środa, 29 kwietnia 2015

Miliony za reklamy

Nieraz zastanawialiśmy się za pewne ile można zarobić grając w reklamie. A teraz wyobraźmy sobie, że jesteśmy celebrytą, który jest bardzo popularny i reklamujemy popularny produkt. Pieniądzę są niewyobrażalnie duże, dlatego nie ma się co dziwić, że aktorzy oraz celebryci chętnie występują w reklamach.


źródło: celebryciwreklamie.pl

Coraz częściej w reklamach zamiast przypadkowych osób, które są wybierane na castingach, możemy zobaczyć osoby znane z telewizji, lub internetu. Od kilku miesięcy słynny youtuber Radosław Kotarski, twórca kanału Polimaty bierze udział w kampanii banku Millenium. Zdobywając ogromną popularność na internecie, postanowił zaistnieć także w telewizji. Tylko głupiec nie wykorzystałby takiej okazji, zważając że np. polski aktor Marek Kondrat za udział w reklamach ING Bank Śląsk każdego roku zarabia milion złotych. Aby takie zarobki osiągnąć na internecie, a przede wszystkim na youtubie, trzeba by było nieźle się postarać, więc Radkowi Kotarskiemu można tylko pogratulować i życzyć szczęścia.

Wielu polskich celebrytów niespodziewanie stało się częścią kampanii reklamowych. Największym przykładem na to jest Kuba Wojewódzki, który zawsze był sceptycznie nastawiony do reklam i do grania w nich. Lecz kto by odmówił kwoty 2 milionów złotych które jak donosiły media zarobił Wojewódzki na reklamach z Play'a.



Telefonie komórkowe biorąc sobie celebrytów za twarze kampanii nie wybierają ich na pewno przypadkowo. Musi to być ktoś, kto ma dobrą opinie wśród odbiorców,  kto pasuje do kampanii, a przede wszystkim, ktoś kto jest popularny i odbiorca będzie z przyjemnością oglądał reklamę. Czesław Mozil, Małgorzata Kożuchowska, Małgorzata Socha, czy Maciej Stuhr to tylko nieliczne "gwiazdy" które biorą udział w kampaniach największych sieci telefonii komórkowych w Polsce.

Szymon Majewski, słynny showman, oraz dziennikarz który do pewnego czasu swoją karierę opierał na współpracy ze stacją TVN musiał podjąć ważną decyzję i na rzecz udziału w reklamach w banku PKO zerwał współpracę z TVN'em co dało mu zarobić na kampanii podobno aż 3,4 milionów złotych. Teraz jako główna postać w reklamach jest kojarzony głównie z reklam ww banku.

Sportowcy także nie oszczędzają sobie grania w reklamach. Polscy piłkarze tacy jak Wojciech Szczęsny, czy Robert Lewandowski wzięli udział w kampaniach jednych z najpopularniejszych produktów na całym świecie. Szczęsny został "twarzą" firmy Frito Lay, czyli napoju Pepsi, oraz chipsów Lays. Bramkarza reprezentacji można było zobaczyć na każdej butelce Pepsi, oraz paczce chipsów tej firmy, co dało mu zarobić podobno około 2 milionów złotych.



Jednak rekordzistą jeżeli chodzi o zarobki w reklamach na Polskim rynku jest czołowy piłkarz reprezentacji Polski Robert Lewandowski, który za same reklamy Gilette i Coca-Coli otrzymał astronomiczną sumę 4 milionów złotych. Ale to nie koniec udziału piłkarza w reklamach. wraz z Jakubem Błaszczykowskim, oraz Łukaszem Piszczkiem wziął udział w reklamie Opla, a wraz z żoną Anną Lewandowską wzięli udział w reklamach sieci komórkowej T-Mobile, za co zarobił także nie małe pieniądze.

Zarobki celebrytów, czy sportowców w reklamach są bardzo duże, a reklamo twórcy wyprzedzają się między sobą aby zdobyć nową "gwiazdę" do swojej kampanii, a co za tym idzie, jeżeli jest konkurencja, musi być także konkurencyjna stawka, więc kto wie, czy za kilka lat, celebryci za reklamy będą zarabiać więcej niż za rolę w filmie, czy programie i będą to o wiele większe pieniądze niż w dzisiejszych czasach.




źródło: plotek.pl

4 komentarze:

Ewa pisze...

Bardzo ciekawy artykuł i na pewno takie pozycjonowanie może coś dać. Jednak wydaje mi się, że aktualnie jest także era tego typu https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ kampanii reklamowych w social media. Uważam, że warto iść w tę stronę jeśli chce się uzyskać wymierne efekty. To jest moje zdanie, każdy może mieć inne, w końcu SEO nie jest prostą branżą. Pozdrawiam Ewa.

SITAB pisze...

Również dobrym kanałem reklamy są social media. https://sitab.pl/social-media-bydgoszcz/

SITAB pisze...

Reklamy w https://bigwebsite.pl/ są jak najbardziej godne polecenia.

Danielewicz pisze...

Artykuł zgrabnie podkreśla, jak znaczącą rolę w branży reklamowej zaczęli odgrywać znani celebryci oraz sportowcy, przekształcając tradycyjne podejście do tworzenia kampanii reklamowych. Przykłady zarobków takich postaci jak Robert Lewandowski, Kuba Wojewódzki czy Radosław Kotarski, pokazują nie tylko ogromne kwoty, jakie można zarobić na współpracy z markami, ale także zmianę w percepcji i wartościowaniu takich działań przez samych celebrytów.