czwartek, 2 kwietnia 2015

Nowy sezon, nowa reklama

Gdy zbliżają się święta Bożego Narodzenia lub Wielkanoc to w sklepach półki zapełnione są ozdobami na choinkę , prezentami, produktów na ciasta , jajka czekoladowe. Pokazywane są reklamy związane z świętami. Reklamujące przeceny w sklepach na prezenty dla bliskich a także promocję w sklepach  spożywczych.

Źródło : http://static.promocyjni.pl/uploads/brochure/cover/14865/big_2014_03_27_real2_2014_04_02.jpg

Kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem już w sklepach powoli pokazują się produkty z tej okazji. To jest pewna strategia marketingowa producentów. Chcą  jako pierwsi przyciągnąć do siebie klientów, by zwrócili na nich uwagę i kupili ich produkty.  Znacznym przykładem jest  przerwa pomiędzy Świętami Bożego narodzenia a Wszystkimi Świętymi. Gdy już  jest po 1 listopada , to po tygodniu pojawiły się gazety z ozdobami na choinkę oraz na Mikołaja. Nie można również ominąć reklamy zwiastującą Boże Narodzenie. Co roku w naszych telewizorach widzimy reklamę Coca- Coli. Widzimy w niej ciężarówki  Coca- Coli jadącej w trasę w czasie zimy. Bardzo dużo jest reklam na Boże Narodzenie. Dużo reklam  jest zwłaszcza na kanałach dla dzieci, które skutecznie zachęcają najmłodszych do pisania długich listów do świętego Mikołaja Dzieci najłatwiej można przekupić  w reklamach. Widzą fajną zabawkę i od razu chcą ją mieć. Nawet jeśli  śniegu na polskich ulicach jeszcze nie ma, to sklepy i reklamodawcy zaczynają już świąteczne podchody i walkę o klienta: w gazetkach, radiu i telewizji, na wystawach czy bilboardach . W radiu puszczają piosenki świąteczne, w gazecie można poczytać  życzenia , w telewizji są spoty świąteczne. Nawet w kinach puszczają filmy świąteczne. Tradycją, która jest puszczana jak reklama Coca- Coli są 2 części Kevina samego w Domu oraz Kevin sam w Nowym Yorku. W tedy oglądalność  na Polsacie sięga najwyższe słupki w statystykach . Pojawiła się też uwaga ze strony internautów że,” Święta bez Kevina to nie święta”. Można stwierdzić , że Boże Narodzenie jest największym wydarzeniem w marketingu. Jednak co roku walka producentów na zwrócenie uwagi konsumentów jest co raz szersza. Jeszcze inny przykład, miesiąc maj jest miesiącem komunijnym. Wiele sklepów  typu Media  Mark reklamuje idealny prezent dla dziecka na  I Komunię Świętą. Oczywiście ten prezent nie należy do tanich.  Kolejnym przykładem jest również na podobnym poziomie co Święta Bożego Narodzenia to „ Powrót do szkoły” . Zarobki w tym czasie są bardzo duże. W sklepach na półkach widać multum zeszytów, przyborów do szkoły a w księgarniach długie kolejki . Również nie ominą nas w tedy reklamy w telewizji , nawet banki polecają założenie konta dla uczniów i studentów. Taka akcja też zaczyna się miesiąc przez szkołą , już 1 sierpnia sklepy zmieniają u siebie dekoracje z wakacyjnej na szkolną . Stos gazetek z artykułami szkolnymi , w radiu też ciągle o tym mówią . Taka akcja pojawia się co roku.  
  
Źródło: http://www.newcreative.pl/blog/wp-content/uploads/2013/11/Coca-Cola-1024x640.jpg

Źródło : http://demotywatory.pl/uploads/201211/1353774886_by_Mat530_600.jpg


Reklamowanie produktów w zależności od okoliczności lub wydarzenia jest różna. Wynika to z tego , że różny jest zysk sklepów. Muszą również większe koszty przeznaczyć na kampanię , aby stuprocentowo trawiła do konsumentów. Do kampanii  jak zbliżają się Święta Wielkanocne a Dzień Flagi to znacząco koszt jest wyższy.  Trzeba też patrzeć pod względem wagi wydarzeń. Nie każdy kupuje flagi Polski , a przygotowania do Świąt to , myślę , że każdy to robi.  Praca producentów i reklamodawców też musi być brana pod uwagę , ich zaangażowanie aby konsument się zainteresował kupnem artykułów. Warto jednak też wspomnieć o długości trwania danego wydarzenia , Święta trwają zawsze klika dni a takie święto Flagi tylko jeden dzień. Ludzie łatwo dają się skusić  reklamowym szałom . Dzieci , które oglądają reklamy albo widzą w  sklepach zabawki od razu chcą mieć tę rzecz.  

Brak komentarzy: