wtorek, 28 kwietnia 2015

Marketing treści


Marketing treści czyli inaczej content marketing, polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Terminem content określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, evideo, podcasty, formy graficzne itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą.

Content marketing jest stosowany przez firmy różnej wielkości i we wszystkich branżach. Jednym z wielu pozytywów prowadzenia takiego marketingu jest to, że można osiągnąć zadowalające efekty posiadając ograniczony budżet. Na początku trzeba zaplanować ile, jakich mediów będzie tworzone. Będzie to zależeć od budżetu i od tego, czy pracę będziemy wykonywać sami czy zlecać. Warto rozważyć:

– Infografiki: jeśli nie masz zespołu projektowego (grafika) to trzeba sprawdzić ile kosztuje stworzenie infografiki.

– Tworzenie treści: pisanie treści może być drogie i czasochłonne szczególnie dla treści bardziej technicznych. Warto nieraz wydać nawet kilka miesięcznych budżetów i napisać dobrą, ciekawą treść.

– Wideo: nakręcenie filmu wydaje się drogie, ale wcale nie musi takie być. Wideo nakręcone telefonem komórkowym lub aparatem może sprawdzić się tak samo dobrze.

– Zdjęcia: zdjęcia, podobnie jak wideo, nie muszą być robione przez profesjonalistę.

W następnej kolejności, biorąc pod uwagę posiadany budżet, należy stworzyć plan na następne 6 do 12 miesięcy. Można na przykład zaplanować, że w tym okresie:

– zlecimy bądź stworzymy sami dwie infografiki;

– zlecimy bądź napiszemy sami dwa przewodniki / poradniki;

– napiszemy raz w tygodniu komentarz na blogu;

– napiszemy i umieść w sieci jeden artykuł na miesiąc.


W kampanii content marketingu, koniecznie trzeba zmierzyć jej sukces, żeby wiedzieć, co należy robić, a czego unikać, następnym razem. Dobrym sposobem będzie ustalenie, które media społecznościowe były najbardziej użyteczne, jak były odbierane przez użytkowników, oraz wykonać obliczenia ROI (zwrot z inwestycji).

Jest wiele sposobów rozdzielenia nawet małego budżetu oraz 6 godzin tygodniowo na projekt content marketingu – trzeba po prostu znaleźć, co działa najlepiej dla autora i grupy docelowej. Jedno jest pewne: to jest wykonalne i może przynieść sukces. Brak nielimitowanego budżetu nie sprawia, że nie możesz uzyskać korzystnych rezultatów. Poprzez efektywne planowanie można daleko zajść nawet z ograniczonymi środkami.

Brak komentarzy: