Effie Awards – coroczny konkurs
marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe.
Nazwa pochodzi od angielskiego słowa effective („skuteczny”).
Źródło: http://pl.wikipedia.org/
By zwyciężyć
w Effie, kampania reklamowa musi składać się z kilku kluczowych dla marketingu elementów,
są to: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów,
kreację i obsługę klienta. Ważna, jeżeli nie najważniejsza jest tutaj efektywna
współpraca pomiędzy Agencją a Klientem. Ceni się jak najlepsze wyniki przy ich
współpracy do osiągnięcia jak najlepszych wyników rynkowych marki, którą się
reklamuje. Kampanie są oceniane przez jury według czterech kryteriów:
- wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
- idea komunikacyjna
-rozwinięcie idei w działania reklamowe
-efekty komunikacji
- wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
- idea komunikacyjna
-rozwinięcie idei w działania reklamowe
-efekty komunikacji
Kampanie
marek są nagradzane wyłącznie dzięki temu, że wyróżniają się na rynku, ich
wyniki biznesowe są na wysokim poziomie oraz dzięki efektywnemu działaniu
komunikacyjnemu. Cechą konkursu jest ciągłe podążanie za rozwojem rynku. To
właśnie konkurs Effie wyznacza kryteria, dzięki którym kampanie reklamowe mogą
stawać się jeszcze lepsze, ciągle podnosi standardy, a kampanie które wygrały
już ową nagrodę, stają się wzorem oraz inspiracją dla innych.
Nagrodę można
zyskać zadziałania marketingowe tradycyjne i alternatywne, digitalowe i
drukowane, płatne i darmowe. Nie ma określonych ram co do formy kampanii,
począwszy od reklamy, poprzez promocje
sprzedaży, eventy czy brand design.
Effie Awards
jest jedynym prestiżowym konkursem marketingowym, który jest ceniony na całym
świecie. W 1968 roku w Nowym Yorku został zorganizowany jako pierwszy przez
Amerykańskie Stowarzyszanie Marketingu.
Stowarzyszenie
Komunikacji Marketingowej SAR posiada licencję na prowadzenie konkursu od 1999
roku.
Inf. : Effie.pl
Organizowanych jest 40 konkursów
"krajowych"
KONKURS
|
REGION
|
Effie Australia (Australia)
|
Azja-Pacyfik
|
Effie China (Chiny)
|
|
Effie Hong Kong (Hongkong)
|
|
Effie India (Indie)
|
|
Effie Korea (Korea)
|
|
Effie Malaysia (Malezja)
|
|
Effie
New Zealand (Nowa
Zelandia)
|
|
Effie Singapore (Singapur)
|
|
Effie Sri Lanka (Sri Lanka)
|
KONKURS
|
REGION
|
Effie Austria
(Austria)
|
Europa
|
Effie Belgium
(Belgia)
|
|
Effie
Bulgaria (Bułgaria)
|
|
Effie Croatia
(Chorwacja)
|
|
Effie Czech
Republic (Czechy)
|
|
Effie Finland (Finlandia)
|
|
Effie France (Francja)
|
|
Effie Hellas (Grecja)
|
|
Effie Netherlands (Holandia)
|
|
Effie Israel
(Izrael)
|
|
Effie Germany
(Niemcy)
|
|
Effie Poland
(Polska)
|
|
Effie Romania
(Rumunia)
|
|
Effie Russian Federation (Rosja)
|
|
Effie Slovak Republic (Słowacja)
|
|
Effie
Slovenia (Słowenia)
|
|
Effie
Switzerland (Szwajcaria)
|
|
Effie Turkey
(Turcja)
|
|
Effie Ukraine
(Ukraina)
|
|
Effie Hungary
(Węgry)
|
KONKURS
|
REGION
|
Effie Argentina (Argentyna)
|
Ameryka Łacińska
|
Effie Brazil (Brazylia)
|
|
Effie Chile (Chile)
|
|
Effie Ecuador (Ekwador)
|
|
Effie Colombia (Kolumbia)
|
|
Effie Costa Rica (Kostaryka)
|
|
Effie Guatemala (Gwatemala)
|
|
Effie Mexico (Meksyk)
|
|
Effie Peru (Peru)
|
|
Effie Uruguay (Urugwaj)
|
|
Effie North America
(Stany Zjednoczone i Kanada) |
Ameryka Północna
|
Źródło: Effie.pl
W Polsce w tegorocznej edycji Effie
oprócz Grand Prix przyznano 6 złotych, 13 srebrnych i 19 brązowych nagród. Najważniejsze
wyróżnienie – Grand Prix – otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group,
Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5. Stadion”
dla marki Tyskie.
W Polsce ogłoszenie wyników konkursu następuje
w trakcie Gali Effie Awards w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.
Zdjęcie: Effie.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz