sobota, 25 kwietnia 2015

Reklamy internetowe - nieustanna pogoń za krzyżykiem.

Każdy użytkownik sieci choć raz napotkał na swojej internetowej drodze reklamę, która doprowadzała go do szaleństwa. Oczywiście, wszystko mierzone jest w centymetrach naszej cierpliwości, ale cóż, nie oszukujmy się, w większości przypadków wyświetlające się na pół strony komunikaty irytują nas częstotliwością wyświetlania się. Co można więcej powiedzieć o reklamach internetowych?

Wszystkie działania marketingowe podejmowane w sieci mają na celu pozyskanie klientów, rozpowszechnienie marki czy zwiększenie sprzedaży produktu. Nikogo to specjalnie nie dziwi. Ale czy są one skuteczne? Z mojego punktu widzenia - być może jest on błędny - obecnie mało osób wierzy w prawdziwość towarów prezentowanych na bannerach czy wyskakujących znikąd okienkach. I tu znowu – wszystko zależy od stopnia naszej naiwności. Być może jako przedstawicielka mojego pokolenia mogę pozwolić sobie na wniosek, iż nie należymy do grupy łatwowiernych internautów. Inaczej sprawa się ma w przypadku chociażby moich rodziców. Wiele razy zdarzało się, że tata wołał mnie z drugiego pokoju z okrzykiem „Patrz jaka oferta mi się wyświetliła”.

Marketing internetowy wykorzystuje istnienie stron WWW do umieszczania przekazów handlowych, jednak w początkach Internetu reklama była przesyłana głównie drogą mejlową. Jeżeli mowa o formach reklamy internetowej nie sposób nie wymienić na wstępie banerów. Jest to najbardziej popularna reklama, występuje w formie grafiki – statycznej, animowanej a nawet interaktywnej, zwykle ma niewielki rozmiar (Dotarłam do informacji, że jest to 400x50 pikseli). Banner posiada odnośnik do strony reklamowanego produktu tak, by odbiorca mógł łatwo (jednym kliknięciem) dotrzeć do źródła. Wśród bannerów można wyróżnić jego rozmaite rodzaje. Tradycyjny lub główny – banner, który umieszczany jest zwykle w górnej części strony www, może być ruchomy lub statyczny, jego celem jest przykucie uwagi internauty.

Przykładowe banery, źródło: www.bbsoft.pl


Kolejny rodzaj to tzw. pop-up (osobiście go nienawidzę!), wyświetla się bowiem w nowym oknie przeglądarki i tak naprawdę użytkownik nie ma wpływu na to kiedy się to zdarzy.

Screen podczas korzystania ze strony kinomaniak.tv, gdzie przy braku wtyczki blokującej reklamy,
zasypują nas one za jednym kliknięciem - nie polecam.

Pop-under w funkcjonowaniu podobny jest do pop-upu, jednak z tą różnicą, że zajmuje on pozycję pod głównym oknem przeglądarki i nie zmienia swojego położenia. Expand – rodzaj reklamy, która po najechaniu na nią zmienia swoje rozmiary, co oczywiście bez wątpienia przykuwa naszą uwagę. Scrool – poruszający się ze stroną, gość witryny nie ma szans na przeoczenie prezentowanej informacji. Brandmark – jest to wspomniany wcześniej pop-up, ale z dodatkowym znakiem „x”, którym można zamknąć baner, a przynajmniej teoretycznie, bo szalony „x” pojawia się w najmniej widocznych miejscach lub ucieka przed naszym kursorem, co naprawdę potrafi zirytować, nawet cierpliwego człowieka.

źródło: www.motogielda.szczecin.pl/reklama

Oprócz banerów istnieją inne formy reklamy internetowej: miniwitryna, top-layer, Interstials tzw. przerywniki reklamowe, daughter windows – okna siostrzane, notki reklamowe, czy wszechobecny mejlowy spam...

Marketing internetowy jest stale w fazie rozwoju i aż strach myśleć, jakie formy reklamy czekają nas w przyszłości. Chociaż nie jestem pewna, czy cokolwiek przebije uciekający przed kursorem iks… A Wy, której reklamy nie lubicie najbardziej? A może są one Wam obojętne?


Źródło informacji na temat nazw form reklamy internetowej:
1. http://seo24.com.pl/1,2,marketing,13,rodzaje_reklamy_internetowej.html


5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja jestem zdania, że jak najbardziej same reklamy w internecie są potrzebne gdyż w końcu tak możemy pozyskać naszych klientów. Myślę, że na pewno warto jest zapoznać się z wpisem https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach na temat promocji w social mediach.

Mateusz Domański pisze...

Ogólnie same reklamy są niezwykle ważne i ja od pewnego czasu także jestem zwolennikiem kampanii push. Tym bardziej, że jak przeczytałem na stronie https://push-ad.com/blog/segmentacja-klientow-kluczem-do-sukcesu-kampanii-web-push/ to właśnie segmentacja klienta jest w tym przypadku dość znacząca.

Ania Drzewiecka pisze...

Reklama internetowa to teraz klucz do sukcesu. Mało kto nie zagląda do sieci aby sprawdzić różne dane, poszukać usług. Dlatego w sieci zaistnieć trzeba :) A ja mogę polecić w tym celu usługi https://fiberlink.pl/ aby mieć zawsze stabilny i solidny internet, bez zrywania połączenia.

Mateusz Domański pisze...

Na pewno bardzo fajną opcją są również spoty reklamowe i wydaje mi się, że poniekąd na nich także powinniśmy się skupić. Bardzo dokładnie o nich napisano w https://www.zset.pl/spot-reklamowy-produkcja-od-a-do-z/ i na pewno tego typu informacje dla wielu osób mogą być cenne.

Kujawiak Pomorski pisze...

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest kluczowym elementem sukcesu e-commerce. Dzięki odpowiednio przemyślanej strategii SEO, sklep może osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, przyciągając większą liczbę potencjalnych klientów. Optymalizacja strony sklepu opiera się na analizie rynku, konkurencji oraz preferencjach klientów. Poprawa widoczności produktów w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększoną liczbę odwiedzin oraz sprzedaż. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga ciągłego monitorowania i dostosowywania strategii, aby pozostać konkurencyjnym na dynamicznym rynku e-commerce.