Blog studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Opolskim o reklamie we współczesnym świecie informacyjnym
czwartek, 16 kwietnia 2015
Marketing a reklama
Wiele osób uważa, że Marketing i Reklama to tożsame pojęcia . W rzeczywistości powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że są to dwie, całkowicie odmienne rzeczy,
W polskim internecie nie byłam w stanie znaleźć odpowiedzi na pytanie : czy marketing i reklama, to jest to samo? Nic zatem dziwnego, że pokolenie czerpiące wiedzę głównie ze stron internetowych ma ma problem z tym zagadnieniem.
Marketing powstał około 1960 roku. Wówczas określono podział 4P ( podstawowych składowych marketingu). Uczynił to Jerome McCarthy’ego. Podstawowe 4P marketingu to: product, price, place, promotion. Jak bezpośrednio widać reklama jest tylko elementem marketingu, a dokładnie składową czwartego elementu - promocji.
Promocję dzielimy na masową, osobistą i sprzedaż i dopiero w skład promocji masowej zaliczamy reklamę.
Widzimy zatem, że będąc marketingowcem nie jesteśmy jednocześnie specjalistą od reklamy, a bycie specjalistą od reklamy, nie zobowiązuje nas do tego, aby być doskonałym marketingowcem.
Zapoznajmy się z definicjami dwóch, wyżej opisanych pojęć.
Reklama jest: pojedynczym elementem procesu marketingowego, tworzy ona historie produktów lub usług w taki sposób, aby zwrócić na nie uwagę konsumentów. Reklama jest płatną formą publicznego komunikatu wykorzystującego różnorodne środki przekazu
Marketing to: systematyczne planowanie, wdrażanie oraz kontrola wszystkich działań biznesowych, realizacja strategii i elementów taktycznych mających na celu zaspokojenie potrzeb klienta we właściwy sposób i doprowadzenie do procesu sprzedaży produktu lub usługi tak, aby firma mogła realizować swoją misję, rozwijać się i wytyczać kierunki rozwoju rynku
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz