Gdy
zbliżają się święta Bożego Narodzenia lub Wielkanoc to w sklepach półki
zapełnione są ozdobami na choinkę , prezentami, produktów na ciasta , jajka
czekoladowe. Pokazywane są reklamy związane z świętami. Reklamujące przeceny w
sklepach na prezenty dla bliskich a także promocję w sklepach spożywczych.
|
Źródło : http://static.promocyjni.pl/uploads/brochure/cover/14865/big_2014_03_27_real2_2014_04_02.jpg |
Kilka
tygodni przed Bożym Narodzeniem już w sklepach powoli pokazują się produkty z
tej okazji. To jest pewna strategia marketingowa producentów. Chcą jako pierwsi przyciągnąć do siebie klientów,
by zwrócili na nich uwagę i kupili ich produkty. Znacznym przykładem jest przerwa pomiędzy Świętami Bożego narodzenia a
Wszystkimi Świętymi. Gdy już jest po 1
listopada , to po tygodniu pojawiły się gazety z ozdobami na choinkę oraz na
Mikołaja. Nie można również ominąć reklamy zwiastującą Boże Narodzenie. Co roku
w naszych telewizorach widzimy reklamę Coca- Coli. Widzimy w niej ciężarówki Coca- Coli jadącej w trasę w czasie zimy.
Bardzo dużo jest reklam na Boże Narodzenie. Dużo reklam jest zwłaszcza na kanałach dla dzieci,
które skutecznie zachęcają najmłodszych do pisania długich listów do świętego
Mikołaja . Dzieci najłatwiej można przekupić w
reklamach. Widzą fajną zabawkę i od razu chcą ją mieć. Nawet jeśli śniegu na
polskich ulicach jeszcze nie ma, to sklepy i reklamodawcy zaczynają już
świąteczne podchody i walkę o klienta: w gazetkach, radiu i telewizji, na
wystawach czy bilboardach .
W radiu puszczają piosenki świąteczne, w gazecie można poczytać życzenia , w telewizji są spoty świąteczne.
Nawet w kinach puszczają filmy świąteczne. Tradycją, która jest puszczana jak
reklama Coca- Coli są 2 części Kevina samego w Domu oraz Kevin sam w Nowym
Yorku. W tedy oglądalność na Polsacie
sięga najwyższe słupki w statystykach . Pojawiła się też uwaga ze strony
internautów że,” Święta bez Kevina to nie święta”. Można stwierdzić , że Boże
Narodzenie jest największym wydarzeniem w marketingu. Jednak co roku walka
producentów na zwrócenie uwagi konsumentów jest co raz szersza. Jeszcze inny przykład,
miesiąc maj jest miesiącem komunijnym. Wiele sklepów typu Media Mark reklamuje idealny prezent dla dziecka
na I Komunię Świętą. Oczywiście ten prezent
nie należy do tanich. Kolejnym
przykładem jest również na podobnym poziomie co Święta Bożego Narodzenia to „
Powrót do szkoły” . Zarobki w tym czasie są bardzo duże. W sklepach na półkach
widać multum zeszytów, przyborów do szkoły a w księgarniach długie kolejki .
Również nie ominą nas w tedy reklamy w telewizji , nawet banki polecają
założenie konta dla uczniów i studentów. Taka akcja też zaczyna się miesiąc
przez szkołą , już 1 sierpnia sklepy zmieniają u siebie dekoracje z wakacyjnej
na szkolną . Stos gazetek z artykułami szkolnymi , w radiu też ciągle o tym
mówią . Taka akcja pojawia się co roku.
|
Źródło: http://www.newcreative.pl/blog/wp-content/uploads/2013/11/Coca-Cola-1024x640.jpg |
|
Źródło : http://demotywatory.pl/uploads/201211/1353774886_by_Mat530_600.jpg |
Reklamowanie
produktów w zależności od okoliczności lub wydarzenia jest różna. Wynika to z
tego , że różny jest zysk sklepów. Muszą również większe koszty przeznaczyć na
kampanię , aby stuprocentowo trawiła do konsumentów. Do kampanii jak zbliżają się Święta Wielkanocne a Dzień
Flagi to znacząco koszt jest wyższy. Trzeba
też patrzeć pod względem wagi wydarzeń. Nie każdy kupuje flagi Polski , a
przygotowania do Świąt to , myślę , że każdy to robi. Praca producentów i reklamodawców też musi być
brana pod uwagę , ich zaangażowanie aby konsument się zainteresował kupnem
artykułów. Warto jednak też wspomnieć o długości trwania danego wydarzenia ,
Święta trwają zawsze klika dni a takie święto Flagi tylko jeden dzień. Ludzie łatwo
dają się skusić reklamowym szałom . Dzieci
, które oglądają reklamy albo widzą w
sklepach zabawki od razu chcą mieć tę rzecz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz