Marki są
wszechobecne . Nie sposób ich nie dostrzec, ponieważ wkraczają w
każdą dziedzinę naszego życia. Ważnym jest również
stwierdzenie, że marki identyfikują naszą tożsamość. Pozwalają
określić człowieka, nasz charakter, styl czy zbudować pozytywny
wizerunek. Dlaczego pijemy określone napoje, ubieramy się w te, a
nie inne rzeczy? Ponieważ to jaki dana marka posiada wizerunek lub
skojarzenie związane z produktem czy firmą, określa, jacy tak
naprawdę jesteśmy. Wszyscy chcemy być dobrze postrzegani przez
innych, sami więc kreujemy własny wizerunek. Taka już jest natura
ludzka, lubimy czasem się czymś pochwalić, pokazać innym co
nowego kupiliśmy, no i przede wszystkim jakiej jest to marki.
Korporacje, dobrze znając ten ciągnący się od lat proces,
wykorzystują to, by dobrze sprzedać produkt nakreślony jakąś
marką. Nieważne czy są to proszki do prania czy też samochody,
wszystko działa tak samo. Każda z popularnych "sieciówek"
ma swój styl, a kobiety przez to, którą z nich wybiorą, wyrażają
siebie. To właśnie te czynniki sprawiają, że siła marek jest,
była i będzie napędzana. Nie zdajemy sobie więc czasem sprawy,
jak ważne są dla nas nakreślone wcześniej cechy danego produktu
czy firmy. Czy wybór marki naszego przyszłego samochodu nie jest
jedym z poważniejszych decyzji, o których przyszło nam decydować?
Określa nas to, jaki nosimy zegarek, buty, co jemy, gdzie jeździmy
na wakacje, a także, jakiej marki alkohole pijamy.
Czy
kiedy kupujemy buty firmy Nike, nabywamy je wyłącznie do
wykonywania różnego rodzaju sportu? Nie. Oczywiście dzięki
reklamom doskonale wiemy, że jeśli chcemy biegać, musimy sobie je
kupić, bo wtedy nasz wysiłek przyniesie lepsze efekty, jednak
kupujemy je także wtedy, kiedy w ogóle nie ćwiczymy, żeby po
prostu nosić je na codzień. Jest to zdecydowany sukces reklam i
całego procesu budowy wizerunku firmy Nike, która początkowo
stworzyła obuwie sportowe, teraz już stało to czymś innym,
bardziej wyjątkowym, stylowym, posiada swój wyjątkowy charakter.
Źródło: https://pbs.twimg.com/profile_images/378800000329445543/fceb998db64aab981e490b7c1502853c.jpeg
Znaczek
ten, znany przecież na całym świecie, mówi o danym człowieku, że
jest "na topie", nie ważne czy w rzeczywistości buty Nike
pomagają nam w bieganiu w pocie czoła codziennie rano, ważnym
natomiast jest to, że noszenie tego produktu coś o nas mówi, daje
w końcu innym określony ( przez nas samych ) obraz samego siebie.
Chciałabym
również poruszyć kwestię marki narodowej. Każdy kraj, także
posiada określoną markę, a przynajmniej chce takową stworzyć.
Chodzi tutaj o wyróżnienie się czymś co pozwoli w przyszłości
przynosić zyski. To, do którego kraju chcemy jechać na wakacje (
nie chodzi tutaj o koszty, ale o to jakie mamy upodobania ), czy też
wolimy stare dobre polskie morze, także nas w pewien sposób
określa. W końcu wszystkie krają, mają swoją włąsną
niepowtarzalną kulturę, kuchnię. To w jaki sposób będą
postrzegane jest oczywiście ważnym zadaniem reklamy i promocji
danego kraju. Należy przecież pamiętać, że wizerunek marki
powstaje tylko i wyłącznie w umysłach konsumentów. Zawsze jest
tak, że pewne znaczki czy nazwy kojarzą nam się z konkretnym
krajem. Tak jak np. szkocka whisky czy meble IKEA ze Szwecją.
Źródło: http://www.wakacjenaobcasach.pl/szukaj-wg-kraju/portugalia/portugalia-pogoda/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz