Finałowy
mecz o mistrzostwo amerykańskiej ligi NFL(National Football League) to prawdziwe święto
dla amerykanów. Rok w rok przed telewizorami zasiada ponad 100 milionów widzów.
W tym roku finał zobaczyło 115 mln. Co ciekawe co rok liczba notorycznie
się powiększa. Co zwiastuje, że za rok możemy spodziewać się jeszcze większej
publiczności.
Ale nie o
sam finał tutaj chodzi, ale o reklamy. Mianowicie producenci wielkich i
małych firm płacą wielkie pieniądze żeby to ich spot został zamieszczony
choćby na kilkanaście sekund w przerwie meczu. Zatrudniają do tego wielkie
gwiazdy, w tym roku byli to min. Kim Kardashian, Priece Brosnan czy Snoop
Dogg.
Spoty są
zamieszczane na minimum 30 sekund. Cena, którą należało zapłacić w tym roku za to ,żeby
filmik poszedł w przerwie meczy wynosiła bagatela 4,5 mln dolarów.
Jest to absolutny rekord, który został pobity o pół miliona wobec ubiegłego
roku. Spoty same w sobie są niezwykłe. Scenariusze wymyślają
najlepsi reżyserzy.Wiele widzów na całym świecie z ogromną niecierpliwością
czekają na te filmiki. Niektórzy, których mecz sam w sobie nie interesuje
włączają telewizor tylko dla owych reklam.
Stacja NBC, która pokazuje Super Bowl, zarabia na reklamach około
350 mln dol. Reklamodawcy związują się z Super Bowl na wiele lat. Najczęściej
są to jednak firmy motoryzacyjne, następnie producenci napojów oraz filmowi.
Największe marki wykupują nawet po 3-4 spoty
Jakie spoty min. były pokazywane w tym roku?
Zobaczcie sami:
Obok Snoop Dogga głodny nie będziesz nigdy...
Kim Kardashian w reklamie T-mobile
Pierce Brosnan reklamujący samochód KIA
W Polsce telewizyjny blog reklamowy kojarzy na się głównie z polsatowskim " Mikołajowym Blogiem Reklamowym". Nie ogląda go może 115 mln osób, tylko ok 7. Jednakże też '' nasz" jest dużo ważniejszy, gdyż pomaga zbierać pieniądze potrzebne dla chorych dzieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz