środa, 8 kwietnia 2015

Reklamy w Super Bowl


   Finałowy  mecz o mistrzostwo  amerykańskiej ligi  NFL(National Football League) to prawdziwe święto dla amerykanów. Rok w rok przed telewizorami zasiada ponad 100 milionów widzów. W tym roku finał zobaczyło 115 mln.  Co ciekawe co rok liczba notorycznie się powiększa. Co zwiastuje, że za rok możemy spodziewać się jeszcze większej publiczności.


   Ale nie o sam finał tutaj chodzi, ale o reklamy. Mianowicie  producenci wielkich i małych  firm płacą wielkie pieniądze żeby to ich spot został zamieszczony choćby na kilkanaście sekund w przerwie meczu. Zatrudniają do tego wielkie gwiazdy, w tym roku byli to min. Kim Kardashian, Priece Brosnan czy  Snoop Dogg.  

  Spoty są zamieszczane na minimum 30 sekund. Cena, którą należało zapłacić w tym roku za to ,żeby filmik poszedł w przerwie meczy wynosiła  bagatela 4,5 mln dolarów. Jest to absolutny rekord, który został pobity o pół miliona wobec ubiegłego roku.  Spoty same w sobie są  niezwykłe. Scenariusze wymyślają najlepsi reżyserzy.Wiele widzów na całym świecie z ogromną niecierpliwością czekają na te filmiki. Niektórzy, których mecz sam w sobie nie interesuje włączają telewizor tylko dla owych reklam.
Stacja NBC, która pokazuje Super Bowl, zarabia na reklamach około 350 mln dol. Reklamodawcy związują się z Super Bowl na wiele lat. Najczęściej są to jednak firmy motoryzacyjne, następnie producenci napojów oraz filmowi. Największe marki wykupują nawet po 3-4 spoty

Jakie spoty min. były  pokazywane w tym roku? Zobaczcie sami:
                                         Obok Snoop Dogga głodny nie będziesz nigdy...
 
Kim Kardashian w reklamie T-mobile

                                             Pierce Brosnan reklamujący samochód KIA

   W Polsce telewizyjny blog reklamowy kojarzy na się głównie z polsatowskim " Mikołajowym Blogiem Reklamowym". Nie ogląda go może 115 mln osób, tylko ok 7. Jednakże też '' nasz" jest dużo ważniejszy, gdyż pomaga zbierać pieniądze potrzebne dla chorych dzieci.

Brak komentarzy: