Firmy starają w najróżniejszy
sposób przypominać o sobie swoim klientom, dlatego też z
korzystają z każdej możliwej formy reklamy. Dość popularne są
gadżety reklamowe, które są rozdawane klientom na różnego
rodzaju spotkaniach promocyjnych i targach, a także wysyłane
pocztą.
Za gadżety reklamowe uznaje się
niewielki przedmiot, czasem niepełniący funkcji użytkowej. Mogą
to być reklamówki, figurki, podstawki, smycze do kluczy, długopisy,
breloczki, kubki, torby, piłki wszystko zależy od pomysłowości i
budżetu, jaki firma na tą formę reklamy i promocji przeznacza.
Gadżet oznacza również nowe urządzenie techniczne o
kwestionowanej funkcjonalności lub użyteczności, coraz
popularniejsze i najchętniej przez klientów otrzymywane są nośniki
pamięci USB i dodatki do sprzętu elektronicznego. Wszystko po to,
by utrwalać więź między daną marka, czy też produktem, a
konsumentem.
Poprzez ich obecność w naszym
codziennym życiu mają przypominać nam o produktach, czy też
usługach jakie dana firma ma w swojej ofercie, a przy okazji
umieszczonych na nich znaków firmowych, być także swoistą reklamą
danej marki, przy niewielkim wkładzie finansowym firmy. Są one
bardzo różne i zwykle kojarzą się z daną marką. Często mogą mieć
kształt towarów produkowanych przez reklamujące się
przedsiębiorstwo, wówczas ich popularność jest tak duża, że
mają one szansę stać się kultowymi, a przez to rozpoznawalnymi przez
szerokie grono odbiorców.
Dobry gadżet reklamowy, powinien być
trwały i nadawać się do wielokrotnego użytku, tak by jak
najdłużej mógł pozostać z klientem i mógł mu służyć w
codziennych czynnościach, a przez to budować lojalność klientów
wobec danej marki, jednak w rzeczywistości bywa zwykle inaczej.
Firma ConQuest Consulting
przeprowadziła własne badanie popularności gadżetów reklamowych.
Dane zebrane zostały poprzez wywiady przeprowadzone za pośrednictwem
ankiety internetowej, a próbę stanowiło 100 losowo wybranych
respondentów.
Konsumenci pytani o skuteczność
gadżetów reklamowych i funkcji jakie mają spełniać , na zadawane
pytania odpowiadali następująco:
Czy otrzymanie gadżetu skłoniło
Pana/Panią do nawiązania współpracy z firmą?
Źródło: ConQuest
Consulting
Czy otrzymanie gadżetów
przyczyniło się do poprawy wizerunku i utrwalenia marki w pamięci
konsumenta?
Źródło:ConQuest
Consulting
Jak długo służyły Panu/Pani
wykorzystywane gadżety reklamowe?
Źródło:ConQuest
Consulting
Według badania 86% ankietowanych
zapamiętało nazwę firmy, od której dostało upominek. Jednak
większość z nich, bo aż około 65% deklaruje, że ani razu nie
zdecydowało się na skorzystanie z usług bądź zakup produktów
takiej firmy i tylko 35% z nich przyznaje, że przynajmniej raz
podjęło taki krok. Zdecydowana większość z nas nie nawiązuje
współpracy z firmą, od której otrzymuje gadżet upominkowy.
Dlaczego? Czy jest to spowodowane brakiem funkcjonalności upominków, czy może ich niską jakością, czy niemodnym designem? Nie przypadły
nam do gustu lub nie zaspokoiły naszych potrzeb? A może po prostu
prócz gadżetów reklamowych dana firma powinna zadbać także o
inne atrakcyjne formy reklamy, które przy pierwszym spotkaniu
wzbudzą u klienta ciekawość i chęć nawiązania współpracy,
która poparta będzie faktyczną współpracą jaka będzie miała
szansę zaistnieć w przyszłości. Z badań wynika, że
gadżety są o wiele skuteczniejsze jeśli konsumenci znają już
daną markę, wówczas większość z nich potrafi trwale skojarzyć
jej nazwę. Te niewielkie przedmioty mające przypominać konsumentom
o danych produktach czy usługach spełniają swoją rolę,
jednak są z reguły nietrwałe, dlatego towarzyszą one klientom przez
krótki czas.
Z przeprowadzanych badań okazuje
się, że do najchętniej otrzymywanych gadżetów należą pendrive’y i dodatki do sprzętu
elektronicznego, natomiast niemile widziane są ubrania i dodatki
takie jak breloki, smycze. Preferujemy upominki funkcjonalne, o
wysokiej jakości i proste w obsłudze. Pamiętajmy jednak, że celem
gadżetu jest poprawa wizerunku i utrwalenie marki w pamięci
konsumenta. Dlatego wysoki odsetek osób, które pamiętają nazwę
firmy dzięki gadżetowi z jej logo wskazuje na fakt, że upominki
faktycznie spełniają swoje zadanie. Przy planowaniu kampanii
reklamowej z użyciem gadżetów, głównym aspektem jaki
powinni rozważyć reklamodawcy jest jakość proponowanych
upominków, gdyż świadczą one przede wszystkim o jakości produktów, jakie dany
producent oferuje na rynku, to jakiej jakości bedzie upominek promocyjny wpłynie na zdanie konsumentów na temat marki. Ważne są także okoliczności w jakich te
niewielkie przedmioty reklamowe będą miały dotrzeć do klientów.
11 komentarzy:
Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi program lojalnościowy dla stałych klientów są przede wszystkim przydatne przedmioty typu kubek termiczny czy teczka na dokumenty.
A jaką Twoim zdaniem skuteczność posiada reklama typu roll up? Właśnie mam w planach taką reklamę dla swojej firmy zamówić u https://adlove.pl/pl/rollupy-135/ i nie wiem, czy będzie to opłacalne, czy raczej wybrać coś innego? Liczę na jakiś fajny wpis na ten temat. Pozdrawiam.
Jak ktoś ma własny sklep internetowy to może warto pomyśleć o ciekawych rozwiązaniach dla niego? Ja polecałabym narzędzie https://push-ad.com/funkcjonalnosci/ które wysyła powiadomienia z bazy klientów. Powiadomienia są też wysyłane do osób, które pozostawiły niedokończone zakupy w koszyku. Pozwala to na pozyskanie więcej liczby zamówień.
Bardzo ciekawy wpis, muszę pomyśleć nad zastosowaniem gadźetów jako formę reklamy :)
https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/ex-libris/
Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia z gadżetami reklamowymi ale myślę, że taki zakup to dobry pomysł:) Załatwiam zakupy w internecie, tak samo jak i porządne pieczątki polastudio
Gadżety reklamowe zawsze się sprawdzają. Polecam serdecznie zainteresować się firmą https://www.vitabri.pl oni produkują namioty reklamowe. Zainteresujcie się bo to fajna opcja. Polecam serdecznie.
Z jakich produktów reklamowych korzystacie i dlaczego? Wiele osób popełnia błędy przy tworzeniu własnej wizytówki lub ulotek reklamowych, dlatego zainteresowanym polecam artykuł ze strony https://aobiznes.pl/aktualnosci/porady/stworzenie-wlasnej-wizytowki-co-musisz-wiedziec .
Bardzo fajne są gadżety reklamowe, a zazwyczaj artykuły piśmiennicze.
Świetny post! Ja osobiście uwielbiam gadżety reklamowe, ale czy faktycznie są one skuteczne? Może warto rozważyć alternatywne formy reklamy?
http://premiergroup.pl/pl/
Zaufaj nam, abyś mógł skupić się na rozwoju swojej marki, a my zajmiemy się kompleksową obsługą w zakresie zakupu gadżetów reklamowych, produkcji dedykowanych materiałów wsparcia sprzedaży oraz produkcji puszek promocyjnych.
Nasi doświadczeni specjaliści eProcurement zapewnią Ci efektywną i wydajną realizację Twoich zamówień. Dzięki nam będziesz mógł osiągnąć cele marketingowe i promocyjne, nie martwiąc się o szczegóły logistyczne i produkcyjne.
Producent gadżetów reklamowych zapewnia profesjonalne produkty, które pomagają firmom w efektywnej promocji. Fotoireklama oferuje szeroki asortyment personalizowanych gadżetów, takich jak kubki, długopisy czy breloki, które stanowią doskonałe narzędzie w kampaniach reklamowych.
Prześlij komentarz