Oglądając
reklamę powinniśmy mieć uśmiech na twarzy i w tym samym momencie wytwarzać w
sobie energię, żeby szybko wybiec z domu i lecieć do sklepu kupić produkt z
reklamy. Są jednak takie reklamy, które wywołałyby u nas reakcję zupełnie
odwrotną, czyli wbiłyby nas w fotel. Są to właśnie reklamy zakazane. Czyli
takie reklamy, które reklamują, jednak nie spełniają wszystkich funkcji jakie
powinna spełniać wzorowa reklama.
Naprzykład
reklamy aut, które mają za zadanie przedstawić nam niezawodność danego modelu.
Te emitowane w telewizji są miłe i przyjemne, usłyszymy w nich, że mają świetną
przyczepność podczas wjeżdżania w zakręty oraz niezawodne poduszki powietrzne.
Istnieją też troszkę inne reklamy, które pokazują nam to wszystko bardzo
dokładnie, tyle, że wywołują przy tym nutkę strachu.
W sieci
krąży też masa reklam, które są parodiami tych, z którymi mamy doczynienia w
telewizji. Często ze względu na ich niedozwoloną treść
Zakazane też
jest reklamowanie gier w karty, gier w kości, gier cylindrycznych (np.
ruletki), wideoloterii, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach (zakaz ten
nie obejmuje reklamy i informacji w ośrodkach gier i punktach przyjmowania
zakładów). Również zabronione jest rozpowszechnianie ogłoszeń o odpłatnym
nabyciu, zbyciu lub o pośredniczeniu w odpłatnym zbyciu lub nabyciu komórki
ludzkiej, tkanki ludzkiej lub narządu ludzkiego w celu ich przeszczepienia.
Zakazane jest również reklamowanie i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów
tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli
związanych z używaniem tytoniu, a w szczególności w telewizji, radiu, kinach,
zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, w
prasie, na plakatach, w tym plakatach wielkoformatowych, w środkach usług
informatycznych. Firmy tytoniowe nie mogą też sponsorować działalności
sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.
Niedozwolone jest także reklamowanie i promocja napojów alkoholowych – z
wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, ale pod pewnymi
warunkami. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej -
kierowanej do konkretnego odbiorcy za pomocą poczty elektronicznej.
Niedozwolone są reklamy przynęta oraz przynęta i zamiana. Są to pojęcia, które
wprowadziła obowiązująca od 21 grudnia 2007 r. ustawa o przeciwdziałaniu
nieuczciwym praktykom rynkowym.
Można by
stwierdzić, że skoro zakazane to nie ujrzy światła dziennego i nie obejrzy tego
szerokie grono odbiorców, tak jak w przypadku reklam oglądanych w telewizji.
Jednak wiadomo, że to co zakazane smakuje najlepiej a w tym przypadku ogląda
się najlepiej. Samo to, że jest zakazane skłania ludzi do tego, żeby to
obejrzeć. Tym oto sposobem filmiki przedstawiające zakazane reklamy na YouTube
biją rekordy oglądalności. Z pewnością też oglądamy je z większym
zaciekawieniem chociażby z tego powodu, iż sami włączymy sobie taką reklamę a
nie jest ona jedynie przerywnikiem podczas filmu, który oglądamy w telewizji i
w czasie reklamy emitowanej w przerwie idziemy do toalety czy do kuchni po
napój.
3 komentarze:
Szczerze mówiąc jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i reklamę w internecie to social media moim zdaniem mają największą siłe i warto z tego korzystać. bardzo dobre kampanie reklamowe na facebooku prowadzi na przykład ta agencja reklamowa https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ i jeśli zależy wam na widocznych efektach reklamy, warto wejść z nimi we współpracę
Ja tam tylko mniej więcej ma czym co polega... Ale to za mała wiedza, aby samodzielnie przykładowo prowadzić działania. Korzystam od jakiegoś czasu z usług https://skuteczni.pl i jestem ogólnie zadowolona.
Prześlij komentarz