W
dzisiejszych czasach wyrażenie "dobry produkt nie potrzebuje
reklamy" stracił wszelki sens. Ogromna konkurencja praktycznie
we wszelkich dziedzinach zmusza biznesmenów do korzystania z
usług marketingowców. Jednak nie każda firma może sobie pozwolić
na płacenie za drogą reklamę zewnętrzną lub telewizyjną.
Dlatego niektórzy producenci wolą niskobudżetowe metody promocji.
Czym
właściwie jest reklama niskobudżetowa? Do takich metodów
promowania możemy odnieść:
-
Rozesłanie treści reklamowych na maile (spam)
-
biuletyny, ulotki, reklamy w tanich gazetach
-
reklama zewnętrzna na samochodach (w razie posiadania własnego
transportu)
-
degustacje
Zalety i wady reklamy
niskobudżetowej
Degustacja
jako chwyt marketingowy, przynosi pewne korzyści firmom handlowym.
Mogą użyć tej metody tylko te firmy, które sprzedają artykuły
spożywcze. Można zaoferować konsumentowi ocenić jakość smaku
kawy lub kiełbasy, ale rozdawanie pralek, żelazek lub nowych samochodów wygląda raczej niemożliwe.
Główną
zaletą degustacji nowych produktów jest bezpośrednie oddziaływanie
z konsumentem, pozwalając mu samodzielnie ocenić jakość produktu.
Jednakże metoda ta nie pozwala na pracę z szerszym kręgiem
odbiorców.
W razie
posiadania własnego transportu, reklama zewnętrzna na samochodach
staje się dodatkowa metoda promocji marki. W ten czas jak spam na
maile nie tylko jest bezużyteczny, ale nawet szkodliwy, gdyż
szkodzi reputacji firmy. Większość użytkowników internetu mają
bardzo negatywny stosunek do spamu. Ulotki i reklama w tanich lub
bezpłatnych gazetach też raczej nie wydają się dobrym i
skutecznym pomysłem.
Promocja
towarów w internecie łączy w sobie wszystkie zalety reklamy
zewnętrznej: szeroki zasięg odbiorców, elastyczność i mobilność
(możliwość wykonania targetinga – oddzielenie przypadkowych
odwiedzających od potencjalnych klientów) oraz trwały wpływ na
konsumentów. Niemniej jednak, aby reklama w internecie była dość
skuteczna, należy zamówić promocję serwisu, która całkiem nie
jest tania.
7 komentarzy:
Reklama niskobudżetowa może mieć wpływ bezpośrednio na efekty. Jednak czasami jest tak niska konkurencyjność że niski budżet może wystarczyć. Tych i wiele innych rzeczy usłyszałam w domu mediowym https://fabrykamarketingu.pl który robił dla mnie reklamę.
Poniekąd to prawda, ale myślę również, iż na dzień dzisiejszy doskonałą sprawą jest reklamowanie się poprzez social media. Tym bardziej, że tak jak napisano w https://aplikacjabiznesowa.pl/2021/11/17/jak-odpowiednio-dobrac-hashtagi-do-marki/ to właściwy dobór hasztagów do marki jest czymś bardzo istotnym.
Kiedy taka reklama jest skuteczna to ja jestem zdania, że jak najbardziej warto jest co nieco o niej wiedzieć. Sam niedawno czytałem na stronie https://godzinnik.pl/polska/jak-dobrac-hashtag-do-branzy/ jak właściwie dobierać hasztagi do branży.
W dzisiejszych czasach, obecność w Internecie jest niezbędna dla każdej firmy. Strona internetowa to wizytówka Twojego biznesu w sieci, a jej jakość może mieć ogromny wpływ na to, jak potencjalni klienci postrzegają Twoją firmę. Na https://haiku.com.pl/ oferujemy usługi tworzenia stron www, które pomogą Ci stworzyć profesjonalny i atrakcyjny obraz w sieci. Nasze strony są responsywne, łatwe w nawigacji i zoptymalizowane pod kątem SEO, co pomoże Ci przyciągnąć więcej klientów.
Skoro piszecie, tutaj o seo, to też warto przeczytać sobie w ogóle artykuł: https://funkymedia.pl/marketing/seo/dostosowywanie-tresci-do-ip-uzytkownika-john-mueller-odpowiada-czy-takie-praktyki-szkodza-seo - ponieważ dowiecie się tam jakie praktyki szkodzą seo? Jakie działania warto podjąć?
Polecam też takie rozwiązanie jak domena online . Firma ta specjalizuje się w tworzeniu profesjonalnych stron internetowych oraz ich pozycjonowaniu.
Projektowanie stron internetowych wymaga zarówno kreatywności, jak i technicznego zrozumienia najnowszych trendów w web designie. Strona https://stronywww.kolobrzeg.pl/ podkreśla, że ich podejście opiera się na najnowszych standardach, zapewniając stronie nie tylko atrakcyjny wygląd, ale też funkcjonalność i szybkość działania. Blog omawia, jak firma współpracuje z klientami na każdym etapie projektowania, od koncepcji po finalne wdrożenie, co jest kluczowe dla osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów. Firma zapewnia także wsparcie po uruchomieniu strony, co jest ważne dla utrzymania jej ciągłej efektywności i aktualności.
Prześlij komentarz