czwartek, 23 kwietnia 2015

Współczesny barter

http://blog.bartertrainer.com/wp-content/uploads/2012/09/BTSquander-300x225.jpg



     Barter jest  rodzajem handlu, w którym dobra lub usługi są bezpośrednio wymieniane na inne dobra lub usługi bez udziału pieniądza. W przypadku umowy barterowej, każda ze stron traktowana jest jednocześnie jako wierzyciel oraz jako dłużnik. Barter był pierwszym systemem ekonomicznym społeczeństw nie posiadających jeszcze lub nie znających pojęcia pieniądza. 


https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7e/b8/91/7eb891d9d253ce24810414f28146df65.jpg



Dokonywanie transakcji barterowych robi się coraz bardziej kłopotliwe, ponieważ wiele podmiotów posiada dobra, które jest ciężko wymienić w wymianie barterowej. Przykładem może być producent samochodów, który jeśli chciałby się rozliczać ze swoimi pracownikami metodą barterową, musiałby płacić im wyprodukowanymi przez nich samochodami. Wiadomym jest jednak, że człowiek do życia potrzebuje jedzenia, ubrań czy dachu nad głową, co może sobie zapewnić przy pomocy pieniędzy, a nie kolejnych samochodów, więc właśnie dlatego wykorzystywanie samochodów jako środka wymiany byłby bardzo kłopotliwe.

http://4.bp.blogspot.com/-EWZfQoL7gEM/T6Uc4Wk1ciI/AAAAAAAAAFc/c7KIbu7ocUk/s1600/BlogEcostystemfinal.jpg



http://3.bp.blogspot.com/-MMx5S6mTQWc/U1-y8abiSEI/AAAAAAAAEQw/Na94hXWRatM/s1600/1.jpg


     Obecnie barter to powszechne zjawisko występujące na blogach czy vlogach. Głównie występuje na blogach o tematyce związanej z modą, zdrowiem  czy urodą . W zamian za wpis kosmetyczny firmy oferują darmowe kosmetyki, a za pokazanie stylizacji z torebką czy inną częścią garderoby blogerki otrzymują darmowe ubrania. Chcąc dostać coś za darmo często narzucają się firmom, które wcale nie chcą podejmować z nimi jakiejkolwiek współpracy.  Firmy kosmetyczne małym kosztem zapewniają sobie doskonałą reklamę, gdyż oczywiście recenzje kosmetyków prawie zawsze są pozytywne. Negatywna opinia mogłaby przyczynić się do zakończenia przez firmę współpracy, a która blogerka byłaby chętna i gotowa zrezygnować z dodatkowych profitów? Problem dotyczy głownie młodych, niedoświadczonych blogerów, którzy dopiero co pojawili się na rynku i liczą na to, że małym kosztem osiągną szybko sukces. Tak naprawdę nie trzeba zbytnio się starać, aby otrzymać od firmy coś za darmo. Często wystarczy wiadomość w stylu: " Witam, prowadzę bloga o nazwie X czy możemy nawiązać współpracę….", a firma zgadza się i wysyła „produkt” w  postaci próbek, żądając na dodatek recenzji przetestowanych rzeczy na blogu. Jak dla mnie to totalny brak profesjonalizmu ! Niestety wielu firmom udaje znaleźć się tak naiwne osoby i wykorzystać ich łatwowierność do zwiększenia swoich zysków i wzrostu statystyk strony.  


http://esencjainterakcji.pl/wp-content/uploads/2013/01/infografika-heyyou.jpg



     Nie mówię o tym, że stosowanie barteru jest złe, jednak trzeba zachować wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Blog to nie darmowy słup reklamowy. Celem bloga jest wyrażanie własnych przemyśleń i pisanie o czymś co nas interesuje. Ważne jest to, aby była to nasza szczera opinia czy recenzja, którą możemy podzielić się z naszymi czytelnikami. Niestety publikowanie na nim nierzetelnych informacji, tylko po to aby otrzymać coś za free mija się z całą ideą bloga. Twój blog powinien zarabiać na Ciebie i być Twoją wizytówką, chociażby ze względu na ilość poświęconego czasu na napisanie artykułu, recenzji czy innej formy reklamowej. Może więc warto jest się zastanowić nim kolejny raz zgodzimy się na publikacje na zasadzie barteru; bo czy warto warto aby nasz wizerunek ucierpiał tylko po to, żeby otrzymać coś za darmo ?




Brak komentarzy: