http://blog.bartertrainer.com/wp-content/uploads/2012/09/BTSquander-300x225.jpg
Barter jest rodzajem handlu, w którym dobra lub usługi są
bezpośrednio wymieniane na inne dobra lub usługi bez udziału pieniądza. W przypadku umowy barterowej, każda
ze stron traktowana jest jednocześnie jako wierzyciel oraz jako dłużnik. Barter
był pierwszym systemem ekonomicznym społeczeństw nie posiadających jeszcze lub
nie znających pojęcia pieniądza.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7e/b8/91/7eb891d9d253ce24810414f28146df65.jpg
Dokonywanie transakcji barterowych
robi się coraz bardziej kłopotliwe, ponieważ wiele podmiotów posiada dobra,
które jest ciężko wymienić w wymianie barterowej. Przykładem może być producent
samochodów, który jeśli chciałby się rozliczać ze swoimi pracownikami metodą
barterową, musiałby płacić im wyprodukowanymi przez nich samochodami. Wiadomym
jest jednak, że człowiek do życia potrzebuje jedzenia, ubrań czy dachu nad
głową, co może sobie zapewnić przy pomocy pieniędzy, a nie kolejnych
samochodów, więc właśnie dlatego
wykorzystywanie samochodów jako środka wymiany byłby bardzo kłopotliwe.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjrVwNU27zgAKEvx_4THXouzoMdJ8f7sxvE8FGM6UrUZ0rTIETES8-CcVuP6E88f6DT_9EhIM3C4yGSPDbZoIrgdhHwbrnsOu8yaXRGitriRT9bq2rPSgjtRB7CaA9zsYL4sBK6qxWYbP4Z/s1600/BlogEcostystemfinal.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi3V_vcIyFFXWqbuXVnXJdF_A1Zhkj8ayxHYXe5iNWXUXRchKk61xvpXL7spmmSTjPls3ms3pH9M887N8GJHgyGd01wM5J4o2LMBnuIUMJlAkBqf82uP7QX8uKjVa5FnV1B1lui0g4t1IWA/s1600/1.jpg
Obecnie barter to powszechne zjawisko
występujące na blogach czy vlogach. Głównie występuje na blogach o tematyce
związanej z modą, zdrowiem czy urodą . W
zamian za wpis kosmetyczny firmy oferują darmowe kosmetyki, a za pokazanie
stylizacji z torebką czy inną częścią garderoby blogerki otrzymują darmowe
ubrania. Chcąc dostać coś za darmo często narzucają się firmom, które wcale nie
chcą podejmować z nimi jakiejkolwiek współpracy. Firmy kosmetyczne małym kosztem zapewniają
sobie doskonałą reklamę, gdyż oczywiście recenzje kosmetyków prawie zawsze są
pozytywne. Negatywna opinia mogłaby przyczynić się do zakończenia przez firmę
współpracy, a która blogerka byłaby chętna i gotowa zrezygnować z dodatkowych
profitów? Problem dotyczy głownie młodych, niedoświadczonych blogerów, którzy
dopiero co pojawili się na rynku i liczą na to, że małym kosztem osiągną szybko
sukces. Tak naprawdę nie trzeba zbytnio się starać, aby otrzymać od firmy coś
za darmo. Często wystarczy wiadomość w
stylu: " Witam, prowadzę bloga o nazwie X czy możemy nawiązać współpracę….",
a firma zgadza się i wysyła „produkt” w postaci próbek, żądając na dodatek recenzji przetestowanych
rzeczy na blogu. Jak dla mnie to totalny brak profesjonalizmu ! Niestety wielu
firmom udaje znaleźć się tak naiwne osoby i wykorzystać ich łatwowierność do
zwiększenia swoich zysków i wzrostu statystyk strony.
http://esencjainterakcji.pl/wp-content/uploads/2013/01/infografika-heyyou.jpg
Nie
mówię o tym, że stosowanie barteru jest złe, jednak trzeba zachować wszystko w
granicach zdrowego rozsądku. Blog to nie darmowy słup reklamowy. Celem bloga
jest wyrażanie własnych przemyśleń i pisanie o czymś co nas interesuje. Ważne
jest to, aby była to nasza szczera opinia czy recenzja, którą możemy podzielić
się z naszymi czytelnikami. Niestety publikowanie na nim nierzetelnych
informacji, tylko po to aby otrzymać coś za free mija się z całą ideą bloga. Twój
blog powinien zarabiać na Ciebie i być Twoją wizytówką, chociażby ze względu na ilość poświęconego
czasu na napisanie artykułu, recenzji czy innej formy reklamowej. Może więc warto jest się zastanowić nim kolejny raz zgodzimy się na publikacje na zasadzie barteru; bo czy warto warto aby nasz wizerunek ucierpiał tylko po to, żeby otrzymać coś za darmo ?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz