„Publiczne rozpowszechnianie wizerunków marek wyrobów
tytoniowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli
graficznych firm produkujących wyroby tytoniowe, nie różniących się od nazw i
symboli graficznych wyrobów tytoniowych, służących popularyzowaniu marek
wyrobów tytoniowych; za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów
handlowych pomiędzy firmami zajmującymi się produkcją, dystrybucją i handlem
wyrobami tytoniowymi(...)" tak ustawa z dnia 9 listopada 1995 r definiuje
reklamę produktów tytoniowych. Jak z zakazami reklam radzą sobie koncerny
papierosowe?
Miejsce w sklepie gdzie zlokalizowane są kasy to kluczowa
strefa, to właśnie tam zobaczymy masę „wabików” kuszących nas do wybrania którejś
z marek. Począwszy od różnego typu banerów po tak pozornie neutralną rzecz,
którą wydaje się bilownica, która często okraszona jest logiem marki papierosowej.
Siłą rzeczy kiedy kasjerka wydaje nam pieniądze patrzymy na nią przez co logo
utrwala się w naszej głowie.
wyborcza.biz
Wygląd paczki
Istotną sprawą jest wygląd paczki, producenci prześcigają się
w wymyślnym wyglądzie. Papierosy typu slim – palone głownie przez kobiety –
pakowane są w wymyślne pudełka o ciekawej kolorystyce oraz wzornictwie. Ma to
przekonywać, że palenie jest kobiece, stylowe i na topie. Niektóre paczki
klasycznych papierosów są projektowane na kształt oraz wygląd perfum, jest to
celna taktyka, szczególnie, ze stosuje je chyba najbardziej „prestiżowa” marka
Marlboro, której palenie jest oznaką zamożności.
studencik.com
Pojawianie się na eventach
Jedną z form promocji jest wystawianie się marki na
imprezach masowych, są to przeważnie duże festiwale muzyczne czy widowiska
sportowe gdzie zbiera się duża rzesza odbiorców. Jest to sprawa bardzo
kontrowersyjna ponieważ godnie z prawem producenci papierosów nie mogą
sponsorować działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i
polityczno-społecznej. Karą za takie działanie jest 200 tys. złoty kary.
http://www.wojtkowski.waw.pl/
Działanie jako osobny produkt
Wiele koncernów prowadzi także sprzedaż innych produktów pod
marką papierosową, ma to na celu utrwalenie świadomości działania marki.
Sponsoring akcji zdrowotnych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz