czwartek, 30 kwietnia 2015

Placement po polsku

Product placement w polskich filmach i serialach to dość śmieszna sprawa. Często można odnieść wrażenie, że „dzieła” kinematografii robione są pod reklamy a nie pod nas – odbiorców. Nie ma chyba tygodnia żebyśmy na znanych portalach nie zobaczyli jakiegoś materiału wideo z nowym, wspaniałym i jakże subtelnym lokowaniem.

Daleko szukać nie musimy, oto jakże wspaniałe umieszczanie marek w serialu "Pierwsza Miłość"

youtube.com

Na lokowanie produktów najczęściej decydują się firmy spożywcze bądź oferujące sprzęt użytkowy, inaczej było jednak w przypadku serial Ojciec Mateusz gdzie swoje usługi zareklamowała firma ubezpieczeniowa. Może jest to spowodowane, że największą grupą odbiorców dzieła TVP są starsze panie? ;) 


youtube.com

W wyżej wspominanym filmie wykorzystany jest także city placement, polega on na ukazywaniu uroków Sandomierz i okolic. Serial współfinansowany jest przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego. Efektem są pełne hotele i pensjonaty.

Znaną formą lokowania jest także idea placement. Prekursorem tego zjawiska jest "Klan" , to jego bohaterowie wprowadzali do świadomości Polaków problem z HIV, zespołem Downa czy chorobą Alzheimera. Jak zostało to zrealizowane jest kwestią sporną lecz należy się uznanie - serial ukazuje się od 1997 r. kiedy to jeszcze w naszej świadomości nie istniało wiele już powszechnych zjawisk. W wielu filmach poruszana i promowana była idea adopcji dzieci. 





Brak komentarzy: