piątek, 16 maja 2014

Niesamowite wnętrza największych agencji reklamowych

O tym, ilu młodym ludziom marzy się kariera w biznesie reklamowym i public relations nie trzeba nawet wspominać. Kreatywne myślenie, łamanie utartych konspektów, tworzenie poprzez udaną reklamę nowych ikon popkultury, wręcz kreowanie nowej rzeczywistości – to właśnie wymarzona praca ludzi aspirujących na przyszłych copywriterów, art directorów, traffic managerów itd.

Nie wyliczając specjalnie zalet oraz wad pracy w wielkich agencjach reklamowych, skupię się na jednym, konkretnym aspekcie – jakie są najlepsze warunki do kreatywnego tworzenia rzeczy (a tym przypadku reklam) przełomowych? Jest to kwestia mniej lub bardziej indywidualna, ale z całą pewnością kreatywnemu myśleniu sprzyja przebywanie w otoczeniu przyjemnym dla oka, komfortowym, doskonale przystosowanym do pracy.

Doświadczenie na temat tego jak zadbać o twórczy umysł pracowników ma naprawdę spora liczba największych agencji reklamowych na świecie. Już od dawna w agencjach tych wiedzą, że projekty wielkich kampanii reklamowych tworzą ludzie zrelaksowani, wypoczęci, energiczni. Tacy, dla których przyjście do pracy to zabawa. Można nawet stwierdzić, iż agencje wręcz prześcigają się w adaptowaniu swoich biur, a im bardziej nietypowa przestrzeń, tym lepiej. Poniżej zamieszczam zdjęcia wybranych oddziałów największych agencji reklamowych na świecie, każdy z projektów jest niepowtarzalny i utrzymany w konkretnej stylistyce.

Adams & Knight
to agencja obsługująca między innymi IBM czy Prudential. Biuro zostało zaprojektowane w duchu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, gdzie styl ten najlepiej reprezentuje znajdująca się w oddziale jadalnia. Sercem biura jest sala konferencyjna. Imponująca jest również sala kinowa z sześćdziesięcioma miejscami gdzie odbywają się szkolenia i większe spotkania.

Adams & Knight

JWT jest agencją, która w swoim dorobku ma pracę dla takich firm jak Shell, Ford czy Nokia. Przestrzeń paryskiej filii ma odzwierciedlać współczesną metodologię pracy firmy. Roślinność, przestronność i minimalizm mają wspierać kreatywne myślenie pracowników agencji.
JWT Agency Paryż

Pomysł na biuro agencji Ogilvy w Guangzhou w Chinach zrodził się z przekonania, że ludzie marzą o tym, by praca była zabawą. Dlatego też przestrzeń biurowa została zaprojektowana w karnawałowym klimacie.
Ogilvy Guangzhou

Projekt biura agencji Ogilvy w Nowym Meksyku opiera się na idei współdziałania i synchronizacji między różnymi departamentami wewnątrz firmy. Za pomocą geometrii i kolorów stworzono przyjemny workspace. Meble oraz materiały wykorzystane do aranżacji wnętrz pochodzą z recyklingu.
Ogilvy Nowy Meksyk

Biuro agencji Saatchi & Saatchi w Bangkoku zaprojektowane zostało tak, by żaden pracownik nie nudził się w ani jednej jego części. Kontrasty wizualne oczywiście mają za zadanie inspirować, a praca w tym oddziale ma być jak najbardziej kreatywna.
Saatchi & Saatchi Bangkok

Agencja TBWA swoje biuro w Los Angeles traktuje jako centrum rozrywki, gdzie wypoczęty pracownik to dobry pracownik. To innowacyjne biuro oferuje ogromną, szeroko otwartą przestrzeń, boisko do koszykówki, duże telewizory. Wewnątrz rosną drzewa, by nadać przestrzeni bardziej outdoor'owy, świeży charakter.
TBWA Los Angeles

Oddział TBWA Tokio to zielony park, zachęcający pracowników do spacerów stymulujących kreatywne myślenie. Zielono biała przestrzeń, miękkie dywany imitujące trawę i mech, oraz drewniane elementy tworzą idealne miejsce do przyjemnej pracy.
TBWA Tokio

Brak komentarzy: