czwartek, 23 kwietnia 2015

Rodzaje reklam na blogach

Reklama na blogach to bardzo opłacalna sprawa, małymi kosztami możemy trafić do wielotysięcznej widowni a do tego będą to odbiorcy sprecyzowani przez co efekt na pewno będzie znacznie korzystniejszy dla nas. Początkowo reklamy na blogach ograniczały się do tekstowych ramek. Aktualnie są to tzw. reklamy kontekstowe, charakteryzuje się ona doborem treści reklamowej do wpisu na blogu – kiedy wpis dotyczy piłki nożnej wyświetlą nam się reklamy nowych butów sportowych czy piłek.

Jednym z pierwszych serwisów reklamowych umożliwiającym umieszczanie reklam na stronach oraz blogach był Googlowski AdSense uruchomiony już w 2003 roku. Dwa lata później AdSense został zintegrowany z największym serwisem blogowym blogger.com dzięki czemu użytkownicy platformy bez problemu mogą zamieszczać na nich reklamy.

startkariery.pl

Inną formą zarabiania na prowadzeniu swojego miejsca w sieci jest mikropatronat. Jest to jedna z najstarszych form finansowania blogów a polega ona na dobrowolnych wpłatach od czytelników. Pierwszy na taki krok postawił Jason Kottke, było to spowodowane faktem, że czas jaki musiał poświęcać na prowadzenie swego bloga był na tyle duży, że kolidowało to z jego zawodową pracą. Nie chcąc rezygnować z największej pasji swojego życia postanowił wystosować odezwę do odbiorców kottke.org . Zebrał jednak na tyle mało pieniędzy, że z czasem musiał poddać blog komercjalizacji.

luvmyveggietable.com


Wpisy sponsorowane to aktualnie chyba najłatwiejszy i najszybszy sposób na dorobienie łatwych pieniędzy. Wiąże się to jednak z ograniczoną ingerencją własną. Posty na blogu są „reżyserowane”. Istnieje program PayPerPost gdzie po zarejestrowaniu naszego bloga dostajemy bardzo dużą ilość możliwości zarobku. Portal był szeroko krytykowany ponieważ autor nie musiał początkowo dodawać informacji, że dany wpis jest sponsorowany. Samo podejście do sprawy zmienił PPP, który w odezwie do swoich użytkowników napisał – „Czytelnicy Wam wierzą. PayPerPost zależy na utrzymaniu tego zaufania. Dlatego przyjmujemy zasadę pełnej jawności…” Pomimo to serwis nadal ma wielu antyfanów jednakże mimo upływu czasu dalej radzi sobie całkiem dobrze.

zw.com.pl


Blogi korporacyjne to świetna forma reklamy szeroko rozwinięta za oceanem. Blog prowadzony poprzez firmę ociepla jej wizerunek. Jest przeciwstawieństwem strony internetowej, która zazwyczaj prowadzona jest w „sztywny” sposób. Wprawdzie ta forma nie przynosi bezpośredniego zysku to prowadzenie bloga korporacyjnego przynosi wiele zysków. Aktualnie zauważany jest trend prowadzenia własnych stron na Facebooku, które w pewien sposób wypierają w/w rodzaj bloga.

medien-mittweida.de

4 komentarze:

Marek.Karas pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Marek.Karas pisze...

Właśnie zastanawiam się jaką reklame dla mojego bloga będzie najlepiej wybrać. trafiłem dzisiaj na taką strone http://www.lifeandmore.pl/kiedy-dom-mediowy-a-kiedy-agencja-reklamowa/ gdzie jest trochę informacji odnośnie tego jaką agencję i kiedy jest najlepiej wybrać. Powiedzcie mi co wy o tym sądzicie? Jakie reklamy są waszym zdaniem najskuteczniejsze?

lanpan pisze...

Wydaje mi sie, że na prawdę dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o reklamę i pozycjonowania bloga mogą byc opisane chociażby tutaj https://push-ad.com/pl/blog/jak-dodac-powiadomienia-push-do-swojego-bloga-na-wordpressie/ notyfikacje push. Czytając informacje na ten temat wydały mi się one byc bardzo interesujące i warte uwagi. Powiedzcie mi co wy o tym sądzicie?

Adrian Pawlak pisze...

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie bloga w wyszukiwarkach, to warto moim zdaniem przeprowadzić na początku jego dokładny audyt https://dolp.pl/audyt-stron/. Skuteczny audyt pozwoli lepiej zoptymalizować blog pod kątem SEO. Dzięki temu możemy liczyć na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie większy ruch na stronie naszego bloga.