czwartek, 15 maja 2014

Reklama niskobudżetowa - tani sposób promocji lub bezsensowna strata pieniądz?

W dzisiejszych czasach wyrażenie "dobry produkt nie potrzebuje reklamy" stracił wszelki sens. Ogromna konkurencja praktycznie we wszelkich dziedzinach zmusza biznesmenów do korzystania z usług marketingowców. Jednak nie każda firma może sobie pozwolić na płacenie za drogą reklamę zewnętrzną lub telewizyjną. Dlatego niektórzy producenci wolą niskobudżetowe metody promocji.

Czym właściwie jest reklama niskobudżetowa? Do takich metodów promowania możemy odnieść:
- Rozesłanie treści reklamowych na maile (spam)
- biuletyny, ulotki, reklamy w tanich gazetach
- reklama zewnętrzna na samochodach (w razie posiadania własnego transportu)
- degustacje

Zalety i wady reklamy niskobudżetowej

Degustacja jako chwyt marketingowy, przynosi pewne korzyści firmom handlowym. Mogą użyć tej metody tylko te firmy, które sprzedają artykuły spożywcze. Można zaoferować konsumentowi ocenić jakość smaku kawy lub kiełbasy, ale rozdawanie pralek, żelazek lub nowych samochodów wygląda raczej niemożliwe.

Główną zaletą degustacji nowych produktów jest bezpośrednie oddziaływanie z konsumentem, pozwalając mu samodzielnie ocenić jakość produktu. Jednakże metoda ta nie pozwala na pracę z szerszym kręgiem odbiorców.

W razie posiadania własnego transportu, reklama zewnętrzna na samochodach staje się dodatkowa metoda promocji marki. W ten czas jak spam na maile nie tylko jest bezużyteczny, ale nawet szkodliwy, gdyż szkodzi reputacji firmy. Większość użytkowników internetu mają bardzo negatywny stosunek do spamu. Ulotki i reklama w tanich lub bezpłatnych gazetach też raczej nie wydają się dobrym i skutecznym pomysłem.




Promocja towarów w internecie łączy w sobie wszystkie zalety reklamy zewnętrznej: szeroki zasięg odbiorców, elastyczność i mobilność (możliwość wykonania targetinga – oddzielenie przypadkowych odwiedzających od potencjalnych klientów) oraz trwały wpływ na konsumentów. Niemniej jednak, aby reklama w internecie była dość skuteczna, należy zamówić promocję serwisu, która całkiem nie jest tania.  

6 komentarzy:

Marta Wiśniewska pisze...

Reklama niskobudżetowa może mieć wpływ bezpośrednio na efekty. Jednak czasami jest tak niska konkurencyjność że niski budżet może wystarczyć. Tych i wiele innych rzeczy usłyszałam w domu mediowym https://fabrykamarketingu.pl który robił dla mnie reklamę.

Mateusz Domański pisze...

Poniekąd to prawda, ale myślę również, iż na dzień dzisiejszy doskonałą sprawą jest reklamowanie się poprzez social media. Tym bardziej, że tak jak napisano w https://aplikacjabiznesowa.pl/2021/11/17/jak-odpowiednio-dobrac-hashtagi-do-marki/ to właściwy dobór hasztagów do marki jest czymś bardzo istotnym.

Wojciech Roszkowski pisze...

Kiedy taka reklama jest skuteczna to ja jestem zdania, że jak najbardziej warto jest co nieco o niej wiedzieć. Sam niedawno czytałem na stronie https://godzinnik.pl/polska/jak-dobrac-hashtag-do-branzy/ jak właściwie dobierać hasztagi do branży.

Anna Barańska pisze...

W dzisiejszych czasach, obecność w Internecie jest niezbędna dla każdej firmy. Strona internetowa to wizytówka Twojego biznesu w sieci, a jej jakość może mieć ogromny wpływ na to, jak potencjalni klienci postrzegają Twoją firmę. Na https://haiku.com.pl/ oferujemy usługi tworzenia stron www, które pomogą Ci stworzyć profesjonalny i atrakcyjny obraz w sieci. Nasze strony są responsywne, łatwe w nawigacji i zoptymalizowane pod kątem SEO, co pomoże Ci przyciągnąć więcej klientów.

Dżej89 pisze...

Skoro piszecie, tutaj o seo, to też warto przeczytać sobie w ogóle artykuł: https://funkymedia.pl/marketing/seo/dostosowywanie-tresci-do-ip-uzytkownika-john-mueller-odpowiada-czy-takie-praktyki-szkodza-seo - ponieważ dowiecie się tam jakie praktyki szkodzą seo? Jakie działania warto podjąć?

JSJ pisze...

Polecam też takie rozwiązanie jak domena online . Firma ta specjalizuje się w tworzeniu profesjonalnych stron internetowych oraz ich pozycjonowaniu.