wraz z momentem obejrzenia pierwszy raz w telewizji tej wszystkim
znanej reklamy z nadjeżdżającymi tirami z Coca-Colą. Chcę przez to powiedzieć,
że każda reklama ma swoją porę. Znana ze
smaku i marki wszystkim Coca-Cola jest reklamowana praktycznie przez 365 dni w
ciągu roku, jednak reklamy te różnią się od siebie ze względu na porę roku czy
też na zbliżające się święta.
Jedna ze świątecznych reklam Coca-Coli
A tak wygląda reklama tego samego produktu emitowana z czasie poza świątecznym
Niektóre produkty z Biedronki także” polecają się” na święta
w specjalnych przed świątecznych reklamach.
W przypadku świąt Wielkanocnych występuje wiele reklam
poświęconych produktom typowo świątecznym. Jajka, farbki do malowania pisanek
czy koszyczki w specjalnej cenie. Np. barszcz biały, który cieszy się
szczególnym zainteresowaniem właśnie w czasie Świąt Wielkanocnych.
PODZIAŁ ZE WZGLĘDU NA PORĘ ROKU
Są też takie produkty, które reklamuje się ze względu na
porę roku. Oglądając telewizję zwróciłam uwagę na to, że lody są reklamowane
szczególne w okresie letnim, wakacyjnym. Podobnie jest z namiotami, strojami
kąpielowymi i wszystkimi innymi akcesoriami czy strojami, które przydadzą nam
się w okresie letnim. Latem kiedy jest nam gorąco i kiedy myślimy o tym, żeby
napić się czegoś orzeźwiającego koncerny piwne oferują nam szeroką ofertę napoi
piwnych z dodatkiem soku cytrynowego jak np. Warka Radler czy Lech Shendy. Zimą
natomiast proponowane są nam grzańce. Napoje alkoholowe są skierowane do grona
ludzi po osiemnastym roku życia. Co z młodszymi widzami? O nich twórcy reklam
oczywiście nie zapomnieli. Wiadomo, że dzieci są szczególnie podatne na
reklamę, dlatego wszystkie te skierowane w ich stronę są emitowane w godzinach
porannych. Wtedy, kiedy maluchy się budzą i lecą ze schowanym przed rodzicami
słoiczkiem Nutelli przed odbiornik telewizora, albo te nieco starsze szykują
się do szkoły czy przedszkola oglądając w biegu co ciekawego jest w telewizji.
Właśnie wtedy producenci zabawek mają swoje przysłowiowe pięć minut. Jednak
czasem żniw jest dla nich okres przed dniem dziecka czy też właśnie wspomniany
już wcześniej okres przedświąteczny. Rodzice słyszą wtedy co chwilę błagalne „
Mamo! Kupisz mi to?!” Rodzice dostają białej gorączki a dzieci się cieszą, a
razem z nimi producenci reklam i zabawek.
Są też i takie
zabawki, które przeznaczone są dla starszych dzieci. Mam na myśli fajerwerki. Czy
są one reklamowane w innym czasie niż tuż przez nowym rokiem ? Wiadome jest, że
Sylwester bez fajerwerków będzie nudny. Gdyby się dłużej zastanowić i przeanalizować
to, jak istotnym i znaczącym elementem dla zabawy i rozpoczęcia nowego roku są
fajerwerki doszlibyśmy do wniosku, że nie są potrzebne wcale. Jednak sąsiedzi
kupili, więc my nie możemy być gorsi. W ten sposób idziemy do Lidla czy Polo,
bo w telewizji były reklamowane za super cenę i kupujemy.
Wszystko za sprawą reklamy.
W ten oto sposób ludzie wyrzucają pieniądze, które dosłownie idą z dymem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz