piątek, 10 kwietnia 2015

Mężczyźni w reklamach i reklamy dla mężczyzn

 Świat reklamy zdominowany jest przez sztucznie wykreowanych idealnych mężczyzn oraz nieziemnsko piękne, pociągające kobiety. Marki promujące kosmetyki pielęgnacyjne, perfumy, samochody i wiele innych produktów starannie dobierają osoby mające wystąpić w reklamie, jedno jest pewne- muszą robić wrażenie na odbiorcy i sprawić, że będzie on chciał być taki jak osoba w reklamie. Dlaczego w największych reklamach występują tylko przystojniacy? Odpowiedź jest prosta- jeśli facet \ma wybór między męską bieliżną reklamowaną przez przeciętnie wygląfającego mężczyzne, a linią bokserek marki H&M, którą w reklamie nosi David Beckham, oczywiście wybiera opcję numer dwa. Przecież będzie w nich wyglądać jak David!


  Mężczyźni chcą być tacy jak Ci z reklam, więc kupują produkty do golenia od tych, którzy mają nieskazitelny zarost, perfumy, po których żadna kobieta im się nie oprze oraz samochody, w których tak jak ich reklamowi „odpowiednicy” będą najatrakcyjniejszymi w okolicy. Sprawa tyczy się także kobiet, które widząć nieziesmsko przystojnego mężczyznę w reklamie automatyczcnie kupią owy produkt swojemu mniej nieziemnsko i mniej przystojnemu mężczyźnie. 
  W reklamach z mężczyznami i skierowanych do mężczyzn bardzo często wykorzystywany jest aspekt seksualności. Według mnie najpopularniejszymi reklamami w tej dziedzinie są reklamy AXE. W reklamach tego produktu przekaz być jasny- spryskaj się dezodorantem AXE, a kobiety dosłownie "rzucą się" na Ciebie. Jeden z owych spotów został nawet nazwany najbardziej seksistowskim w telewizji przez dziennikarzy The Huffington Post. O jakim spocie mowa?



 Zdanie kończące reklamę "Włosy. To dziewczyny widzą jako pierwsze" jasno sugeruje, iż mężczyźni jako pierwsze widza u kobiety biust, Czy jest to rzeczywiście najbardziej seksistowska reklama? Zdania sa podzielone. AXE wypuścił wiele innych moim zdaniem bardziej dosłownych i kontrowersyjnych reklam, wszystkie łączy jeden konkretny przekaz.
  W reklamach oprócz wizerunku mężczyzny jako przystojniaka zdobywającego kobiety pokazywany jest także drugi- mężczyzny spędzającego czas w gronie kolegów. W reklamie piwa niemal zawsze widzimy roześmianych mężczyzn, siedzących w barze, którzy wspólnie piją piwo danej marki.. W takich reklamach kobiety występują najwyżej w rolach pięknych kelnerek podających trunek. Taki obraz reklamy wynika z faktu, iż poza posiadaniem pięknej kobiety u swego boku, większości mężczyzn do szczęścia potrzebne jest tylko dobre piwo i grupa najlepszych przyjaciół. 



  Jak widać w reklamach skierowanych do mężczyzn  wykorzystuje się pewne stereotypy i skojarzenia z danym rodzajem reklamowanego produktu. Podteksty przestają mieć delikatny wymiar a zaczynają być dosłownymi komunikatami. Reklamy są coraz bardziej odważne i możemy się jedynie zastanawiać czym producenci zaskoczą nas w przyszłości..


Brak komentarzy: