wtorek, 28 kwietnia 2015

Media Markt - tylko dla...

Są pewne hasła reklamowe znane przez nas na pamięć. Już nie raz dawały się nam we znaki w przerwie reklamowej. W dzisiejszym poście chcę się odnieść do reklamy Media Marktu, nie- nie Media Expertu (bo to już było „ugryzione” w innym kontekście). Tematyka reklam tych firm, jest w zasadzie identyczna i opiera się na równie idiotycznej pokazówce, gdzie z człowieka robi się głupka.
Nigdy nie zwracałam zbytnio uwagi na szczegóły budujące produkt, którym w zasadzie reklama jest, choć po ostatnich zajęciach, na których poruszany był temat tekstu reklamowego  coś mnie tknęło na poruszenie treści przekazu wyżej wymienionej firmy.

źródło:http: //www.mediamarkt.pl/common-m/images/mediamarktLogo.jpg



Na YouTubie znalazłam szokujący jak dla mnie spot reklamowy firmy Media Markt sprzed 7 lat. W sumie nie ważne, kiedy ujrzał on światło dzienne, ważne co zostało w nim zawarte. Same hasło „Media Markt- nie dla idiotów” budzi we mnie wiele zastrzeżeń. Po pierwsze… Co to znaczy „nie dla idiotów”? 
Jak mamy to rozumieć? Do jakich ludzi w takim razie owa reklama ma docierać? Do takich, których na to nie stać, czy takich, którzy chcą kupić ten sam produkt na przykład  w niższej cenie u konkurencji co świadczy o tym, że są idiotami? Nie mam pomysłu i wytłumaczenia. Jak dla mnie hasło może spełniło swój cel, ponieważ ludzie, którym powiesz „Media Markt” od razu odpowiedzą „nie dla idiotów”, ale żadnych innych kryteriów jak dla mnie nie spełnia. Nie zachęca, nie zwraca uwagi produktem a niedorzecznym hasłem. Nie wiem kto ma takie pomysły i nie wiem kto pozwala nagrać w ogóle coś takiego. 

Aby móc zrozumieć moje oburzenie zobaczcie:




źródło: YouTube


Wiadomo, tekst reklamowy może mieć specyficzną formą wypowiedzi, być dowolnym, gdzie można popełniać błędy ortograficzne i mieć różnorodną formę wypowiedzi, ale bez przesady. Wyobraźcie sobie sytuację, w której wy stajecie się uczestnikami podobnego wydarzenia. Chyba nikt z nas nie zachowałby się tak jak mężczyzna grający lekarza udzielając pomocy drugiej osobie. Poza tym treści wypowiadane przez zbulwersowaną kobietę mogłyby być obrane w nieco bardziej delikatne słowa – choć  właśnie te słowa zrobiły największą „furrorę” na YT jeżeli mogę tak to nazwać. 

Spot ten ma ponad 140 tysięcy wyświetleń, a z komentarzy pod wywnioskowałam, że nikt nie zwrócił uwagi na podstawę owej reklamy mianowicie produkty Media Marktu, a na Pana Wieśka czytającego gazetę i zbulwersowaną kobietę, która każe „spieprzać z tymi siatkami”.

Drodzy producenci owego spotu, jeżeli chcecie pokazywać takie reklamy gdziekolwiek powinniście zmienić nazwę na „Media Markt- tylko dla idiotów”.


Brak komentarzy: