Video to jedna z najlepszych form promocji firmy. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć, możesz jej użyć na różne sposoby.
Fakt, że YouTube odwiedza ponad 800 milionów użytkowników każdego miesiąca oraz, że jest drugą największą wyszukiwarką na świecie, powinien Cię przekonać o mocy możliwości, jakie tam się kryją. Nie mówiąc o tym, że jeśli film jest naprawdę ciekawie zrobiony to ma szansę znaleźć się w mediach telewizyjnych i prasowych, co będzie dla Ciebie dodatkową, darmową reklamą. Jeszcze innym motywatorem powinien być fakt, że do tego wcale nie jest potrzebna droga kamera - możesz znaleźć bardzo tani sprzęt, który robi bardzo dobre filmy na potrzeby Internetu.
Jak już zdecydujesz się na wrzucenie filmu to zauważysz, że YouTube ma wiele interesujących funkcji, które pomagają w budowaniu głębszych relacji z użytkownikami. Np. Funkcja Sukbskrybuj powiadamia Twoich oglądających automatycznie o każdym nowym filmie, którzy wrzucasz, a możliwość dzielenia się materiałem na innych kanałach społecznościowych znacznie pomaga w promocji.
Co wrzucać na YouTube?
- Wytłumacz sposób działania produktu lub usługi
- Przekaż wartościowe wskazówki w stylu "Jak to zrobić"
- Pokaż rozwiązanie częstych problemów z usługami lub produktami podobnymi do Twoich (np. efekt przed i po)
- Pokaż swoje biuro lub pracowników w czasie pracy
- Wrzuć relację z ważnej imprezy np. konferencji
- Umieść referencje video od klientów
- Odpowiedz na najczęściej zadawane w mailach lub rozmowach z potencjalnymi klientami pytania
- Wrzuć swoją prezentację np. z pokazu produktu
- Pokaż, w jaki sposób powstaje jeden z Twoich produktów
Większość firm wrzuca filmy na YouTube bez jakiejkolwiek strategii, a przecież jest tyle sposobów, by jeszcze więcej osób je zobaczyło!
Poniżej kilka praktycznych rad, jak zoptymalizować kanał YouTube, aby osiągnąć najlepsze efekty!
1. Użyj słów kluczowych w opisach
Żeby dobrze nazwać film, postaw się w roli szukającego. Co byś wpisał w wyszukiwarkę, żeby znaleźć taki film ?
Im więcej słów kluczowych umieścisz w tytule, opisie i tagach, tym lepiej. Tutaj panują te same zasady, co w przypadku optymalizacji stron internetowych pod kątem Google. Efektywne tytuły i opisy pomogą ludziom łatwiej dotrzeć do filmów.
Ponadto, sama nazwa pliku video, którzy wrzucasz, również powinna brzmieć podobnie jak tytuł. Unikaj czegoś takiego jak np. “AC-1567-video.mp4”. Zastąp dziwne znaki słowami kluczowymi adekwatnymi do zawartości filmu.
Możesz użyć nazwy firmy w tytule czy w opisie, ale daj to na końcu. Najpierw najważniejsze są słowa, po których znajdą Cię użytkownicy.
2. Wrzuć transkrypcję nagrania
2. Wrzuć transkrypcję nagrania
Jeśli film jest krótki, możesz wrzucić transkrypcję całości do opisu. Nie tylko będzie on użyteczny dla osób, które nie mogą odsłuchać filmu, ale również będzie dodatkowym wsparciem dla pozycjonowania.
3. Aktualizuj często kanał
Wrzucenie na raz kilku filmów i potem nie aktualizowanie kanału przez rok to zaprzepaszczenie ogromnej szansy, jaką jest YouTube. Filmy wrzucane regularnie np. co kilka dni/tygodni, mają większą szansę na przebicie się w gąszczu innych filmów w wyszukiwarce.
I znów, obowiązuje tu podobna zasada jak w przypadku blogów czy stron www: te rzadko aktualizowane zaczynają znikać z wysokich miejsc w Google.
4. Odpowiadaj na komentarze
Pamiętaj, że YouTube to tak naprawdę społeczność, więc bądź jej częścią. Odpowiadaj na komentarze zaraz po wrzuceniu filmu, bo pierwsi użytkownicy mogą być Twoimi największymi fanami.
To oni mogą się przyczynić do tego, że Twój film rozpowszechni się po całym Internecie.
Komentuj także inne filmy i zostawiaj po sobie ślad, bo w ten sposób ludzie dotrą również do Ciebie.
Niektórzy użytkownicy mogą też odpowiedzieć filmem na Twój film, dlatego bardzo ważne jest, abyś stale monitorował to, co ludzie mają do powiedzenia. Czasem użytkownicy poproszą o więcej informacji, albo o kolejny film. Możesz się np. przekonać, że Twój film jest tak interesujący, że ludzie chcą, abyś zrobił z niego całą serię.
5. Używaj Playlist
YouTube posiada możliwość dodawania ulubionych filmów do własnych, tematycznych kolekcji, zwanych Playlistami. Są to filmy pogrupowane jako najpopularniejsze lub najbardziej wartościowe dla użytkowników. Ty też możesz budować swoje Playlisty - niech inni użytkownicy na nie trafiają, to zwiększy Twój zasięg!
6. Umieszczaj linki do filmów na innych stronach
I znów, zasady pozycjonowania stron sprawdzają się tak samo w przypadku filmów. Wysyłaj linki do filmów do innych, popularnych stron, umieszczaj je też na Twitterze i Facebooku. Im więcej linków z zewnątrz, tym lepiej.
7. Umieść link do strony w opisie filmu
Pod każdym filmem w jego opisie powinien się znaleźć link do Twojej strony firmowej, e-mail kontaktowy i numer telefonu.
8. Zmień grafikę na kanału na spójną z identyfikacją wizualną Twojej firmy
Umieść logo, ciekawe tło oraz zaplanuj kolorystykę poszczególnych elementów na zbliżoną do materiałów, które używasz na co dzień np. wizytówek czy strony www.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz