O tym, ilu młodym ludziom marzy
się kariera w biznesie reklamowym i public relations nie trzeba
nawet wspominać. Kreatywne myślenie, łamanie utartych konspektów,
tworzenie poprzez udaną reklamę nowych ikon popkultury, wręcz
kreowanie nowej rzeczywistości – to właśnie wymarzona praca
ludzi aspirujących na przyszłych copywriterów, art directorów,
traffic managerów itd.
Nie wyliczając specjalnie zalet oraz
wad pracy w wielkich agencjach reklamowych, skupię się na jednym,
konkretnym aspekcie – jakie są najlepsze warunki do kreatywnego
tworzenia rzeczy (a tym przypadku reklam) przełomowych? Jest to
kwestia mniej lub bardziej indywidualna, ale z całą pewnością
kreatywnemu myśleniu sprzyja przebywanie w otoczeniu przyjemnym dla
oka, komfortowym, doskonale przystosowanym do pracy.
Doświadczenie na temat tego jak zadbać
o twórczy umysł pracowników ma naprawdę spora liczba największych
agencji reklamowych na świecie. Już od dawna w agencjach tych
wiedzą, że projekty wielkich kampanii reklamowych tworzą ludzie
zrelaksowani, wypoczęci, energiczni. Tacy, dla których przyjście
do pracy to zabawa. Można nawet stwierdzić, iż agencje wręcz
prześcigają się w adaptowaniu swoich biur, a im bardziej nietypowa
przestrzeń, tym lepiej. Poniżej zamieszczam zdjęcia wybranych
oddziałów największych agencji reklamowych na świecie, każdy z
projektów jest niepowtarzalny i utrzymany w konkretnej stylistyce.
Adams & Knight to agencja obsługująca między innymi IBM czy Prudential. Biuro zostało zaprojektowane w duchu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, gdzie styl ten najlepiej reprezentuje znajdująca się w oddziale jadalnia. Sercem biura jest sala konferencyjna. Imponująca jest również sala kinowa z sześćdziesięcioma miejscami gdzie odbywają się szkolenia i większe spotkania.
Adams & Knight to agencja obsługująca między innymi IBM czy Prudential. Biuro zostało zaprojektowane w duchu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, gdzie styl ten najlepiej reprezentuje znajdująca się w oddziale jadalnia. Sercem biura jest sala konferencyjna. Imponująca jest również sala kinowa z sześćdziesięcioma miejscami gdzie odbywają się szkolenia i większe spotkania.
Adams & Knight |
JWT jest agencją, która w swoim dorobku ma pracę dla takich firm jak Shell, Ford czy Nokia. Przestrzeń paryskiej filii ma odzwierciedlać współczesną metodologię pracy firmy. Roślinność, przestronność i minimalizm mają wspierać kreatywne myślenie pracowników agencji.
JWT Agency Paryż |
Pomysł na biuro agencji Ogilvy w Guangzhou w Chinach zrodził się z przekonania, że ludzie marzą o tym, by praca była zabawą. Dlatego też przestrzeń biurowa została zaprojektowana w karnawałowym klimacie.
Ogilvy Guangzhou |
Ogilvy Nowy Meksyk |
Biuro agencji
Saatchi & Saatchi w Bangkoku zaprojektowane zostało tak, by
żaden pracownik nie nudził się w ani jednej jego części.
Kontrasty wizualne oczywiście mają za zadanie inspirować, a
praca w tym oddziale ma być jak najbardziej kreatywna.
Saatchi & Saatchi Bangkok |
Agencja TBWA swoje biuro w Los Angeles traktuje jako centrum rozrywki, gdzie wypoczęty pracownik to dobry pracownik. To innowacyjne biuro oferuje ogromną, szeroko otwartą przestrzeń, boisko do koszykówki, duże telewizory. Wewnątrz rosną drzewa, by nadać przestrzeni bardziej outdoor'owy, świeży charakter.
TBWA Los Angeles |
Oddział TBWA Tokio
to zielony park, zachęcający pracowników do spacerów
stymulujących kreatywne myślenie. Zielono biała przestrzeń,
miękkie dywany imitujące trawę i mech, oraz drewniane elementy
tworzą idealne miejsce do przyjemnej pracy.
TBWA Tokio |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz