niedziela, 18 maja 2014

Effie Awards

Effie Awards – coroczny konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa effective („skuteczny”).
Źródło: http://pl.wikipedia.org/


By zwyciężyć w Effie, kampania reklamowa musi składać się z kilku kluczowych dla marketingu elementów, są to: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. Ważna, jeżeli nie najważniejsza jest tutaj efektywna współpraca pomiędzy Agencją a Klientem. Ceni się jak najlepsze wyniki przy ich współpracy do osiągnięcia jak najlepszych wyników rynkowych marki, którą się reklamuje. Kampanie są oceniane przez jury według czterech kryteriów:
- wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
- idea komunikacyjna
-rozwinięcie idei w działania reklamowe
-efekty komunikacji
Kampanie marek są nagradzane wyłącznie dzięki temu, że wyróżniają się na rynku, ich wyniki biznesowe są na wysokim poziomie oraz dzięki efektywnemu działaniu komunikacyjnemu. Cechą konkursu jest ciągłe podążanie za rozwojem rynku. To właśnie konkurs Effie wyznacza kryteria, dzięki którym kampanie reklamowe mogą stawać się jeszcze lepsze, ciągle podnosi standardy, a kampanie które wygrały już ową nagrodę, stają się wzorem oraz inspiracją dla innych.
Nagrodę można zyskać zadziałania marketingowe tradycyjne i alternatywne, digitalowe i drukowane, płatne i darmowe. Nie ma określonych ram co do formy kampanii, począwszy od reklamy, poprzez promocje sprzedaży, eventy czy brand design.

Effie Awards jest jedynym prestiżowym konkursem marketingowym, który jest ceniony na całym świecie. W 1968 roku w Nowym Yorku został zorganizowany jako pierwszy przez Amerykańskie Stowarzyszanie Marketingu.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR posiada licencję na prowadzenie konkursu od 1999 roku.

Inf. : Effie.pl

Organizowanych jest 40 konkursów "krajowych"

KONKURS
REGION
Effie Australia (Australia)
Azja-Pacyfik
Effie China (Chiny)
Effie Hong Kong (Hongkong)
Effie India (Indie)
Effie Korea (Korea)
Effie Malaysia (Malezja)
Effie New Zealand (Nowa Zelandia)
Effie Singapore (Singapur)
Effie Sri Lanka (Sri Lanka)

KONKURS
REGION
Effie Austria (Austria)
Europa
Effie Belgium (Belgia)
Effie Bulgaria (Bułgaria)
Effie Croatia (Chorwacja)
Effie Czech Republic (Czechy)
Effie Finland (Finlandia)
Effie France (Francja)
Effie Hellas (Grecja)
Effie Netherlands (Holandia)
Effie Israel (Izrael)
Effie Germany (Niemcy)
Effie Poland (Polska)
Effie Romania (Rumunia)
Effie Russian Federation (Rosja)
Effie Slovak Republic (Słowacja)
Effie Slovenia (Słowenia)
Effie Switzerland (Szwajcaria)
Effie Turkey (Turcja)
Effie Ukraine (Ukraina)
Effie Hungary (Węgry)

KONKURS
REGION
Effie Argentina (Argentyna)
Ameryka Łacińska
Effie Brazil (Brazylia)
Effie Chile (Chile)
Effie Ecuador (Ekwador)
Effie Colombia (Kolumbia)
Effie Costa Rica (Kostaryka)
Effie Guatemala (Gwatemala)
Effie Mexico (Meksyk)
Effie Peru (Peru)
Effie Uruguay (Urugwaj)
Effie North America
(Stany Zjednoczone i Kanada)
Ameryka Północna

Źródło: Effie.pl

W Polsce w tegorocznej edycji Effie oprócz Grand Prix przyznano 6 złotych, 13 srebrnych i 19 brązowych nagród. Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix – otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5. Stadion” dla marki Tyskie.

W Polsce ogłoszenie wyników konkursu następuje w trakcie Gali Effie Awards w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.


Zdjęcie: Effie.pl


Brak komentarzy: