wtorek, 28 kwietnia 2015

Chodzące marki

                 Marki są wszechobecne . Nie sposób ich nie dostrzec, ponieważ wkraczają w każdą dziedzinę naszego życia. Ważnym jest również stwierdzenie, że marki identyfikują naszą tożsamość. Pozwalają określić człowieka, nasz charakter, styl czy zbudować pozytywny wizerunek. Dlaczego pijemy określone napoje, ubieramy się w te, a nie inne rzeczy? Ponieważ to jaki dana marka posiada wizerunek lub skojarzenie związane z produktem czy firmą, określa, jacy tak naprawdę jesteśmy. Wszyscy chcemy być dobrze postrzegani przez innych, sami więc kreujemy własny wizerunek. Taka już jest natura ludzka, lubimy czasem się czymś pochwalić, pokazać innym co nowego kupiliśmy, no i przede wszystkim jakiej jest to marki. Korporacje, dobrze znając ten ciągnący się od lat proces, wykorzystują to, by dobrze sprzedać produkt nakreślony jakąś marką. Nieważne czy są to proszki do prania czy też samochody, wszystko działa tak samo. Każda z popularnych "sieciówek" ma swój styl, a kobiety przez to, którą z nich wybiorą, wyrażają siebie. To właśnie te czynniki sprawiają, że siła marek jest, była i będzie napędzana. Nie zdajemy sobie więc czasem sprawy, jak ważne są dla nas nakreślone wcześniej cechy danego produktu czy firmy. Czy wybór marki naszego przyszłego samochodu nie jest jedym z poważniejszych decyzji, o których przyszło nam decydować? Określa nas to, jaki nosimy zegarek, buty, co jemy, gdzie jeździmy na wakacje, a także, jakiej marki alkohole pijamy.
Czy kiedy kupujemy buty firmy Nike, nabywamy je wyłącznie do wykonywania różnego rodzaju sportu? Nie. Oczywiście dzięki reklamom doskonale wiemy, że jeśli chcemy biegać, musimy sobie je kupić, bo wtedy nasz wysiłek przyniesie lepsze efekty, jednak kupujemy je także wtedy, kiedy w ogóle nie ćwiczymy, żeby po prostu nosić je na codzień. Jest to zdecydowany sukces reklam i całego procesu budowy wizerunku firmy Nike, która początkowo stworzyła obuwie sportowe, teraz już stało to czymś innym, bardziej wyjątkowym, stylowym, posiada swój wyjątkowy charakter.

                              Źródło: https://pbs.twimg.com/profile_images/378800000329445543/fceb998db64aab981e490b7c1502853c.jpeg
               
               Znaczek ten, znany przecież na całym świecie, mówi o danym człowieku, że jest "na topie", nie ważne czy w rzeczywistości buty Nike pomagają nam w bieganiu w pocie czoła codziennie rano, ważnym natomiast jest to, że noszenie tego produktu coś o nas mówi, daje w końcu innym określony ( przez nas samych ) obraz samego siebie.
               Chciałabym również poruszyć kwestię marki narodowej. Każdy kraj, także posiada określoną markę, a przynajmniej chce takową stworzyć. Chodzi tutaj o wyróżnienie się czymś co pozwoli w przyszłości przynosić zyski. To, do którego kraju chcemy jechać na wakacje ( nie chodzi tutaj o koszty, ale o to jakie mamy upodobania ), czy też wolimy stare dobre polskie morze, także nas w pewien sposób określa. W końcu wszystkie krają, mają swoją włąsną niepowtarzalną kulturę, kuchnię. To w jaki sposób będą postrzegane jest oczywiście ważnym zadaniem reklamy i promocji danego kraju. Należy przecież pamiętać, że wizerunek marki powstaje tylko i wyłącznie w umysłach konsumentów. Zawsze jest tak, że pewne znaczki czy nazwy kojarzą nam się z konkretnym krajem. Tak jak np. szkocka whisky czy meble IKEA ze Szwecją.

                                             Źródło: http://www.wakacjenaobcasach.pl/szukaj-wg-kraju/portugalia/portugalia-pogoda/

Brak komentarzy: