poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Kickstarter pomysł na firmę

Masz pomysł , a brak ci funduszy ? Badasz zapotrzebowanie na produkt lub usługę ? Kickstarter Ci pomoże!

Źródło ; http://digitalearth.in/wp-content/uploads/2014/02/kickstarter_sl_bp_lead1_large_png_verge_super_wide.jpg


Kickstarter to strona dzięki której pokażesz światu swój pomysł. Jeśli Twój pomysł okaże się dostatecznie interesujący a fundatorzy hojni to uzyskasz środki na zrealizowanie go. Mechanika wygląda następująco : zaczyna się od pomysłu i tworzy na jego podstawie prototyp. Ten (czy to usługa czy przedmiot) wystawia się na stronie Kickstarter gdzie definiuje się kilka parametrów. Jeden z nich to suma jaką potrzebujesz na zrealizowanie pomysłu (zwanej kampanią). Inny parametr, który zachęca fundatorów, to nagroda równoważna kwocie przekazanej dotacji. Zwykle są to proste podziękowania, koszulki i bibeloty i oczywiście pierwsze sztuki/wyjątkowe edycje Twojego produktu/usługi. Fundator dostaje coś wyjątkowego na czym mu zależy a Ty pieniądze które zrealizują Twój pomysł. Świetna kampania reklamowa to nie jedyny atut tej strony. Pozwala oszacować zapotrzebowanie w danym sektorze. W każdej chwili możesz się wycofać z kampanii. Elastyczność w wyborze nagród a także wersja „Kickstarter” która poświadcza o fundowaniu danej marki to magnes przyciągający tych którzy chcą być „kimś”. Co ważne, nowa marka i brak wiedzy o zapotrzebowaniu wymaga niskich progów w nadawaniu nagród. Czyni to wyjątkowo dumpingowe ceny które po wyjściu do sklepów nie będę już nigdy tak niskie. Dla przykładu: Sherly 
Źródło : http://st1.bgr.in/wp-content/uploads/2014/06/sherly-box.jpg

 który w zamian za 149$ daje nam licencje na zawsze i dostęp do tego produktu. Niestety ale taka licencja była dostępna jedynie właśnie na kickstarterze dzięki którym ten projekt dziś jest dostępnym produktem. Ceny w sklepie są o wiele wyższe i wymagają wnoszenia regularnych opłat które nie są wymagane od fundatorów. Fundatorzy mają jednak ciężki dylemat ponieważ jest to swoista gra hazardowa. Nie każdy produkt wychodzi tak jak go autorzy określają. I Tu przechodzimy do meritum sprawy. Na Kickstarterze można sprzedać wszystko, byle reklama była wystarczająco interesująca a oferta dostępna. By dać inny przykład z Polski: Woolet 
Źródło : http://www.woolet.co/data/16.png

 Największy projekt crowdfundingowych w historii Polski zrobiony przez 3 Polaków w Polsce pokazujący możliwości i siłę tej strony. W ciągu dwóch dni udało im się uzyskać minimalną kwotę , żeby mogli zacząć produkcję ich projektu. To jest kluczowe , żeby pomysł chwycił kupującego, żeby marzył sobie kupić ten produkt na Kickstarter. Ten , kto kupi taki produkt wie , że mało osób z jego środowiska posiadają taką rzecz. Wiadomo, aby pomysł „kupili” konsumenci   musi myć jedyny na rynku , wyjątkowy oraz praktyczny i elegancki. Reklama i pomysł dający pieniądze. Czy właśnie nie tak powinna się cechować reklama ? Oczywiście tak, tu jednak chodzi o to że jest co reklamować bo produkt jest praktyczny i stawia na jakość wykonania.  Podobnym przykładem co do portfela Woolet jest Artiphon Instrument 1 .  Instrument zastępujący pianino, fortepian …. Wszystkie klawiszowe oprócz dętych.  Oczywiście do tego projektu inwestycja musi być większa . W porównaniu do Woolet tak szybko chętnych się nie znalazło oraz z takiego urządzenia dosłownie nie można grać wszystkich urządzeń. Pomysł musi być dobry, unikatowy , wyjątkowy i przede wszystkich jedyny na rynku . Dzięki Kickstarter osoby , które nie mają na początku funduszy żeby zrealizować swój pomysł to wstawiają na stronę i czekają czy ktoś będzie chciał sponsorować jego projekt. 
Żródło : https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/qmZXqHG2j3lxY-GVS6hPYBP9pCc=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/3466414/Artiphon_INSTRUMENT_1_Press_0.0.jpg

Brak komentarzy: