Masz pomysł , a brak ci funduszy ? Badasz zapotrzebowanie na
produkt lub usługę ? Kickstarter Ci pomoże!
|
Źródło ; http://digitalearth.in/wp-content/uploads/2014/02/kickstarter_sl_bp_lead1_large_png_verge_super_wide.jpg |
Kickstarter to strona dzięki której pokażesz światu swój
pomysł. Jeśli Twój pomysł okaże się dostatecznie interesujący a fundatorzy
hojni to uzyskasz środki na zrealizowanie go. Mechanika wygląda następująco :
zaczyna się od pomysłu i tworzy na jego podstawie prototyp. Ten (czy to usługa
czy przedmiot) wystawia się na stronie Kickstarter gdzie definiuje się kilka
parametrów. Jeden z nich to suma jaką potrzebujesz na zrealizowanie pomysłu
(zwanej kampanią). Inny parametr, który zachęca fundatorów, to nagroda równoważna
kwocie przekazanej dotacji. Zwykle są to proste podziękowania, koszulki i
bibeloty i oczywiście pierwsze sztuki/wyjątkowe edycje Twojego produktu/usługi.
Fundator dostaje coś wyjątkowego na czym mu zależy a Ty pieniądze które
zrealizują Twój pomysł. Świetna kampania reklamowa to nie jedyny atut tej
strony. Pozwala oszacować zapotrzebowanie w danym sektorze. W każdej chwili
możesz się wycofać z kampanii. Elastyczność w wyborze nagród a także wersja „Kickstarter”
która poświadcza o fundowaniu danej marki to magnes przyciągający tych którzy
chcą być „kimś”. Co ważne, nowa marka i brak wiedzy o zapotrzebowaniu wymaga
niskich progów w nadawaniu nagród. Czyni to wyjątkowo dumpingowe ceny które po
wyjściu do sklepów nie będę już nigdy tak niskie. Dla przykładu: Sherly
|
Źródło : http://st1.bgr.in/wp-content/uploads/2014/06/sherly-box.jpg |
który w zamian za 149$ daje nam licencje na zawsze i dostęp do tego produktu.
Niestety ale taka licencja była dostępna jedynie właśnie na kickstarterze
dzięki którym ten projekt dziś jest dostępnym produktem. Ceny w sklepie są o
wiele wyższe i wymagają wnoszenia regularnych opłat które nie są wymagane od
fundatorów. Fundatorzy mają jednak ciężki dylemat ponieważ jest to swoista gra
hazardowa. Nie każdy produkt wychodzi tak jak go autorzy określają. I Tu
przechodzimy do meritum sprawy. Na Kickstarterze można sprzedać wszystko, byle
reklama była wystarczająco interesująca a oferta dostępna. By dać inny przykład
z Polski: Woolet
|
Źródło : http://www.woolet.co/data/16.png |
Największy projekt crowdfundingowych w historii Polski zrobiony przez 3 Polaków
w Polsce pokazujący możliwości i siłę tej strony. W ciągu dwóch dni udało im
się uzyskać minimalną kwotę , żeby mogli zacząć produkcję ich projektu. To jest
kluczowe , żeby pomysł chwycił kupującego, żeby marzył sobie kupić ten produkt
na Kickstarter. Ten , kto kupi taki produkt wie , że mało osób z jego
środowiska posiadają taką rzecz. Wiadomo, aby pomysł „kupili” konsumenci musi
myć jedyny na rynku , wyjątkowy oraz praktyczny i elegancki. Reklama i pomysł
dający pieniądze. Czy właśnie nie tak powinna się cechować reklama ? Oczywiście
tak, tu jednak chodzi o to że jest co reklamować bo produkt jest praktyczny i
stawia na jakość wykonania. Podobnym
przykładem co do portfela Woolet jest Artiphon Instrument 1 . Instrument zastępujący pianino, fortepian …. Wszystkie
klawiszowe oprócz dętych. Oczywiście do
tego projektu inwestycja musi być większa . W porównaniu do Woolet tak szybko
chętnych się nie znalazło oraz z takiego urządzenia dosłownie nie można grać
wszystkich urządzeń. Pomysł musi być dobry, unikatowy , wyjątkowy i przede
wszystkich jedyny na rynku . Dzięki Kickstarter osoby , które nie mają na
początku funduszy żeby zrealizować swój pomysł to wstawiają na stronę i czekają
czy ktoś będzie chciał sponsorować jego projekt.
|
Żródło : https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/qmZXqHG2j3lxY-GVS6hPYBP9pCc=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/3466414/Artiphon_INSTRUMENT_1_Press_0.0.jpg |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz